Μοιάζει με πίνακα μπαρόκ: ένας άντρας με κόκκινο κοντό μαγιό ακουμπά στην πλώρη του σκάφους που ατενίζει τις ακτές της Ιταλίας. Μια νέα γυναίκα με χρυσούς κρίκους στα αυτιά και animal print μπικίνι τον κρατά από τον λαιμό, ενώ βρίσκεται ανάμεσα στα πόδια του, και τον φιλάει με ανοιχτό στόμα. Είναι εμφανές σ’ αυτή την εικόνα ότι η γυναικεία φιγούρα κυριαρχεί.

Στην πραγματικότητα δεν είναι παρά μια παπαράτσι φωτογραφία του Timothée Chalamet με την κοπέλα του, Lily-Rose Depp, που έφερε στην επιφάνεια το ίντερνετ -ποιος άλλος;- και εξελίχθηκε σε meme εστιάζοντας στην υπέροχη οικειότητα μεταξύ του ζευγαριού. Επειδή όμως μιλάμε για τον Chalamet -τον 23χρονο ηθοποιό που δεν έχει κάνει ούτε μια mainstream δουλειά από το 2017 που εμφανίστηκε για πρώτη φορά- πρόκειται για μια εικόνα σε συνάφεια με τον ιδιαίτερο, σπάνιο τρόπο που έχει επιλέξει να διαχειρίζεται εκείνος την αναγνωρισιμότητα του: είναι ένας σταρ του σινεμά με αρκούντως αρρενωπά στοιχεία τα οποία παραμερίζει προς όφελος του φεμινισμού, της ελευθερίας και του δικαιώματος που έχει ένας άντρας να είναι ευάλωτος.

 

Για να μπορέσετε να δείτε αυτό το instagram post παρακαλώ αποδεχτείτε τα cookies

Privacy Settings

Ο Chalamet είναι ένα σύγχρονο είδωλο, ύψους 1.70, γεννημένος το 1995, με ανακατεμένα μαλλιά και οστεώδες πρόσωπο. Ενώ οι περισσότεροι ελκυστικοί ηθοποιοί των τελευταίων πολλών ετών επέλεξαν να χτίσουν ένα μάτσο προφίλ βασισμένο στην αρρενωπότητα τους, ο ίδιος επιχειρεί κάτι διαφορετικό. Πράγματι εν έτει 2019 το να είναι ένας άντρας τρωτός μοιάζει πιο cool από το να είναι ο γνωστός σκληρός γυναικοκατακτητής. Συνολικά παρατηρούμε μια καινούργια τάση που θέλει τους νέους άντρες του Χόλυγουντ τα τελευταία 4 περίπου χρόνια να προσπαθούν να αποφύγουν τους κλισέ ρόλους και να επιλέγουν πιο ευάλωτους χαρακτήρες, αυτούς ακριβώς που απέφευγαν οι προηγούμενες γενιές ηθοποιών. Είδαμε τον Lucas Hedges το 2016 στο Manchester by the Sea να υποδύεται έναν συναισθηματικό έφηβο που διαχειρίζεται τον θάνατο του πατέρα του -μια ερμηνεία που του χάρισε υποψηφιότητα Όσκαρ στα 21 του χρόνια. Έναν χρόνο μετά ήρθε ο Chalamet στην ταινία Call Me By Your Name όπου υποδυόταν έναν έφηβο που ερωτεύεται με τον πιο γλυκό και ειλικρινή τρόπο έναν μαθητευόμενο του πατέρα του, με φόντο τη βόρεια Ιταλία των 80’s. Ένας queer ρόλος μέσω του οποίου του αναγνωρίστηκε η ποιότητα του ευφυούς ηθοποιού, τον κατέταξε στην κορυφή του Χόλυγουντ και βέβαια δημιούργησε ένα μεγάλο fan club γυναικών, το οποίο παλαιότερα αναλογούσε μόνο σε pop stars και στα όμορφα αγόρια των blockbusters.

