Το φεγγάρι που φώτιζε τον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο την Πέμπτη το βράδυ έμοιαζε να ρίχνει το φως του, σχεδόν σαν προβολέας, πάνω σε κάθε περίτεχνο βραδινό ένδυμα της Μαίρης Κατράντζου για την Άνοιξη-Καλοκαίρι του 2020. Όμως δεν επρόκειτο για άλλη μια επίδειξη – βρισκόμασταν άλλωστε σ’ ένα αρχαιολογικό μνημείο του 444 π.Χ. – αλλά για μια δυναμική συνέργεια μεταξύ μόδας και ουσιαστικής κοινωνικής προσφοράς.

 


©studio panoulis

Υπό τους ήχους του Βαγγέλη Παπαθανασίου, η Ελληνίδα σχεδιάστρια που δραστηριοποιείται στο Λονδίνο και βρίσκεται στον πυρήνα της δημιουργικής μόδας παγκοσμίως, ένωσε τις σχεδιαστικές και ανθρώπινες δυνάμεις της με τη Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη, πρόεδρο και κινητήριο δύναμη της «ΕΛΠΙΔΑΣ-Σύλλογος Φίλων Παιδιών με Καρκίνο», για τον εορτασμό των 30 χρόνων του δραστήριου οργανισμού. Οι εισπράξεις από τα εισιτήρια και τις δωρεές της βραδιάς θα ενισχύσουν οικονομικά την Ογκολογική Μονάδα Παίδων.

«Η κυρία Μαριάννα Βαρδινογιάννη μου επέτρεψε να νιώσω της διαφορά του να σχεδιάζεις με σκοπό τη δημιουργία μιας αρμονίας, με εκείνη της δημιουργίας που υποστηρίζει κάτι πολύ πιο σημαντικό, την προστασία της ανθρώπινης ζωής», ανέφερε η Κατράντζου σε δηλώσεις της, συμπληρώνοντας ότι η κολεξιόν ήταν ένα «γράμμα αγάπης στην Ελλάδα».

 


Η Μαίρη Κατράντζου και η Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη
©studio panoulis

Στην πιο προσωπική της συλλογή στη μέχρι τώρα λαμπρή πορεία της, η Κατράντζου ερμήνευσε με τον δικό της τρόπο την ελληνική – και απόλυτα οικουμενική – κληρονομιά της. Και η προσμονή της παρουσίασης της σ’ ένα μνημείο του Χρυσού Αιώνα του αρχαιοελληνικού κόσμου έδωσε στην κολεξιόν έναν κατά κάποιο τρόπο επικό χαρακτήρα.

Τον τόνο έδωσε η πρώτη εμφάνιση της βραδιάς στην ειδική πασαρέλα: η Σωκρατική ρήση, «Η μόνη αληθινή σοφία είναι η γνώση ότι δεν ξέρεις τίποτα», ήταν «χαραγμένη» σ’ ένα βραδινό ένδυμα χτισμένο με κρόσσια. Στη συνέχεια η Κατράντζου έπαιξε με τους όγκους και δούλεψε με κεντημένα μοτίβα με αρχαιοελληνικά στοιχεία. Σε αντίθεση με προηγούμενες συλλογές της που παρουσίαζαν πάντα μια σχεδιαστική «συνοχή», στο Σούνιο το κάθε ρούχο έλεγε την δική του ιστορία, όπως γεωμετρίας, φιλοσοφίας, αρχιτεκτονικής και μαθηματικών. Στον Ναό του Ποσειδώνα, τα νέου τύπου goddess dresses της Κατράντζου άγγιξαν την υψηλή ραπτική και η διεθνώς αναγνωρισμένη για τα ψηφιακά prints της σχεδιάστρια έμοιαζε να εξερευνά τις προοπτικές της «3-D» σιλουέτας μέσα από βολάν και κομμάτια σε σχήμα σφαίρας.

 


©studio panoulis

Ειδικό soundtrack

Μιλώντας σε δημοσιογράφους μετά την επίδειξη, η Κατράντζου περιέγραφε την συγκίνηση της όταν ο «Οσκαρικός» Vangelis, με τον οποίον είχε συνεργαστεί στην παραγωγή «The Thread», σε χορογραφία του Russell Maliphant, της ανακοίνωσε ότι προχωρούσε με την σύνθεση για το Σούνιο. «Δεν υπάρχει άλλη μουσική που θα ταίριαζε καλύτερα σ’ αυτόν τον χώρο», συμπλήρωσε.

 


©studio panoulis

Στο μεταξύ, το πράσινο φως για τη διεξαγωγή της εκδήλωσης έδωσε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ), ενώ τo ιδιαίτερο γεγονός έφερε στο Σούνιο σημαντικές προσωπικότητες του χώρου που ακολουθούν τη διαδρομή της Κατράντζου, όπως η Suzy Menkes, International Vogue Editor και ο Hamish Bowles, International Editor at Large της αμερικάνικης Vogue.

 


©studio panoulis

Στην πασαρέλα, τα ρούχα συμπληρώθηκαν από high jewelry κοσμήματα του οίκου Bulgari και σανδάλια των Ancient Greek Sandals. Guest-μοντέλο ήταν η Ευγενία Νιάρχου, ενώ στο show περπάτησε και η Ελληνίδα Ροζάνα Γεωργίου. Το στάιλινγκ της επίδειξης είχε την υπογραφή της Sophia Neophitou, ενώ την παραγωγή ανέλαβε η εταιρία Villa Eugenie και ο αεικίνητος ιδρυτής της, Etienne Rousso – είναι εκείνος που, μεταξύ πολλών άλλων project, «γέμισε» με νερό το Grand Palais για τη δημιουργία μιας ακρογιαλιάς στο ντεφιλέ της Chanel που έμελλε να σηματοδοτήσει την τελευταίο πέρασμα του Karl Lagerfeld από την πασαρέλα.

 


©studio panoulis

Όταν τα παιδιά της ΕΛΠΙΔΑΣ περπάτησαν και εκείνα με τη σειρά τους στην πασαρέλα, η συγκίνηση ήταν διάχυτη. Στο Ναό του Ποσειδώνα, η μόδα και η προσφορά έλαμψαν κάτω από το φεγγάρι.