«Βρίσκομαι στη Γερμανία, αλλά μου λείπει ο ήλιος σας», λέει από την άλλη άκρη της γραμμής. Ο Trajal Harrell λατρεύει την Ελλάδα. Τόσο, που τα τελευταία οκτώ χρόνια νοικιάζει ένα διαμέρισμα στο Κολωνάκι. «Είμαι Αμερικανός, αλλά κάνω δουλειές στην Ευρώπη. Έπρεπε να έχω μια βάση. Συνήθως οι καλλιτέχνες μένουν στο Βερολίνο ή στις Βρυξέλλες. Για μένα είναι ψυχρές πόλεις. Προτιμώ τη ζεστασιά της Αθήνας».

Η avant-garde διασημότητα του χορού, όταν δεν βρίσκεται στο Φεστιβάλ της Αβινιόν, στο MoMA ή στο Barbican Centre, αντλεί έμπνευση από την πόλη που γέννησε την τραγωδία. Από εκεί «ξετρύπωσε» και το θέμα της νέας του παράστασης, Ο Medea, που θα παρουσιάσει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. «Είναι το πρώτο μέρος μιας υπό διαμόρφωση τριλογίας που έχει να κάνει με τρεις “άγριες” ηρωίδες της τέχνης», εξηγεί. «Για πολλούς, η Μήδεια είναι μια αδίστακτη γυναίκα που σκοτώνει τα παιδιά της για να εκδικηθεί τον άνδρα της. Για μένα είναι μόνο μια ερωτευμένη γυναίκα. Δεν σκοτώνει κυριολεκτικά τα παιδιά της. Στην πραγματικότητα “σκοτώνει” το ιδανικό πρότυπο της μητέρας-συζύγου».

 


©Nick Knight for Onassis Stegi

To 2016 είχε επιχειρήσει – και πάλι στη Στέγη – μια διασταύρωση μεταμοντέρνου χορού και voguing, με αναφορές στο ντοκιμαντέρ της Jennie Livingston Paris is Burning. Το είδος χορού που δανείζεται κινήσεις από τις πόζες των μοντέλων της Vogue τον εμπνέει ξανά. «Όχι με τη στενή έννοια», ξεκαθαρίζει. «Δεν κάνω voguing. Αντλώ από τα υλικά του. Η μόδα είναι αρκετά κοντά στον χορό και ανέκαθεν με επηρέαζε». Σε λίγες μέρες έρχεται στην Αθήνα για πρόβες. Ανυπομονεί. Το ίδιο κι εμείς, να τον δούμε να μοιράζεται τη σκηνή με άλλους πέντε χορευτές.

 

Info: “O Medea” στη  Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 30/5 – 2/6 στις 20:30. Δημοσιεύτηκε στο τεύχος Μαΐου της Vogue Greece.