Ένα ιδιαίτερα αμφιλεγόμενο πουλόβερ που έφερε έναν κολοσσό της πολυτέλειας σε δύσκολη θέση παγκοσμίως βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης στην έναρξη του ετήσιου Conde Nast International Luxury Conference την Τετάρτη, 10 Απριλίου. Με τίτλο The Nature of Luxury, η διήμερη εκδήλωση φιλοξενήθηκε φέτος για πρώτη φορά στην Αφρικάνικη ήπειρο, στο Κέιπ Τάουν της Νότιας Αφρικής, με οικοδεσπότες τη CNI και τη Suzy Menkes, Editor, Vogue International.

 


Suzy Menkes
©Portrait by Elena Olay | courtesy of Vogue España

Στην εναρκτήρια συζήτηση της πρώτης ημέρας, η πάντα σε εγρήγορση Menkes υποδέχτηκε την Naomi Campbell και τον Marco Bizzarri, CEO του οίκου Gucci. Απευθυνόμενη στον Bizzarri, η Βρετανίδα δημοσιογράφος τον ρώτησε για την αντίδραση που είχε ο ίδιος αλλά και η εταιρεία, όταν ένα μαύρο μάλλινο balaclava jumper που σχεδιάστηκε για να φτάνει μέχρι τη μύτη, με άνοιγμα (σε μορφή κόκκινων χειλιών) στο στόμα, βρέθηκε πρόσφατα ενώπιον μιας viral ψηφιακής κατακραυγής. Το ρούχο είχε κάνει για λίγες ώρες την εμφάνιση του στο Ίντερνετ όταν μεγάλη μερίδα της διαδικτυακής κοινότητας υποστήριξε ότι είχε ρατσιστικές επιρροές, όπως την πρακτική του blackface.

 


H συζήτηση μεταξύ της Suzy Menkes, Naomi Campbell και του Marco Bizzarri
©Indigital

 

«Ήταν σοκαριστικό, στην αρχή δεν ήξερα για τι πράγμα μιλούσαν, δεν είμαστε στη μόδα για να προσβάλλουμε τους ανθρώπους, για να προσβάλλουμε κουλτούρες», ανέφερε ο Ιταλός τοπ μάνατζερ. «Τους μάζεψα όλους γιατί για μένα το πιο σημαντικό πράγμα ήταν να είμαστε ενωμένοι. Είμαστε μαζί 40 χρόνια, η διαφορετικότητα για μας είναι η αξία πάνω στην οποία χτίζουμε τη δημιουργικότητα του Gucci. Για τον Alessandro [Michele] η διαφορετικότητα είναι μέρος της ζωής του από την πρώτη στιγμή. Το πήραμε πολύ προσωπικά. Θέλουμε να χτίζουμε γέφυρες».

Ο οίκος ζήτησε συγγνώμη και απέσυρε το συγκεκριμένο κομμάτι από τα διεθνή του ράφια. Συγχρόνως, έγινε ο πρώτος luxury οίκος που θέσπισε υποτροφίες για νέους Αφρικάνους σχεδιαστές σε εκπαιδευτικά ιδρύματα στο Κέιπ Τάουν, το Ναϊρόμπι, το Λάγος και την Άκκρα. Κίνηση που χαιρέτησε με ενθουσιασμό η Campbell, μέλος του νεοσύστατου συμβουλίου των Gucci Changemakers.

 


Naomi Campbell, Marco Bizzarri
©Indigital

 

«Ήταν ένας λάθος, αλλά πάντα υπάρχει μια θετική πλευρά σε όλα, γιατί σήμερα [ο Gucci] είναι το πρώτο brand πολυτελείας που προσφέρει υποτροφίες. Κάτι που με κάνει τόσο ευτυχισμένη, ήταν ένα πραγματικό λάθος και τώρα νέοι σχεδιαστές θα ωφεληθούν από τις δεξιότητες που θα αποκτήσουν» ανέφερε η Campbell στη συζήτηση της με την Menkes και τον Bizzarri. «Αυτή είναι η μεγάλη εικόνα και η λύση».

Νωρίτερα, η Campbell είχε μιλήσει για τη σχέση της με την Μαύρη Ήπειρο – η ίδια είναι Βρετανίδα με ρίζες από την Τζαμάικα. «Είχα την ευτυχία να ζήσω μια 20ετή φιλία, μια σχέση παππού- εγγονής, με τον μεγάλο πρόεδρο Nelson Mandela. Επί της ουσίας, δεν είχα καταλάβει τι ακριβώς μου έλεγε όταν ήμουν 20 ετών. Δεν καταλάβαινα τι ακριβώς σήμαινε η λέξη φιλανθρωπία» συνέχισε. «Όταν πέθανε το 2013, ξαφνικά αισθάνθηκα σαν χαμένη. Τι ακριβώς είχε προσπαθήσει να μου πει; Και τότε κατάλαβα τι ακριβώς έπρεπε να κάνω σε αυτήν εδώ τη στιγμή της καριέρας μου: να βάλω την ήπειρο στον χάρτη, εκεί που θα έπρεπε να είναι».

Νέες αξίες

Tο συνέδριο εστίασε, μεταξύ άλλων, στις νέες καταναλωτικές συνήθειες που όλο και περισσότερο βασίζονται σε προσωπικές αξίες (και όχι μόνο στο μάρκετινγκ) και στο τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τη βιομηχανία της πολυτέλειας. Ανάμεσα στους ομιλητές ήταν η Κινέζα επενδύτρια με πλούσια φιλανθρωπική δράση, Wendy Yu. Στη διήμερη συνάντηση βρέθηκαν επίσης μεγάλοι παίκτες από τον χώρο της υψηλής κοσμηματοποιίας, όπως ο Laurence Graff, ιδρυτής της Graff, ο οποίος παρουσίασε με βίντεο το μεγαλύτερο τετράγωνο, emerald-cut διαμάντι στην ιστορία, το 302,37 καρατιών Lesedi la Rona που εντοπίστηκε στη Μποτσουάνα. Στο συνέδριο πήραν επίσης μέρος ο Nicolas Bos, πρόεδρος της Van Cleef & Arpel, ο Alessandro Bogliolo, CEO της Tiffany και ο Bruce Cleaver, CEO της De Beers.

Στην παγκόσμια συνάντηση, ο Αφρικανός Laduma Ngxokolo, σχεδιαστής και ιδρυτής της Maxhosa Africa, μίλησε για το πάντρεμα της παράδοσης της κουλτούρας Xhosa με το σύγχρονο design, ενώ η Abrima Erwiah, η οποία μαζί με τη Rosario Dawson σχεδιάζουν τις συλλογές του Studio 189, μίλησε για το brand που παράγει βιώσιμη αφρικάνικη μόδα δίνοντας επαγγελματικές ευκαιρίες σε Αφρικανές γυναίκες.

Επίσης στο συνέδριο, η Rosario Perez, board director της Kering Foundation, συζήτησε με τη Menkes για τις προσπάθειες που κάνει ο όμιλος της πολυτέλειας για την καταπολέμηση της βίας εναντίον των γυναικών.