«Όταν ξεκινήσαμε, είχαμε μια συλλογή από 15 δερμάτινα σανδάλια μόνο σε φυσικό χρώμα. Τώρα πια διαθέτουμε πέντε διαφορετικές τυπολογίες σανδαλιών, σε πολλά σχέδια και χρώματα, που ανανεώνονται κάθε σεζόν», μου λέει η Χριστίνα Μαρτίνη, συνιδρύτρια και creative director του brand AGS. Δεν μου κάνει εντύπωση. Ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι το ελληνικό αυτό brand, που έμαθε στην Ευρώπη και στην Αμερική να φοράει χειροποίητα δερμάτινα σανδάλια, κάθε σεζόν παράγει και πουλάει εξαψήφιο αριθμό σανδαλιών, με τις εξαγωγές του να φτάνουν το 95%! Η επέτειος των δέκα χρόνων του αξίζει από κάθε άποψη εορτασμό. Η συλλογή που δημιούργησαν για την περίσταση, εμπνευσμένη από την αρχαία ελληνική γλυπτική, έχει στιλ, συμβολισμό και μια έξτρα μεγαλοπρέπεια – ή, μάλλον, γκλάμουρ. Η Χριστίνα Μαρτίνη μάς μίλησε γι’ αυτήν, όπως και για τη μέχρι σήμερα πορεία των AGS. Να, λοιπόν, που στο δικό μας επετειακό τεύχος δεν λαμβάνουμε μόνο ευχές. Δίνουμε κιόλας: «Happy Birthday, AGS! Συνεχίστε να διαφημίζετε την ελληνική αισθητική σε όλο τον κόσμο!».

Δέκα χρόνια Ancient Greek Sandals. Τι απολογισμό κάνετε;
Δεν μπορώ να πιστέψω πώς πέρασαν αυτά τα χρόνια. Και όμως, όσο το σκέφτομαι, έχουν γίνει τόσα πράγματα… Με τον Νικόλα Μίνογλου γνωριστήκαμε το 2008, όταν ακόμα δούλευα στον οίκο Balenciaga, αλλά πέρασαν δύο χρόνια μέχρι να δημιουργήσουμε την πρώτη μας συλλογή. Υπήρξε μια μακρόχρονη προεργασία μέχρι το λανσάρισμα του brand, αλλά η επιτυχία ήρθε γρήγορα, απότομα. Από αυτή τη δεκάχρονη πορεία ξεχωρίζω την ημέρα που μάθαμε ότι το Net-a-Porter και η Colette μάς έκαναν παραγγελία. Ή όταν διαβάσαμε το πρώτο άρθρο στο NY Magazine και στη Vogue US για τα σανδάλια μας. Όπως και όταν ταξιδεύαμε στο εξωτερικό και συναντούσαμε γυναίκες στον δρόμο να φοράνε τα σχέδιά μας ή όταν είδαμε ότι η Rihanna, η Anne Hathaway, η Michelle Obama και άλλες φορούσαν κι αυτές Ancient Greek Sandals!

Όταν ξεκινούσατε, φανταζόσασταν ότι τα AGS θα κατάφερναν να εδραιωθούν στην παγκόσμια αγορά;