Ο Daniele Carlotta γεννήθηκε στη Σικελία και µεγάλωσε ανάµεσα σε ανάγλυφα ζακάρ, αστραφτερά µπροκάρ και περίτεχνα κεντητά υφάσµατα, σχεδιασµένα από τους µεγαλύτερους γαλλικούς και ιταλικούς οίκους των ’80s. Τα υφάσµατα ήταν προσεκτικά επιλεγµένα ένα προς ένα από την ιδιοκτήτρια της τοπικής µπουτίκ, τη γυναίκα που εκείνος αποκαλούσε µητέρα και όλοι οι υπόλοιποι την ήξεραν ως «Lady of the silk». Ίσως έτσι εξηγείται το ότι το πρώτο ρούχο που δηµιούργησε ο ίδιος ήταν µια µεταξωτή µπλούζα µε φιόγκο στον λαιµό. «Άρχισα να δίνω σχήµατα στα υφάσµατα από µικρό παιδί, να πειραµατίζοµαι µε τη φαντασία µου. Και κάποια στιγµή συνειδητοποίησα ότι όλη αυτή η διαδικασία είχε γίνει αναπόσπαστο κοµµάτι της καθηµερινότητάς µου, µια ενασχόληση που µετέτρεπε κάθε µέρα σε ένα καρουζέλ συναισθηµάτων. Μόλις κατάλαβε η µητέρα µου την κλίση και την αγάπη µου για τη µόδα, κάθισε δίπλα µου και µου έµαθε όλα όσα ήξερε. Από εκείνη την ηµέρα δεν άφησε ποτέ το χέρι µου. Η οικογένειά µου είναι το µεγαλύτερό µου στήριγµα», διηγείται.

 


Daniele Carlotta
©Courtesy of Daniele Carlotta

Η αρχή έγινε το 2005, όταν σε ηλικία 20 ετών αποφάσισε να ανοίξει ένα showroom στη Μόντικα –την πόλη όπου µεγάλωσε–, το οποίο γρήγορα έγινε σηµείο συνάντησης και ανταλλαγής ιδεών µεταξύ ταλαντούχων και δραστήριων ανθρώπων από διάφορους καλλιτεχνικούς χώρους, προσφέροντάς του την έµπνευση να σχεδιάσει τις πρώτες του δηµιουργίες σε περιορισµένα κοµµάτια. Η αναγνώριση ήρθε το 2010, όταν οι Dolce & Gabbana επέλεξαν µια σειρά ρούχων του για το concept store τους Spiga 2, όπου δινόταν η ευκαιρία σε νέους σχεδιαστές να παρουσιάσουν τη δουλειά τους σε ένα ευρύτερο κοινό. Στη συνέχεια, το 2012, κλήθηκε να δείξει τη συλλογή του στο Vogue Talents Corner, µία από τις µεγαλύτερες εκδηλώσεις για ανερχόµενους σχεδιαστές, που διοργανώνει η Vogue Italia σε συνεργασία µε το thecorner.com. Φαίνεται πως η µεγάλη στιγµή είχε φτάσει για τον Daniele, ο οποίος σχεδιάζει εµπνεόµενος από όλες τις µορφές τέχνης, συνδυάζοντας την αγάπη του για την πολυτέλεια, αλλά και το streetwear, φέρνοντας κοντά τη Virginia Woolf και το Miami Vice. Στα χρόνια που ακολουθούν αποκτά πολύτιµες εµπειρίες από όλα τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας, από τον σχεδιασµό έως το marketing και τις πωλήσεις, µέχρι τη στιγµή που η οικονοµική κρίση στην Ιταλία βάζει προσωρινό φρένο στην ανοδική πορεία του. «Το µεγαλύτερό µου όνειρο είναι να συνεχίσω να εργάζοµαι σε αυτό που αγαπώ και να µη χάσω την ψυχραιµία και την ηρεµία µου όταν καλούµαι να αντιµετωπίσω δυσκολίες, ενώ στόχος µου είναι να δείχνω µέσω της δουλειάς µου την ευγνωµοσύνη µου στο κοινό που µε στηρίζει», δήλωσε αποκλειστικά στη Vogue Greece.

 


©Courtesy of Daniele Carlotta

Αυτή του η στάση ήταν που τον οδήγησε το 2018 σε µια νέα αρχή, στο επαναλανσάρισµα του brand Daniele Carlotta, µε ξεκάθαρο όραµα τη δηµιουργία αποκλειστικά made in Italy ρούχων από πολυτελή υφάσµατα, µε έµφαση στο παραδοσιακό ιταλικό και υψηλό tailoring και επιδίωξη την άνεση και τη λαµπερή θηλυκότητα. «Είναι ένα brand για γυναίκες οι οποίες έχουν χαρακτηριστικό στιλ, τυπικό όσων λατρεύουν να τραβούν την προσοχή. Τα πιο δυνατά στοιχεία των συλλογών µου είναι οι ιδιαίτερες αναλογίες, ο εντυπωσιακός όγκος, το αναπάντεχο σχήµα και, φυσικά, το glitter», εξηγεί.