 


©Sony Pictures

Οι ρόλοι του Chalamet που ακολούθησαν ποικίλλουν, αλλά όλοι τους συνδέονται με μια ασυνήθιστη, ξεχωριστή προσέγγιση στην αρρενωπότητα: υποδύθηκε μια καλλιτεχνική ιδιοσυγκρασία  στο Lady Bird της Greta Gerwig, ένα αγόρι με εξάρτηση στη μεθαμφεταμίνη στο Beautiful Boy και τώρα στο Τhe King του David Michod τον επαναστάτη πρίγκιπα που θέλει να απαλλαχθεί των βασιλικών ευθυνών του όταν αναγκάζεται να αποξενωθεί από τους κοινούς θνητούς. Σ’ αυτή τη λογική μάλλον είναι πιο πιθανό να πετύχουμε τον Chalamet στο καφέ Bed-Stuy να διαβάζει Murakami, παρά σ’ ένα fancy εστιατόριο στο Upper East Side με θέα το Central Park. Η συγγραφέας Anne T. Donahue επινόησε τη λέξη «artthrob» για να περιγράψει αυτή τη νέα κατηγορία αρσενικών σταρ που αντλούν τη γοητεία τους από το πνεύμα τους και όχι από κάποια αρσενική αγριάδα. 

 


©Getty Images

Ανάλογος είναι και ο τρόπος που ντύνεται. Δεν συνεργάζεται με κάποιον στιλίστα. Αντί αυτού επιλέγει μόνος του κομμάτια περιζήτητων σχεδιαστών τα οποία χάριν στην ιδιαιτερότητα τους ανοίγουν διάλογο με τον κόσμο. Όταν παρευρέθηκε στις Χρυσές Σφαίρες φέτος, επέλεξε ένα ιδιαίτερο κοστούμι Louis Vuitton, την ώρα που οι περισσότεροι κατέφυγαν στο συνηθισμένο tuxedo. Λίγους μήνες νωρίτερα, στην πρεμιέρα του Beautiful Boy στο Λονδίνο, φόρεσε ένα κοστούμι  Alexander McQueen με την υπογραφή της Sarah Burton το οποίο είχε print με μεγάλα κόκκινα λουλούδια. Με άλλα λόγια, αν το κόκκινο χαλί συνήθως συνεπάγεται για τους άντρες ενδυματολογική ασφάλεια και κλασικότητα, ο Chalamet, ένας straight άντρας, έχει την εμφανή πρόθεση να κάνει κάτι διαφορετικό. 

 


©Getty Images

Μιλάμε για την ίδια ανάγκη για ελευθερία έκφρασης, ανεξάρτητα από το φύλο, για την οποία έχει μιλήσει ο Chalamet σε διάφορες συνεντεύξεις του στο παρελθόν. Στη συζήτηση που είχε με τον Harry Styles στο πλαίσιο της συνέντευξης για το εξώφυλλο του περιοδικού I-D, είπε χαρακτηριστικά: «Μπορείς να είσαι ο,τι ακριβώς θέλεις να είσαι. Δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο… που πρέπει να κάνεις για να είσαι αρσενικό. Είναι συναρπαστικό αυτό. Είναι ένας νέος κόσμος. Μπορεί να οφείλεται στα social media, μπορεί να οφείλεται στο οτιδήποτε, αλλά σίγουρα είναι συναρπαστικό ότι η γενιά μας κάνει τα πράγματα μ’ έναν νέο τρόπο». Τα λόγια του αυτά ερμηνεύουν και την νέα προσέγγιση του Χόλυγουντ προς τις γυναίκες, οι οποίες πλέον παίρνουν τον χώρο και τα χρήματα που τους αξίζουν. 

 


©Getty Images

Έπειτα τα θρυλικά είδωλα του σινεμά παραδοσιακά παρουσιάζονταν ως γόηδες που περιτριγυρίζονταν από γυναίκες στις οποίες φέρονταν σαν να είναι αξεσουάρ. Αντίθετα οι πρώτοι άρρενες εκπρόσωποι ηθοποιών της γενιάς του #MeToo, όπως είναι ο Chalamet, ανταποκρίνονται απολύτως σε μια νέα πραγματικότητα. Στις φωτογραφίες από το κόκκινο χαλί στην πρεμιέρα της ταινίας The King, ο Chalamet εμφανίστηκε (με γκρι σατέν κοστούμι και ζώνη στη μέση) να λάμπει από υπερηφάνεια δίπλα στην κοπέλα του. Μεταφράζοντας την εικόνα σε όρους Χόλυγουντ, η διάθεση του Chalamet να «λατρεύει» την κοπέλα του μπροστά στον κόσμο και τα φλας μεταφράζεται με το πως οι ανδρικοί χαρακτήρες των ταινιών μπορούν -και πρέπει- να παίζονται στο εξής.