Εξωτική και ασυμβίβαστη, η Ariana Papademetropoulos ακολουθεί την καλπάζουσα φαντασία της σε πρωτότυπα εικαστικά μονοπάτια. Φωτογραφήθηκε για τη Vogue Greece στη Μήλο και μας μίλησε για τη νέα της έκθεση στην Αθήνα, τη συνεργασία της με τη Gucci, τη ζωή στο LA και το ελληνικό της ταπεραμέντο.

 

Λένε ότι, για να γνωρίσει κανείς έναν άνθρωπο καλά µέσα σε πέντε λεπτά, το µόνο που έχει να κάνει είναι να τον ρωτήσει τι ονειρεύεται. «Θα ήθελα να κάνω ένα µεγάλο πάρτι στο παλάτι Linderhof, όπου οι φίλοι µου θα είναι ντυµένοι ιππόκαµποι και αστερίες, πίθηκοι θα κρέµονται από τις κληµαταριές και αθλητές συγχρονισµένης κολύµβησης θα εκτελούν χορογραφίες στο στιλ του Busby Berkeley», λέει η Ariana Papademetropoulos.

Η 29χρονη, ελληνικής καταγωγής ανερχόµενη ντίβα της εικαστικής σκηνής, που µεγάλωσε και ζει στο Λος Άντζελες, αλλά περνά όλα της τα καλοκαίρια στην Ελλάδα, είναι βουτηγµένη στη γοητεία της υπερβολής. Σαν camp ταινία. Καταφτάνει, λόγου χάρη, στο roof garden γνωστού ξενοδοχείου της Μητροπόλεως, όπου έχουµε δώσει ραντεβού γι’ αυτή τη συνέντευξη, φορώντας κίτρινα Gucci γυαλιά ηλίου, συνδυασµένα µε ένα φθαρµένο second hand σακάκι, τα µανίκια του οποίου αφήνουν να διακρίνονται τα γεµάτα πολύχρωµες µπογιές χέρια της.

 


©Sam Kristofski

Έχει µόλις φύγει από την Breeder Gallery, όπου προετοιµάζει τη νέα της έκθεση. Ο τίτλος της ταιριάζει γάντι στην εξεζητηµένη περσόνα της: Even the stars in the sky are a mess (Ακόµα και τα αστέρια στον ουρανό είναι χάλια). Το δικό της «αστέρι», πάντως, είναι φαντασµαγορικό και απενοχοποιηµένο. Αρκεί µια βόλτα στο Instagram της για να το καταλάβει κανείς. Αυτό θα είδε και ο Alessandro Michele της Gucci και την έχρισε µούσα του νέου unisex αρώµατος του οίκου, Mémoire d’une Odeur, στο βίντεο της καµπάνιας του οποίου συµπρωταγωνιστεί µε τον Harry Styles.

«∆εν ήµουν ποτέ mainstream στη δουλειά µου», λέει. «Γι’ αυτό και νιώθω τυχερή που µέσω αυτής της συνεργασίας µπόρεσα να δω πώς ένας πραγµατικός καλλιτέχνης, όπως ο Alessandro, εκµεταλλεύεται τον αντίκτυπο ενός ευρέως διαδεδοµένου brand για να αλλάξει ουσιαστικά τον κόσµο. Από την άλλη, ο Styles είναι ένας γλυκύτατος gentleman. Και οι δύο έχουν το χάρισµα να σε κάνουν να νιώθεις οικεία».

 


©Sam Kristofski

Πριν από λίγες µέρες, η Ariana βρέθηκε στη Μήλο για τα γυρίσµατα ενός φιλµ που θα προβληθεί στην έκθεση, πλάι στους παραµυθένιους πίνακες που ζωγραφίζει. «Αυτό το νησί είναι ένα γεωλογικό θαύµα, µοιάζει µε τη σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού», τονίζει. Η δουλειά της, πάντως, αποκαλύπτει το ελληνικό της DNA. «Τα έργα της έκθεσης είναι ένας διάλογος µεταξύ των δύο µου πατρίδων, της Ελλάδας και του Λος Άντζελες», εξοµολογείται. «H Ελλάδα γέννησε το θέατρο, τους µύθους και τα σύµβολα και η καθηµερινότητα στο LA θυµίζει έντονα θεατρική παράσταση».

Έχοντας πατέρα αρχιτέκτονα, η ιδέα του σπιτιού προβάλλει έντονα στα έργα της. «Πιστεύω ότι η διακόσµηση του σπιτιού µας παραπέµπει σε αυτό που θα θέλαµε να είµαστε πραγµατικά, αλλά δεν καταφέραµε να γίνουµε. Η έννοια του οίκου µε απασχολεί πολύ. Το κρεβάτι, ας πούµε, επαναλαµβάνεται στη δουλειά µου. Γι’ αυτό και σε µια σκηνή του φιλµ θα µε δείτε ξαπλωµένη σ’ ένα πλωτό κρεβάτι στα νερά του Κλέφτικου. Πάνω σε ένα κρεβάτι γεννιόµαστε και πεθαίνουµε, εκεί ονειρευόµαστε».