 


©Courtesy of Daniele Carlotta

Το disco glam look κυριαρχεί στις συλλογές του, ακόµα και όταν δεν παραπέµπουν απαραίτητα στην ’80s αισθητική. «Οµολογώ πως η disco µουσική είναι σταθερό σηµείο αναφοράς, κυρίως τα ερεθίσµατα από τη Νέα Υόρκη, αλλά και από το ρεύµα της Italo-disco», παραδέχεται όταν του λέω ότι θα ήθελα να φορέσω τα ρούχα του και να χορέψω µε τα τραγούδια των Roxy Music, της Diana Ross ή του πρωτοπόρου και «πατέρα» της «Italo», Giorgio Moroder. «Λατρεύω, όµως, και τα αρχιτεκτονικά στοιχεία του παρελθόντος, την Art Nouveau διακόσµηση, ταινίες που µε έχουν εντυπωσιάσει ή θεατρικές παραστάσεις που έχουν µείνει στην ιστορία, ενώ τελευταία αντλώ έµπνευση και από τους σύγχρονους καλλιτέχνες», τονίζει.

Πράγµατι, τα γεωµετρικά χρωµατικά µοτίβα που παρεµβάλλονται ως αναπάντεχες λεπτοµέρειες πάνω στα µεταλλικά φορέµατά του θα µπορούσαν να είναι µια αναφορά στους πίνακες του Kazimir Malevich.

 


©Courtesy of Daniele Carlotta

Η τελευταία συλλογή του, Spring/Summer 2020, είναι πιο έντονα µεταλλιζέ, δίνει έµφαση στα neon χρώµατα και φέρνει κοντά το power suit µε το ultra glam, τo ανδρόγυνο στιλ του David Bowie –που µπορούσε να φορέσει τη Space Oddity µεταλλική στολή του τη µία στιγµή και cool ’70s µονοχρωµατικά κοστούµια την άλλη–, το σαγηνευτικό σεξαπίλ της Bianca Jagger στο εξώφυλλο του περιοδικού Interview και το σοφιστικέ στιλ της τη µέρα του γάµου της, µε ένα λευκό κοστούµι. «Ξεκινάω τις συλλογές µου έχοντας στο µυαλό µου µια ιστορία. Για την πιο πρόσφατη σκεφτόµουν ένα road trip στη Νεβάδα, τις φωτεινές επιγραφές των motels, τα φώτα και τα φορέµατα που ζαλίζουν στα clubs του Λας Βέγκας, καθώς και την αίσθηση δύναµης που µπορεί να αισθάνεσαι σε ένα καζίνο», λέει και µοιάζει σαν να περιγράφει µια σύγχρονη εκδοχή της Sharon Stone στην ταινία Casino. «Λατρεύω την Αµερική και ειδικά τη Νέα Υόρκη και το Μπρούκλιν, τα καταστήµατα µε τα vintage ρούχα, τα φορέµατα από παγέτες που φορούσαν οι γυναίκες στα clubs του East Village ή το sportswear ύφος και το grunge στιλ, που είναι άρρηκτα συνδεδεµένα µε την αµερικανική κουλτούρα και τη µουσική σκηνή που αναπτύχθηκε εκεί», εξοµολογείται.

Στο video clip για το τραγούδι Love Drought, από το άλµπουµ Lemonade, µε τις διθυραµβικές κριτικές για το οπτικοακουστικό κόνσεπτ του, η Beyoncé επέλεξε ένα από τα φορέµατα που σχεδίασε ο Daniele και συνδυάζει διαχρονικά θηλυκά στοιχεία µε το µετάξι και τις γεωµετρικές γραµµές, που τόσο πολύ αγαπάει. Εποµένως, ο κόσµος έχει ήδη αρχίσει να αναγνωρίζει την αισθητική του, που ενώνει παρόν και παρελθόν, την ιταλική µαεστρία και την αµερικανική ποπ κουλτούρα, τη σύγχρονη γυναίκα, η οποία µπορεί ταυτόχρονα να είναι η prom queen, αλλά και ο prom king του χορού στη ζωή της.

Δημοσιεύθηκε στο τεύχος Οκτωβρίου της Vogue Greece.