Φυσικά και το ανέμελο beach look μας αρέσει πολύ, όμως η νέα αγαπημένη αισθητική της Gen Z έρχεται να ανατρέψει τα δεδομένα. Πρόκειται για το κορίτσι VSCO – η νέα τάση που έχει αρχίσει να κατακλύζει το YouTube, το TikTok και το Instagram. Λέξεις κλειδιά: Ξεγνοιασιά, ανεμελιά και περιπέτεια – Η Vogue έφτιαξε έναν απόλυτο οδηγό, χρήσιμο για όσες θέλετε να πετύχετε το επιμελώς ατημέλητο στιλ που δημιούργησε η υποκουλτούρα του διαδικτύου.

Αν και το 2019 ξεκίνησε με μια εξίσου ισχυρή αισθητική, «το καυτό κορίτσι του καλοκαιριού» (ή αλλιώς hot girl summer), που ήρθε στο προσκήνιο μέσω της γνωστής ράπερ Megan Thee Stallion, ο κόσμος του Internet αποφάσισε να πατήσει Enter και να προχωρήσει στην επόμενη τάση: το κορίτσι VSCO.

Παρά το γεγονός ότι η τάση είναι ακόμα φρέσκια, δεν είναι απίθανο να την έχετε συναντήσει στο Instagram feed σας, καθώς το hashtag #VSCOgirl έχει χρησιμοποιηθεί ήδη πάνω από 1,3 εκατομμύρια φορές! Στο YouTube υπάρχουν 5 εκατομμύρια βίντεο που αναφέρονται στο νέο ρεύμα, ενώ στο TikTok υπάρχουν πάνω από 400 εκατομμύρια ετικέτες. Ίσως, έχετε δει και την εφαρμογή επεξεργασίας φωτογραφιών VSCO απ’ όπου αντλεί και τις επιρροές της.

Για πολύ κόσμο η τάση σημαίνει απλώς Birkenstocks και μπουκάλια νερού Hydro Flask! Στην πραγματικότητα όμως το κορίτσι VSCO έχει δημιουργήσει μια ολόκληρη υποκουλτούρα στο διαδίκτυο, όντας εξαιρετικά δημοφιλής στη Gen Z. Παρακάτω, συγκεντρώσαμε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε για να κατανοήσετε αυτό το ιδιαίτερο στιλ.

 


©Μiodrag Ιgnjatovic

Τι ακριβώς είναι ένα κορίτσι VSCO;

Το κορίτσι VSCO αντλεί την ονομασία του από τη γνωστή εφαρμογή VSCO (που προφέρεται “vis-co”). Η τάση έχει ως βασικό πυρήνα τη συχνή χρήση της εφαρμογής για την επεξεργασία φωτογραφιών. Θολά φίλτρα, χρώματα εμπνευσμένα από την παραλία, oversized μπλουζάκια, scrunchies, κολιέ με κοχύλια και φυσικά τα αγαπημένα σε όλους Birkenstocks δομούν την ξεχωριστή αισθητική που έχει υιοθετηθεί από την Gen Z.

Απαραίτητα αξεσουάρ αποτελούν: Το διαχρονικό σακίδιο από την εταιρία Fjällräven, τα βραχιόλια της Pura Vida, Crocs και Vans παπούτσια, το σπρέι προσώπου Mario Badescu και το lip balm από την εταιρία Burt Bees. Το κορίτσι VSCO είναι πιθανό να έχει και οικολογική συνείδηση: Μπουκάλι νερού Hydro Flask και μεταλλικά καλαμάκια έχουν σίγουρα μια θέση στο τελικό look.

Πώς έγινε το κορίτσι VSCO η νέα τάση των social media;

Σύμφωνα με την Know Your Meme, μια ιστοσελίδα που εξειδικεύεται στην τεκμηρίωση φαινομένων του διαδικτύου, η τάση χρονολογείται από τον Ιανουάριο του 2019, με αφετηρία το βίντεο που δημοσίευσε η YouTuber Greer Jones με τίτλο “Becoming the Ultimate VSCO Girl”. Έκτοτε, χιλιάδες tutorials άρχισαν να κατακλύζουν το YouTube, το TikTok, το Instagram και το Twitter.

Γιατί είναι τόσο δημοφιλής η εφαρμογή επεξεργασίας φωτογραφιών VSCO;

Η εφαρμογή VSCO, η οποία κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2011, έχει πλέον πάνω από 30 εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο. Διαθέτει μεγάλη ποικιλία φίλτρων σε ρετρό στιλ, εφέ και εργαλεία που δίνουν το κάτι παραπάνω σε κάθε φωτογραφία. Λατρεύτηκε από την Gen Z καθώς δεν διαθέτει διαφημίσεις, σχόλια και likes.

 


©Jose A. Bernat Bacete

Αγαπημένες φράσεις και slogan;

“And I oop” – μια έκφραση που υποδηλώνει σοκ ή μια μορφή έκπληξης και χρησιμοποιείται συχνά από τα κορίτσια VSCO. Η φράση έγινε viral προέρχεται από ένα βίντεο που δημοσιεύθηκε το 2015 από την Jasmine Masters. Το “Sksksk” είναι, επίσης, αναπόσπαστο κομμάτι της διαλέκτου τους και χρησιμοποιείται συνήθως για να εκφράσει γέλιο ή αμηχανία.

Τι μας θυμίζει αυτή η τάση;

Η νοσταλγία της δεκαετίας του ‘90 αποτελεί σημείο αναφοράς για την τάση των κοριτσιών VSCO. Στην πραγματικότητα, η πριγκίπισσα Νταϊάνα έχει χαρακτηριστεί ως «αυθεντικό κορίτσι VSCO», καθώς οι εμφανίσεις της μας δίνουν ακόμα μαθήματα στιλ.