 


©Sam Kristofski

Από ονειρική διάθεση, πάντως, δεν θα στερέψει ποτέ. «Η φαντασία µου είναι ανεξέλεγκτη. Έχει στιγµατιστεί από τα παιδικά µου χρόνια, από τότε που έτρεχα µόνη στη φύση κυνηγώντας πεταλούδες και βατράχια. Πιστεύω, δε, ότι έχει και κάτι καθαρά ελληνικό. Έναν συνδυασµό διασκέδασης και διανόησης, ο οποίος χαρακτηρίζει τους Έλληνες όσο κανέναν άλλο λαό».

Κάτι σαν τα Εξάρχεια, δηλαδή, περιοχή όπου επέλεξε να µείνει στην Αθήνα. Ενστικτωδώς νιώθει ότι εκεί µπορούν να γεννηθούν νέα πράγµατα. «∆εν πιστεύω ότι ζούµε σε µια εποχή που τα έχουµε δει όλα, ειδικά στην τέχνη. Αντιθέτως, καλλιτέχνες όπως ο Kahlil Joseph, ο Darren Bader, ο Jordan Matthew Wolfson και ο Carsten Höller µου έχουν αποδείξει ότι υπάρχει ακόµα καινοτοµία». Πριν από έναν χρόνο πίστευε ότι το να είσαι νέα και γυναίκα στον χώρο της τέχνης είναι απαγορευτικός συνδυασµός για την επιτυχία. Η ζωή τής απέδειξε το αντίθετο. «Κατάλαβα ότι κάποιος µπορεί να µε θεωρεί επιτυχηµένη για τους ίδιους λόγους που εγώ µε θεωρώ αποτυχηµένη», τονίζει.

 


©Sam Kristofski

Η αυτο-ψυχανάλυση, στην οποία βούτηξε χωρίς να υπολογίσει το κόστος, την οδήγησε σε ατέλειωτα υπαρξιακά αδιέξοδα. Τα περισσότερα κατέληγαν στο γιατί κάποιος αποφασίζει να κάνει τέχνη ή να ακολουθήσει έναν συγκεκριµένο δρόµο στη ζωή του. Έναν δρόµο που τρέφεται από έντονο άγχος, σκληρή δουλειά και αέναο ανταγωνισµό. «Έπιασα τον εαυτό µου να θέλει να απαντήσει σε ερωτήσεις του στιλ “τι σηµαίνει να είσαι καλλιτέχνης;” ή “τι είναι αυτό που κάνει ένα έργο πιο σπουδαίο από ένα άλλο;”. Συνειδητοποίησα ότι δεν υπάρχει κάτι βαρυσήµαντο πίσω από την επιλογή µου, αλλά µια πραγµατικότητα που λέει ότι από µικρή δεν είχα καµία άλλη δεξιότητα παρά να ζωγραφίζω. Ευτυχώς, η οικογένειά µου το κατάλαβε νωρίς και µε ώθησε να επικεντρωθώ σε αυτό. Έγινα καλλιτέχνις όχι από συνειδητή επιλογή, αλλά γιατί δεν µπορούσα να γίνω τίποτε άλλο».

Το σίγουρο είναι ότι παραµένει ανοιχτή σε κάθε ενδεχόµενο. Όπως το να αλλάξει για λίγο ιδιότητα, παίρνοντας µια απολαυστική συνέντευξη από τον 96χρονο «Mr. Sex» µύθο του Χόλιγουντ, Scotty Bowers. «Έχω εµµονή µε το παλιό Χόλιγουντ και τις απόκρυφες ιστορίες του. Ο Scotty µου είπε πολλές τέτοιες, όπως για τις ερωτικές του περιπέτειες µε τη Marilyn Monroe», λέει εκστασιασµένη, οδηγώντας µε στο βέβαιο συµπέρασµα ότι όσο η Ariana συνεχίζει να εξερευνά τη ζωή µε αχαλίνωτη περιέργεια, τόσο η τέχνη θα έχει µια απόκοσµη νεράιδα να την εξελίσσει.

 


©Sam Kristofski

 

*Δημοσιεύτηκε στο τεύχος Νοεμβρίου της Vogue Greece. Η έκθεση παρουσιάζεται στη The Breeder Gallery (Ιάσονος 45, Μεταξουργείο, τηλ. 210-3317527) έως 30/11. Τρίτη-Παρασκευή: 12-8 µ.µ., Σάββατο: 12-6 µ.µ.