Αν και δεν είχε περάσει ούτε ένας μήνας από την Eβδομάδα Υψηλής Ραπτικής, βρισκόμουν ξανά στο Παρίσι, αυτή τη φορά για να φωτογραφίσω τις νέες συλλογές Prêt-a-porter, να απαθανατίσω όσα συμβαίνουν στα παρασκήνια των σόου και να καταγράψω τις εμπειρίες μου στη Vogue Greece.

Oι συλλογές για τον χειμώνα είναι πάντοτε πλούσιες και φιλόδοξες, σε αντίθεση με τις καλοκαιρινές, που παραμένουν συνήθως στα βασικά, καλύπτοντας με μια κάποια συμβατικότητα τις ανάγκες της πιο ζεστής εποχής του χρόνου. Γεγονός που με κάνει ακόμα πιο ανυπόμονο για το τι επρόκειτο να δω.

Η γαλλική Εβδομάδα Μόδας διαρκεί περίπου εννέα ημέρες και όχι επτά, όπως νομίζουν πολλοί. Κάτι που οφείλεται στην απότομη αύξηση του αριθμού των σχεδιαστών οι οποίοι προτιμούν την Πόλη του Φωτός για να δείξουν τις συλλογές τους. Για το Χειμώνα του 2019/20, το επίσημο ημερολόγιο του Συνδικάτου Μόδας (Federation Française de la Haute Couture et la Mode) ανακοίνωσε τη διενέργεια 76 ντεφιλέ. 

Ωστόσο, ανεπίσημα ο αριθμός ήταν πολύ μεγαλύτερος, αν όχι διπλάσιος, καθώς υπήρχαν, μεταξύ άλλων, μικρά catwalk shows, κοκτέιλ πάρτι και διάφορες συναφείς εκδηλώσεις. Η όλη εμπειρία μιας fashion week περιλαμβάνει επίσης δημιουργικές συναντήσεις, προγραμματισμένες ή όχι, σε εστιατόρια, καφέ, clubs, ξενοδοχεία, στον δρόμο, στα μουσεία, στις πασαρέλες, παντού… 

Ήταν λοιπόν απόγευμα Δευτέρας και ο οδηγός με άφησε κάπου στα προάστια, για την επίδειξη του Jacquemus. Ο αγαπητός σε όλους νεαρός Γάλλος σχεδιαστής εμπνεύστηκε από τη λαϊκή αγορά όπως την έζησε μικρός, όταν πουλούσε φρούτα με την οικογένειά του, και έφτιαξε ένα tableaux vivant που θύμιζε πλατεία, διακοσμώντας τη με όλα αυτά που αγαπά να χρησιμοποιεί από το ξεκίνημα της καριέρας του. Σε ένα χαλαρό περιβάλλον, τα μοντέλα του έκοβαν βόλτες προσποιούμενες τις χειμερινές τουρίστριες ανάμεσα σε φρούτα και λαχανικά, ψεύτικες προσόψεις σπιτιών με μικρά μπαλκόνια, ριγέ τέντες και μαγαζάκια με σουβενίρ. 

 


JACQUEMUS FW19
©Filep Motwary

JACQUEMUS FW19
©Filep Motwary

JACQUEMUS FW19
©Filep Motwary

Το επόμενο πρωί ήταν σχετικά αγχωτικό, αφού έτρεχα -όπως όλοι- για να προλάβω την επίδειξη της Marine Serre με τίτλο Radiation, μέσα στις σκοτεινές κατακόμβες, μία ώρα περίπου από το κέντρο της πόλης. 

 


MARINE SERRE FW/19
©Filep Motwary

Λίγο αργότερα, ένας συνδυασμός από οικολογικές γούνες σε έντονα χρώματα και εμπριμέ με αποδομημένα άνθη ήταν η πρόταση του Dries van Noten, ενώ ο artistic director του επίσης βελγικού οίκου Ann Demeulemeester, Sebastien Meunier, δανείστηκε λίγη από την αίγλη των αντισυμβατικών κινημάτων τέχνης που ήκμασαν στην Αμβέρσα της δεκαετίας του 1970, ολοκληρώνοντας το concept του με μποέμ αναφορές.

