real-beauty-η-ακμή-δεν-είναι-πια-ταμπού-109002
©Horst P. Horst

Κοιτώντας παλιές φωτογραφίες από τα εφηβικά μας χρόνια, μπορεί κανείς να διακρίνει με ευκολία προσπαθεί- χωρίς επιτυχία συνήθως- να καλύψει διακριτικά ένα ανεπιθύμητο σπυράκι, είτε με το χέρι του είτε με την εμφανώς λάθος απόχρωση concealer. Ακόμα και ένα μόνο σημάδι ήταν ικανό να μας προκαλέσει ντροπή και να μας βάλει στη διαδικασία να κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας προκειμένου να το κρύψουμε. Όμως η στάση μας απέναντι στην ακμή φαίνεται πως αλλάζει και αυτό χάρη στα social media. Όσοι από εμάς έχουμε βιώσει τις αρνητικές επιπτώσεις της, αρχίζουμε να συνηθίζουμε στην ιδέα και να αντιμετωπίζουμε το κάθε σπυράκι σαν ένα αναπόφευκτο κομμάτι της καθημερινότητας μας.

Η ακτιβίστρια Louisa Northcote ξεκίνησε την καμπάνια #freethepimple στο Instagram, όπου πόσταρε selfies χωρίς φίλτρα και εντελώς αμακιγιάριστη, αναδεικνύοντας το προβληματικό δέρμα της και ενθαρρύνοντας εκείνους που την ακολουθούν να κάνουν το ίδιο. Έτσι, κατάφερε να δημιουργήσει ένα ολόκληρο κίνημα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και το account @freethepimple.https://www.instagram.com/p/BvjuR9rlmDL/«Ξεκίνησα μια συζήτηση με το #freethepimple προκειμένου να βρω και άλλους σαν και εμένα, να μοιραστούμε τις εμπειρίες μας και να δω πως το έχουν αντιμετωπίσει εκείνοι. Και κάπου στη πορεία βρήκα τον εαυτό μου», έγραψε η Northcote κάτω από ένα post στο Instagram τον Ιούλιο. «Τιμωρούσα τον εαυτό μου επειδή είχα ακμή και ένιωθα άσχημη».

Αν αφήσει κανείς τα φίλτρα και τις εφαρμογές που λειαίνουν το δέρμα, συνειδητοποιεί πως σχεδόν όλοι έχουν σπυράκια ή σημάδια. Κάποιοι το βιώνουν πιο έντονα και πιο συχνά, όμως συμβαίνει, κάτι που είναι πολύ εύκολο να ξεχάσουμε όταν πανικοβαλλόμαστε μπροστά στο μεγεθυντικό καθρέφτη. Πριν από λίγες ημέρες, η ιδρύτρια της online κοινότητας Gurls Talk, Adwoa Aboah, ανέβασε μια φωτογραφία στο προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram, δείχνοντας την ακμή στο πρόσωπό της. «Αυτό το μήνα, όσο μπορώ, θα ποστάρω τέτοιες εικόνες, όχι γιατί πιστεύω ότι το δέρμα μου είναι ότι χειρότερο έχει δει κανείς, αλλά γιατί ήρθε η στιγμή να απελευθερωθώ από όλο αυτό, να ενώσω τις δυνάμεις μου με μια κοινότητα που επιδεικνύει την ακμή».

Real Beauty: Η ακμή δεν είναι πια ταμπού-1
©mileycyrus/ Instagram

Πρόκειται για ένα ολόκληρο κίνημα που συνεχώς μεγαλώνει. Celebrities όπως η Kylie Jenner, η Miley Cyrus και η Mindy Kaling έχουν κατά καιρούς μοιραστεί φωτογραφίες τους με μικρές κηλίδες από κρέμα κατά της ακμής στο πρόσωπό τους.

Το μοντέλο και ακτιβίστρια Charli Howard λάνσαρε πριν λίγους μήνες το brand Squish, του οποίου τα Flower Power Acne Patches σύντομα έγιναν ένα από τα πιο περιζήτητα προϊόντα. Μικρά αυτοκόλλητα σε σχήμα λουλουδιών, είναι ειδικά σχεδιασμένα για να επουλώνουν τα σπυράκια, χωρίς να ξεραίνουν το δέρμα ή να αφήνουν σημάδια.

«Τα περισσότερα προϊόντα κατά της ακμής μου φαινόντουσαν πολύ απλά με συσκευασίες που έμοιαζαν σαν κάτι που έχει συνταγογραφηθεί από γιατρό», λέει η Howard. «Η ακμή δεν έχει πλάκα, άρα καλό είναι να κάνεις κάτι για να φτιάξεις τη διάθεσή σου και σκέφτηκα πως τα λουλούδια είναι μια καλή λύση».https://www.instagram.com/p/B0_I7YoH1go/Η πραγματικότητα είναι πως η ακμή δεν είναι ευχάριστη. Είναι συχνά επώδυνη και ενοχλητική. Η διαφορά στην αντιμετώπιση έχει να κάνει με τη ψυχολογία μας. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να το βλέπουμε θετικά ούτε και να ποστάρουμε φωτογραφίες από κάθε σπυράκι. Ένα patch σε σχήμα λουλουδιού αντί για μια φαρμακευτική κρέμα όμως, ίσως είναι αυτό που χρειαζόμαστε για να μας φτιάξει τη διάθεση.

Το Squish δεν είναι το μοναδικό brand με αυτή τη φιλοσοφία. Τα μικροσκοπικά κίτρινα αστεράκια του Starface έκαναν πρόσφατα το λανσάρισμά τους, ενώ τα nose strips και τα δυο διαφορετικά είδη patches του Pathology υπόσχονται θεαματικά αποτελέσματα. Όλο και περισσότερες εταιρείες δημιουργούν προϊόντα όπως κρέμες, gel και λοσιόν για δέρματα με τάση ακμής, τα οποία προορίζονται για ενήλικες.

Όσο σημαντικές είναι οι θεραπείες κατά του προβλήματος, τόσο σημαντική είναι και η αντιμετώπιση μας καθώς και ο χαρακτηρισμός που χρησιμοποιούμε. Όπως ο όρος “anti-ageing” έχει αρχίσει σταδιακά να μπαίνει στο περιθώριο- καθώς μαθαίνουμε να συμφιλιωνόμαστε με τα σημάδια του χρόνου αντί να τα πολεμάμε- έτσι και ο όρος «ατέλειες» αρχίζει να ακούγεται επικριτικός. Αντίθετα, αυτό το νέο κίνημα και η στάση του απέναντι στις φυσιολογικές αντιδράσεις του οργανισμού, περνάει το μήνυμα πως πρέπει να αντιμετωπίζουμε το δέρμα μας και το οποιοδήποτε πρόβλημα το ταλαιπωρεί με φροντίδα και όχι εχθρικά, ενώ ταυτόχρονα οι ‘selfies’ επιτρέπονται ακόμα και αν δεν φαινόμαστε τέλειες.

«Αυτή η φούσκα της τελειότητας έχει σκάσει εδώ και καιρό και πιστεύω πως αρκετές γυναίκες νιώθουν ανακούφιση», λέει η Howard. «Είναι πολύ κουραστικό να προσπαθείς να είσαι τέλεια».

Read more at vogue.co.uk