Τα μεγαλύτερα ταλέντα της μόδας απ’ όλον τον κόσμο συμμετείχαν και φέτος στον ιστορικό διαγωνισμό παρουσιάζοντας από μια capsule βιώσιμη συλλογή ο καθένας, καταδεικνύοντας έτσι την πολυσυλλεκτικότητα του Αυστραλιανής προέλευσης μαλλιού Merino.  Η Vogue, πριν την απονομή που θα γίνει τον προσεχή Φεβρουάριο στο Λονδίνο, συνάντησε τους 10 σχεδιαστές που πέρασαν στον τελικό του Woolmark Prize. Το εν λόγω βραβείο στο παρελθόν έχει απονεμηθεί μέσα σε άλλους στον Karl Lagerfeld, τον Giorgio Armani και τον Yves Saint Laurent. 

Φέτος μάλιστα οι διαγωνιζόμενοι δεν χωρίστηκαν στις κατηγορίες γυναικεία και αντρική ένδυση. Αντί αυτού θα υπάρξει ένας μόνο νικητής που θα κερδίσει το ποσό των 113.000 λιρών Αγγλίας. Θα διακριθεί επίσης ένας νικητής με το βραβείο της Καινοτομίας στον οποίο αντίστοιχα θα δοθεί το ποσό των 53.000 λιρών. Το 2020 για πρώτη φορά τέθηκε ο όρος στους διαγωνιζόμενους να δημιουργήσουν συλλογές με «ανιχνεύσιμα» ρούχα (ο όρος traceable στη μόδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τα ρούχα των οποίων μπορεί να ελεγχθεί απόλυτα η προέλευση και παραγωγή τους), έτσι ώστε να υπογραμμιστεί η αναγκαιότητα της διαφάνειας στη βιομηχανία της μόδας. 

«Οι φιναλίστ καταδεικνύουν μέσα από τη δουλειά τους τη διαφορετικότητα του design στην παγκόσμια μόδα καθώς και την αναγκαία δέσμευση για βιώσιμες πρακτικές» τονίζει στη Vogue ο Stuart McCullough, managing director της Woolmark. Στην κριτική επιτροπή συμμετέχουν και οι: Sarah Mower της αμερικάνικης έκδοσης της Vogue, Christiane Arp, editor-in-chief της Γερμανικής Vogue, Sara Sozzani Maino, deputy editor-in-chief της Ιταλικής Vogue, Christine Centenera, fashion director της Vogue Australia και Livia Firth, ιδρύτρια και creative director του Eco-Age. Η τελευταία δήλωσε: «Είναι πολύ δύσκολο να επιλέξεις ανάμεσα στη δουλειά τόσων διαφορετικών και αξιόλογων σχεδιαστών. Από την πλευρά μου ήθελα να είμαι σίγουρη ότι η διαλογή μας θα περιλαμβάνει κάθε είδους ταλέντο, έτσι ώστε να έχουμε μια συνολική ενδεικτική εικόνα του πώς θα μοιάζει η μόδα στο μέλλον».

Η Vogue συνάντησε και παρουσιάζει τους φιναλίστ του International Woolmark Prize 2020:

 


A-Cold-Wall*
©Woolmark

A-Cold-Wall*

Από το 2015 που λάνσαρε την αντρική σειρά του, ο Βρετανός σχεδιαστής Samuel Ross έχει ισχυροποιηθεί στον χώρο μέσα από συνεργασίες με ονόματα όπως η Nike, η Diesel και η Converse. Τελευταία επικεντρώνεται στην πίστη του στην οικολογική μόδα: «Η βιωσιμότητα είναι μια μορφή ήθους που έχουμε προσπαθήσει να εντάξουμε στις πρακτικές μας τα τελευταία χρόνια. Θέλω να επεκτείνω τις γνώσεις μου πάνω σ’ αυτό και συγκεκριμένα στην χρήση του μαλλιού ως βασικού υλικού».

 


©Woolmark

Blindness 

Το brand ιδρύθηκε από το Κορεάτικο σχεδιαστικό δίδυμο KyuYong Shin και JiSun Park το 2016 και έκανε αμέσως αίσθηση χάρη στις ανδρόγυνες δημιουργίες του. Το ζευγάρι τώρα, συμμετέχοντας στο Woolmark Prize, κάνει ένα βήμα για επέκταση και αναγνώριση: «Θέλαμε νέες προκλήσεις και εμπειρίες. Κάθε brand οφείλει να δείχνει υπευθυνότητα χρησιμοποιώντας φυσικές πηγές για καλό σκοπό». 

 


©Woolmark

Bode 

Γνωστή για τα μοναδικά, χειροποίητα σχέδια της, φτιαγμένα από ανακυκλωμένα vintage υλικά, η Αμερικανή σχεδιάστρια Emily Adams Bode αποτελεί μια καλή είδηση για την βιώσιμη μόδα από το 2016 που δημιούργησε το brand της: «Οι συλλογές μας είναι φτιαγμένες κατά 40% από παλιά υλικά. Χαίρομαι πολύ που μου δόθηκε η ευκαιρία να ανακαλύψω νέους τρόπους χρήσης ανακυκλωμένου μαλλιού για τη δημιουργία μιας capsule συλλογής».