 


DRIES VAN NOTEN FW19
©Filep Motwary

DRIES VAN NOTEN FW19
©Filep Motwary

DRIES VAN NOTEN FW19
©Filep Motwary

ANN DEMEULEMEESTER FW19
©Filep Motwary

ANN DEMEULEMEESTER FW19
©Filep Motwary

Ο creative director του οίκου Y/Project, Glenn Martens, μέσα από 48 looks προσπάθησε να αφήσει πίσω του τον χαρακτηρισμό streetwear και τα κατάφερε. 

 


Y/PROJECT FW19
©Filep Motwary

Y/PROJECT FW19
©Filep Motwary

Ο Αμερικανός Rick Owens, πάλι, παρουσίασε μια συλλογή έντονα glam rock, επηρεασμένη από τον σχεδιαστή της δεκαετίας του ‘70 Larry LeGaspi, υπεύθυνο για την εκκεντρική εικόνα σταρ όπως οι Kiss, η Grace Jones και η «βασίλισσα» των B-movies και μούσα του John Waters, Divine. Εκτός των άλλων, κάποια από τα μοντέλα του Owens παρήλασαν με προσθετικό μακιγιάζ, που τις έκανε να μοιάζουν με μυθικά τέρατα.

 


RICK OWENS FW19
©Filep Motwary

RICK OWENS FW19
©Filep Motwary

Τα ηνία στον οίκο Nina Ricci κρατούν πλέον δύο νέοι σχεδιαστές, οι Ολλανδοί Rushemy Botter και Lisi Herrebrugh, που εστιάζουν στη γεωμετρία μέσα από υπερμεγέθη πανωφόρια και μεγάλα τσόχινα καπέλα, σε συνεργασία με την εταιρεία Chéri-Bibi. Στην πρώτη τους συλλογή για τον οίκο κυριάρχησε μια γενική υπερβολή με αυστηρή κομψότητα, που θύμιζε τις χρυσές εποχές της ίδιας της Nina Ricci, μεταξύ 1950 και 1960. 

 


NINA RICCI FW19
©Filep Motwary

NINA RICCI FW19
©Filep Motwary

NINA RICCI FW19
©Filep Motwary

Ο Olivier Theyskens είχε μόλις μεταφέρει το ατελιέ του από την περιοχή Marais στην Bonne Nouvelle, και το απόγευμα της Παρασκευής έδειξε δημιουργίες που θύμιζαν τόσο τη θεατρικότητα των συλλογών του για τον οίκο Rochas όσο και την απλουστευμένη εκδοχή τους στην εταιρεία Theory. Ο ίδιος, μετά το τέλος του σόου δήλωσε ότι εμπνέεται από την υψηλή ραπτική και από τη Rachel, τη μυστηριώδη και ερωτεύσιμη ηρωίδα του Ridley Scott στην αριστουργηματική ταινία Blade Runner.

 


OLIVIER THEYSKENS FW19
©Filep Motwary

OLIVIER THEYSKENS FW19
©Filep Motwary

Κατευθύνομαι προς το θρυλικό Hôtel Salomon de Rothschild για να δω τη συλλογή του Γερμανού Lutz Huelle, που πρόσφατα ανέλαβε creative director του ισπανικού οίκου Delpozo. O σχεδιαστής πόνταρε σε μια γκαρνταρόμπα που θα καλύπτει με κομψότητα τις γυναικείες ανάγκες καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας – και της νύχτας.

 


LUTZ HUELLE FW19
©Filep Motwary

LUTZ HUELLE FW19
©Filep Motwary

Τελευταίος σταθμός το Grand Palais, όπου ο 75χρονος Yohji Yamamoto θέλησε να θυμίσει την ύπαρξή του μέσα από μια καταπληκτική συλλογή, εμπνευσμένη από την Ισπανία του 17ου αιώνα. Στην πρώτη σειρά, μεταξύ άλλων, συναντώ τη μούσα του, Coco Rocha. Φεύγω με τα πόδια για το ξενοδοχείο μου, που βρίσκεται σχεδόν δίπλα.  

