Το νερό είναι απαραίτητο στοιχείο για τον οργανισμό μας, ωστόσο οι γρήγοροι ρυθμοί της καθημερινότητας μας κάνουν συχνά να το ξεχνάμε.

«Τα πάντα στο σώμα μας, από τις ορμόνες μέχρι τη σωστή λειτουργία των οργάνων σχετίζονται με την ενυδάτωση», εξηγεί η Kimberly Snyder, διατροφολόγος στο Λος Άντζελες. «Όταν είμαστε σωστά ενυδατωμένοι, οι κλειδώσεις μας δεν δημιουργούν άλατα, το δέρμα μας έχει τη φροντίδα που χρειάζεται και τα μαλλιά μας είναι πιο υγιή και μακραίνουν πιο γρήγορα». Αν συμβεί το αντίθετο, τότε η επιπτώσεις δεν φαίνονται μόνο στο δέρμα μας, αλλά και στα μαλλιά, στην αντοχή μας, την πέμψη αλλά και την αποτοξίνωση του οργανισμού.

Η κούραση, η έλλειψη συγκέντρωσης και η δυσκολία στην πέμψη είναι μόνο κάποια από τα προβλήματα που μπορεί να εμφανίσει ένας αφυδατωμένος οργανισμός, ενώ η κατανάλωση σωστής ποσότητας νερού μπορεί να κάνει τη διαφορά στη καθημερινότητά μας. Παρακάτω, η Snyder μοιράζεται τις συμβουλές που δίνει στους διάσημους πελάτες της, όπως η Reese Witherspoon, η Drew Barrymore και η Kerry Washington.

Η σωστή ποσότητα

Οκτώ ποτήρια νερό είναι η ποσότητα που λέγεται πως χρειαζόμαστε ημερησίως, όμως η Snyder λέει πως αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η άσκηση, η εξωτερική θερμοκρασία, και οι ανάγκες του κάθε οργανισμού. Σαν ένα μέσο όρο, η Snyder λέει πως οι γυναίκες χρειάζονται σχεδόν 1,7 λίτρα ενώ οι άντρες 3,7. «Πίνετε μισό με ένα λίτρο νερό για κάθε κιλό που ζυγίζετε, μέσα στην ημέρα».

Θερμοκρασία δωματίου

«Πάντα τονίζω στους πελάτες μου το πόσο σημαντικό είναι να πίνουν νερό σε θερμοκρασία δωματίου», λέει εξηγώντας πως προκειμένου ο οργανισμός να απορροφήσει το κρύο νερό ξοδεύει περισσότερη ενέργεια. Επίσης, το παγωμένο νερό μπορεί να προκαλέσει διαστολή των αγγείων στο στομάχι, επιβραδύνοντας τη πέψη και την ενυδάτωση.

Πιείτε νερό το πρωί

«Συχνά, κατά τη διάρκεια της νύχτας αφυδατωνόμαστε», εξηγεί. «Πίνοντας νερό το πρωί αποκτάμε περισσότερη ενέργεια». Για καλύτερα αποτελέσματα πιείτε ένα ποτήρι ζεστό νερό με λίγο στημένο λεμόνι. «Διαθέτει βιταμίνη C και βοηθά στην αποτοξίνωση».

Καταναλώστε ποσότητες νερού μεταξύ γευμάτων και όχι κατά τη διάρκεια

«Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας νερού μαζί με το φαγητό διαλύει τα υγρά που βοηθούν στη πέψη». Η συμβουλή της είναι να πίνουμε πολύ νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας και να κάνουμε ένα διάλειμμα τουλάχιστον μισή ώρα πριν και μια ώρα μετά το κάθε γεύμα.

Γεύματα πλούσια σε νερό

«Το νερό είναι η πιο προφανής πηγή ενυδάτωσης, υπάρχουν όμως συγκεκριμένα λαχανικά που περιέχουν μεγάλες ποσότητες νερού». Η πρώτη της επιλογή είναι το αγγούρι, το οποίο είναι πλούσιο σε ηλεκτρολύτες, θρεπτικά στοιχεία και βιταμίνη Ε. Επίσης το σέλινο, περιέχει βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και ίνες που βοηθούν στη λαμπερή όψη της επιδερμίδας. Η Snyder συνιστά να τα προσθέτουμε σε ένα smoothie και να το πίνουμε το πρωί, καθώς «έτσι απορροφάτε κατευθείαν από τον οργανισμό».

Αποχή από τη καφεΐνη και το αλκοόλ

Η καφεΐνη και το αλκοόλ είναι διουρητικά, που σημαίνει ότι όσο πιο πολύ τα καταναλώνουμε τόσο πιο πολλά υγρά χάνουμε. «Προκειμένου να το ισορροπήσουμε, θα πρέπει να πίνουμε ένα ποτήρι νερό για κάθε ποτήρι καφέ ή αλκοόλ που καταναλώνουμε».

Να έχετε πάντα ένα μπουκάλι νερό μαζί σας

Τίποτα δεν είναι πιο αποτελεσματικό από ένα μπουκάλι νερό μέσα στη τσάντα μας. «Μας βοηθάει να θυμόμαστε να πίνουμε νερό, ακόμα και όταν βρισκόμαστε στο δρόμο». Εναλλακτικά, μπορούμε να γεμίζουμε μικρά μπουκάλια νερό, ώστε να ξέρουμε την ποσότητα που πίνουμε μέσα στην ημέρα.

Νερό καρύδας

«Εδώ και αιώνες, στην Νοτιοανατολική Ασία και στα νησιά του Ειρηνικού, πίνανε νερό από άγουρες καρύδες. Είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους να αντικαθιστούμε τους ηλεκτρολύτες και το νερό που χάνουμε σε περιόδους με υψηλές θερμοκρασίες». Μετά από μια μέρα στον ήλιο, ή από μια μεγάλη βραδιά, δοκιμάστε το γευστικό νερό της καρύδας.

Read more at vogue.com