Αντί για το γνωστό kit με λεπτομέρειες για την συλλογή που υπάρχει στις καρέκλες των καλεσμένων σε κάθε σόου, η Stella McCartney στην φετινή επίδειξη για την Άνοιξη/Καλοκαίρι 2020, στο Palais Garnier, άφησε σε κάθε θέση από ένα ενημερωτικό φυλλάδιο για την βιώσιμη μόδα. Το ντοσιέ στην απόχρωση του πράσινου μήλου περιλάμβανε ένα timeline με όλες τις ενέργειες και τις καινοτομίες που έχει κάνει το brand της, από την χρήση του οργανικού βαμβακιού το 2008 μέχρι την δημιουργία της conscious συλλογής McCartney.

 


©Filippo Fior / Gorunway.com

Το 90% του βαμβακιού που χρησιμοποιήθηκε για τα ρούχα, που είδαμε φορεμένα από τις Amber Valletta, Adut Akech, Kaia Gerber και άλλα μοντέλα, είναι οργανικό, ενώ τα τζιν αντίστοιχα είναι 100% οργανικά και ανακυκλωμένα. Οι τσάντες από φυσική ράφια είναι φτιαγμένες από τεχνίτριες της Μαδαγασκάρης, των οποίων η εργασία συμβάλει στη διατήρηση των τοπικών κοινοτήτων, ενώ η χρήση του εν λόγω υλικού συνεισφέρει στην προστασία των δασών. Τα βραδινά κομμάτια και τα πλεκτά της συλλογής καταδεικνύουν την αποστολή της McCartney «να δημιουργεί ρούχα που παραμένουν σέξι, επιθυμητά και πολυτελή» όπως είπε η ίδια στους δημοσιογράφους στο backstage του ντεφιλέ της. Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για τα πιο επίσημα κομμάτια είναι κυρίως ανακυκλωμένος πολυεστέρας, βιώσιμη βισκόζη και βαμβάκι. 

 


©Filippo Fior / Gorunway.com

Η συλλογή από γούνινα παλτό -η οποία έμεινε backstage για τον σκοπό κάποιας φωτογράφισης-, σύμφωνα με τη Vogue Business είναι φτιαγμένη από Koba, μια βιολογική εναλλακτική γούνας, της οποίας το βασικό υλικό είναι ένα παραπροϊόν καλαμποκιού αναμεμειγμένο με ανακυκλωμένο πολυεστέρα. Το koba, σε αντίθεση με τον πολυεστέρα και το κοινό ακρυλικό που χρησιμοποιείται συνήθως για τις ψεύτικες γούνες που γνωρίζουμε, έχει μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα και πιο πολυτελή αίσθηση. Θα μπορούσε μάλιστα να είναι ένα υλικό που θα επιστρατευτεί ως game changer και στα υπόλοιπα brand του χαρτοφυλακίου του LVMH, τα οποία η McCartney μπορεί να επηρεάσει μέσα από τον ρόλο της ως σύμβουλος βιώσιμης μόδας του ομίλου. 

 


©Filippo Fior / Gorunway.com

Πάντως η McCartney δεν αρκέστηκε στο να παρουσιάσει τις πάντα καινοτόμες ιδέες της και να απολαύσει το γενναιόδωρο χειροκρότημα των παρευρισκόμενων στο σόου της. Αντί αυτού τους προσκάλεσε να την ακολουθήσουν στον αγώνα της για αλλαγή: «Ο κόσμος ζητάει απεγνωσμένα αλλαγή και είναι ευθύνη μας να δράσουμε τώρα. Η νέα γενιά ορθώνει το ανάστημα της και μας λέει ότι το σπίτι μας καίγεται και χρειάζεται να πράξουμε σαν να είμαστε σε κρίση, γιατί είμαστε σε κρίση… Είναι στιγμή να ξυπνήσουμε… Αυτό είναι το μέλλον της μόδας, δεν είναι απλώς μια τάση» έγραψε χαρακτηριστικά. 

 


©Filippo Fior / Gorunway.com

Η Stella McCartney είναι η πρώτη που αναγνωρίζει ότι εκ προοιμίου ένα fashion brand, ακόμη κι αν ακολουθεί τις αρχές της ηθικής και βιώσιμης μόδας, εφόσον έχει κύκλο παραγωγής, εντείνει το πρόβλημα. Ωστόσο επιβεβαιώνει ότι μέσα από τη δουλειά της «καθημερινά ξεπερνά τα όρια προκειμένου να βρει λύσεις». Ήταν ένας μήνας που απέδειξε ότι η μόδα βρίσκεται σε επαγρύπνηση -με τον οίκο Dior του ομίλου LVMH να παρουσιάζει ένα σόου με concept βασισμένο στην ευαισθητοποίηση για την κλιματική αλλαγή- και που μας επιβεβαίωσε ότι το «going green» αποτελεί αναγκαιότητα.