Η προθέρμανση, ή αλλιώς το “ζέσταμα”, εκτελείται στην αρχή ενός προπονητικού προγράμματος, ακριβώς πριν το κύριο μέρος του, και αποτελεί απαραίτητη σωματική και ψυχολογική προετοιμασία για την άσκηση. Συγκεκριμένα, είναι μια διαδικασία για να αυξήσουμε τη θερμοκρασία του σώματος και να προετοιμάσουμε το μυϊκό μας σύστημα να μεταβεί από τη φυσιολογική του κατάσταση σε αυτή της προπόνησης.


©Kike Vega | Unsplash

Μια συνήθης παρερμηνεία είναι ότι οι διατάσεις σημαίνουν και προθέρμανση. Είναι πολύ σημαντικές, πράγματι, αλλά αποτελούν μέρος της προθέρμανσης και όχι προθέρμανση, η οποία περιλαμβάνει γενικές ασκήσεις που δεν έχουν απαραίτητα ομοιότητα με το πρόγραμμα της προπόνησης που θα ακολουθήσουμε. Έχουν σκοπό να προθερμάνουν συνολικά όλα τα μέρη του σώματος, κινητοποιώντας μεγάλες μυϊκές ομάδες, με σκοπό να συγκεντρωθούν μεγάλες ποσότητες αίματος σε αυτές.

Στο τελευταίο μέρος της προθέρμανσης είναι πολύ σημαντικό να συμπεριλάβουμε διατατικές ασκήσεις, εστιάζοντας στους μυς που πρόκειται να εργαστούν περισσότερο κατά τη διάρκεια της προπόνησης.


Tips:
Αν η προθέρμανση πραγματοποιηθεί με προσοχή και εστίαση στην αναπνοή, αρκούν δέκα με δεκαπέντε λεπτά για να προετοιμάσετε σωστά το σώμα σας.