 


©Woolmark

Botter 

Από το 2017 που λάνσαραν το brand αντρικών ρούχων Botter, το σχεδιαστικό δίδυμο από τη Γερμανία Rushemy Botter και Lisi Herrebrugh εκτοξεύτηκε σαν μετεωρίτης στον κόσμο της μόδας, αφού το 2018 ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση του οίκου Nina Ricci: «Η γνωστή ιστορία για τις ρίζες μας από την Καραϊβική πάει μαζί με την επιθυμία μας να εξερευνήσουμε τον τρόπο που οι άντρες αντιλαμβάνονται το καλό ντύσιμο και να διευρύνουμε τους ορίζοντες σε ό,τι αφορά το σχήμα και την ρευστότητα των ρούχων. Χρησιμοποιούμε μαλλί από την αρχή μας, αγαπάμε τις διαφορετικές πτυχές του και το σχήμα που δίνει σε κάθε δημιουργία».

 


©Woolmark

Feng Chen Wang

Η σχεδιάστρια Feng Chen Wang, γεννημένη στην Κίνα και με έδρα το Λονδίνο, ξεκίνησε το ομώνυμο brand αντικών ρούχων το 2015 και είναι γνωστή για τις δομές των unisex σχεδίων της: «Το Woolmark Prize αποτελεί για εμένα μια ευκαιρία να δείξω σ’ ένα ευρύ κοινό την ομορφιά και την αξία της Κινέζικης πολιτισμικής κληρονομιάς. Είναι μια παγκόσμια πλατφόρμα που εστιάζει στην καινοτομία και τη βιωσιμότητα». 

 


©Woolmark

GmbH

Η επωνυμία GmbH, με έδρα το Βερολίνο, λανσαρίστηκε από τους Serhat Işik και Benjamin Alexander Huseby το 2016 και είναι ταυτόσημη με την underground αισθητική της γερμανικής πόλης. Το brand που περιλαμβάνει γυναικεία και αντρική συλλογή είναι στην διαδικασία που αντικαθιστά τα συνθετικά από φυσικά υλικά: «Χρησιμοποιούμε μαλλί από τότε που μπήκαμε στη διαδικασία αυτής της αλλαγής. Το μεγαλύτερο στοίχημα είναι να πείσουμε το κοινό ότι το έξτρα κόστος που προκύπτει αξίζει».  

 


©Woolmark

Ludovic de Saint Sernin 

Η φετινή καλοκαιρινή συλλογή του Βέλγου σχεδιαστή Ludovic de Saint Sernin (που έχει περάσει από τον οίκο Balmain), με την ονομασία «Wet’n’Wild» έκανε αίσθηση στην εβδομάδα μόδας στο Παρίσι. Ίσως όμως να μην παρατηρήσαμε κάποια μάλλινα κομμάτια της συλλογής, όλα φτιαγμένα από μαλλί Merino: «Προσπαθώ να χρησιμοποιώ το μαλλί με απρόσμενους τρόπους που δεν περιμένει κάποιος να δει». 

 


©Woolmark

Matthew Adams Dolan

Με έδρα τη Νέα Υόρκη ο Matthew Adams Dolan έχει μια ιδιαίτερη, χαλαρή αισθητική που έχει κερδίσει ένα ευρύ κοινό μεταξύ του οποίου και κάποιες διασημότητες όπως η Rihanna, η οποία έσπευσε να αποκτήσει τα τζιν σακάκια που δημιούργησε μόλις αποφοίτησε από το Parsons τo 2014. Όμως παρά το διάσημο κοινό του, εκείνος προτιμά να χτίσει τις αρχές του brand του βασιζόμενος στην ηθική μόδα: «Η εταιρεία μου είναι νέα και άρα νιώθω ότι υπάρχουν και οι ανάλογες προσδοκίες από αυτήν. Πρέπει να είμαστε επίκαιροι και να κάνουμε υπεύθυνες επιλογές, να δουλεύουμε με ηθική και να χρησιμοποιούμε υλικά υψηλής ποιότητας». 

 


©Woolmark

Namacheko

Το brand αντρικών ρούχων Namacheko δημιουργήθηκε το 2017 από δύο αδέλφια, τον Dilan και την Lezan, Σουηδό-Κουρδικής καταγωγής, και τράβηξε αμέσως τα βλέμματα χάρη στον επαναπροσδιορισμό των κλασικών κομματιών, φτιαγμένων από μαλλί: «Η προσέγγιση μας επικεντρώνεται στην ποιότητα και στην επιθυμία μας να δημιουργούμε ρούχα που διαρκούν, που μπορούν να φορεθούν μέσα στα χρόνια ακόμη και αλλάζοντας χέρια». 

 


©Woolmark

Richard Malone 

Ο Ιρλανδός σχεδιαστής που εφαρμόζει βιώσιμες πρακτικές από τότε που λάνσαρε το brand του το 2015, επιλέγει νήματα από τα Ιμαλάια, τα οποία δουλεύονται από γηγενείς εργάτριες προκειμένου να τα μετατρέψουν σε υφάσματα: «Το να διευρύνουμε την αλυσίδα προμηθειών και να μοιραζόμαστε το ταξίδι με τον καταναλωτή είναι πολύ σημαντικό. Ο λόγος που μπορώ να έχω μια επιχείρηση σήμερα είναι χάρη σ’ αυτή την διαφάνεια. Η συμμετοχή μου στο Woolmark Prize είναι κάτι σαν φυσικό επακόλουθο για μένα. Αυτό που μ’ ενδιαφέρει περισσότερο είναι το network που μου προσφέρει και η δίψα μου για νέες συνεργασίες και συνέργειες».