«Μου αρέσει να αφήνομαι στον κόσμο που έχει φτιάξει κάποιος άλλος για μένα. Γι’ αυτό έγινα ηθοποιός. Είναι σαν να βγαίνεις από τον εαυτό σου», λέει η Σοφία Κόκκαλη. Για την ώρα αφήνεται στον κόσμο ενός δεξιοτέχνη εικονοπλάστη, του Θάνου Σαμαρά. Ρίξτε μια ματιά στο γοητευτικό πορτρέτο της, που δημιούργησε αποκλειστικά για τη Vogue μέσα σε μια αποθήκη σκηνικών της Πειραιώς 260.

Διαθέτει κάτι από την ατσαλάκωτη ομορφιά του μυθικού Χρύσιππου, του πρωτοεμφανιζόμενου στη σκηνή έργου του Δημήτρη Δημητριάδη, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Τη Σοφία τη συναντάμε στη δεύτερη πράξη του ποιητικού κειμένου, όπου «δύο σύζυγοι μετά από δέκα χρόνια σχέσης νιώθουν σαν να έχουν χάσει τον εαυτό τους. Προβάλλουν την ανάγκη τους για έρωτα, κατάκτηση, ελευθερία σε ένα τρίτο πρόσωπο, τον Χρύσιππο, ο οποίος είναι η ενσάρκωση του απόλυτου κάλλους».

 

Μια όμορφη εικόνα που την αφορά είναι σίγουρα το πρώτο βραβείο στο περσινό Φεστιβάλ των Καννών με την ταινία Έκτορας Μαλό: η τελευταία μέρα της χρονιάς, της Ζακλίν Λέντζου, στην οποία πρωταγωνιστούσε, επιτυχία η οποία επιβεβαίωσε το πάθος της για το σινεμά. «Είναι φανταστικό το ότι μπορώ να κινούμαι μεταξύ θεάτρου και κινηματογράφου. Στο σινεμά βάζω στόχους. Το θέατρο το βλέπω σαν μια μεγάλη οικογένεια».

Το καλοκαίρι θα ξεκινήσει γυρίσματα για τη νέα ταινία της Λέντζου, On the Name of a Father: Σελήνη 66, ενώ μέχρι το ανέβασμα του Χρύσιππου θα έχει ολοκληρώσει τις παραστάσεις του Οθέλλου στο Θέατρο Τέχνης. Συνήθιζε να κινείται συντηρητικά, όμως τώρα εκτίθεται περισσότερο. Τι άλλαξε;

«Ψάχνω τα όριά μου. Πρώτη φορά πίεσα τον εαυτό μου να αναλάβει παραπάνω υποχρεώσεις και πολλές φορές χάνω τον εαυτό μου». Ο ελεύθερος χρόνος της είναι μοιρασμένος σε… εκλεπτυσμένους ήχους και γροθιές. «Παίζω πιάνο και μποξ», αποκαλύπτει, μέχρι να επιστρέψει στους στοχασμούς των έργων με τα οποία καταπιάνεται.

«Με επηρεάζει το βαθύτερο νόημα του Χρύσιππου. Σε καλεί να μείνεις πιστός στη φύση σου. Αυτό, βέβαια, προϋποθέτει ότι ξέρεις ποιος είσαι. Η αυτογνωσία είναι ένας δύσκολος δρόμος. Μπορεί να σε οδηγήσει στην απόλυτη ελευθερία, αλλά και στην απόλυτη μοναξιά».

 

Info: Πειραιώς 260 (Δ), 31/05 έως 04/06/2019 στις 21:30.

Δημοσιεύτηκε στο τεύχος Μαΐου της Vogue Greece.