 


YOHJI YAMAMOTO FW19
©Filep Motwary

YOHJI YAMAMOTO FW19
©Filep Motwary

Σάββατο πρωί και τα παρασκήνια στον Haider Ackermann φωτίζονται από προβολείς που καλύπτονται από κόκκινες ζελατίνες. Όλα είναι κατακόκκινα. Η Bella Hadid, ομορφότερη από ποτέ, προσπαθεί να ισορροπήσει στις ψηλές δερμάτινες μπότες της, με τους μακιγιέρ να βάζουν τις τελευταίες πινελιές πούδρας στο πρόσωπό της. Τα ρούχα του Ackermann είναι πραγματικά μια σπουδή στο tailoring.

 


HAIDER ACKERMANN FW19
©Filep Motwary

HAIDER ACKERMANN FW19
©Filep Motwary

HAIDER ACKERMANN FW19
©Filep Motwary

Ο Joseph Altuzarra γιόρτασε τα δέκα χρόνια από το ξεκίνημά του με μια συναρπαστική, ώριμη συλλογή που θύμιζε Μαρόκο και Ινδίες μέσα από μια αμερικάνικη ματιά, καθώς φάνηκε να προέχουν η πρακτικότητα και ο αισθησιασμός.

 


ALTUZARRA FW19
©Filep Motwary

ALTUZARRA FW19
©Filep Motwary

Ο Thom Browne επιμένει σε συλλογές βγαλμένες από ιστορίες φαντασίας, ανδρόγυνες σιλουέτες και office attire. Κεντρικός άξονάς του αυτή τη φορά ήταν τα πορτρέτα της Lady Una Troubridge από τον Romaine Brooks, στη δεκαετία του 1920.

 


THOM BROWNE FW19
©Filep Motwary

THOM BROWNE FW19
©Filep Motwary

Ο οίκος Sacai απέδειξε για άλλη μια φορά πως αγαπάει οτιδήποτε νεανικό – το sportswear, τις ασυμμετρίες, αντίθετα μεταξύ τους υφάσματα και σιλουέτες που μεταλλάσσονται, ανάλογα με την πλευρά από την οποία τις βλέπεις.

 


SACAI FW19
©Filep Motwary

SACAI FW19
©Filep Motwary

Ο Giambattista Valli με καλωσορίζει και με οδηγεί στο χώρο που βρίσκονται τα μοντέλα για να φωτογραφηθούν. Με ρωτάει πώς μου φαίνεται o τρόπος που οι τεχνικοί φωτίζουν τον χώρο. Στις επιδείξεις του πάντα υπάρχει έντονη κινητικότητα και ο ίδιος είναι τελειομανής. Τα ρούχα του αυτή τη φορά ήταν μια ωδή στην αθώα θηλυκότητα.

 


GIAMBATTISTA VALLI FW19
©Filep Motwary

GIAMBATTISTA VALLI FW19
©Filep Motwary

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε και το συναίσθημα ήταν ένα: παρόλες τις νέες προτάσεις που είδαμε φέτος στις συλλογές Prêt-a-porter σε όλες τις πρωτεύουσες της μόδας, η δεκαετία του ‘90 παραμένει η κυριότερη αναφορά. Οι σχεδιαστές ήταν ευφάνταστοι, αλλά πλέον τόσοι πολλοί, που κατέστη αδύνατο να παρευρεθώ σε όλα τα ντεφιλέ.

Σύντομα θα μοιραστώ μαζί σας τις καλοκαιρινές συλλογές που παρουσιάστηκαν μόλις μια εβδομάδα πριν. Προς το παρόν εμπνευστείτε για το χειμώνα που ‘έχει ήδη φτάσει.