Gorunway.com
Gorunway.com
Gorunway.com

Mάθετε τα πάντα για την παρουσίαση της Cruise συλλογής του οίκου Dior

Τη Δευτέρα το βράδυ η Maria Grazia Chiuri υποδέχθηκε τους καλεσμένους της στο Palais El Badi για την εντυπωσιακή παρουσίαση της Cruise συλλογής 2020 του οίκου Christian Dior.

©Getty Images

1. Η επίδειξη πραγματοποιήθηκε στο Μαρακές

Μετά από μια διήμερη περιπέτεια γύρω από τα παλάτια του Μαρακές, τη Δευτέρα το βράδυ η Maria Grazia Chiuri υποδέχθηκε τους καλεσμένους της στο Palais El Badi για την παρουσίαση της συλλογής Dior Cruise 2020. Περιτριγυρισμένα από τις επιβλητικές κιονοστοιχίες του 16ου αιώνα, τα μοντέλα περπάτησαν γύρω από την εντυπωσιακή πισίνα στην αυλή, με τους εκατοντάδες πυρσούς και τις πελώριες φωτιές να λάμπουν κατά τη διάρκεια της μαροκινής νύχτας. Αυτή ήταν μια συλλογή πολύ κοντά στην καρδιά της Chiuri: μια πολιτιστική ανταλλαγή μεταξύ του χαρακτηριστικού «κώδικα» του Dior και της παν-αφρικανικής δεξιοτεχνίας που πάντα θαύμαζε. Παίρνοντας ως πρώτη ύλη τα παραδοσιακά κερωμένα υφάσματα κατασκευασμένα στην Ακτή του Ελεφαντοστού, συνδύασε κάποια από τα σήματα κατατεθέν του Dior – τα μοτίβα “toile de jouy”, τις κάρτες Tαρώ και τη σιλουέτα New Look – με ένα ύφασμα, η ιστορία του οποίου τόσο πολυπολιτισμική όσο και οι λάτρεις του οίκου. “Το πραγματικό πράγμα για μένα δεν ήταν απλά να μιλήσω για τις τεχνικές που προέρχονται από όλο τον κόσμο, αλλά να περιηγηθώ σε όλον τον κόσμο και να δω τους κώδικες του Dior από διαφορετικές οπτικές γωνίες”, δήλωσε η Chiuri, σημειώνοντας πώς το κερωμένο ύφασμα προήλθε από την Ευρώπη, έπειτα ταξίδεψε στην Ασία και τελικά κατέληξε στην αφρικανική ήπειρο.

 


©Getty Images

2. Ήταν μια γιορτή πολιτιστικής ανταλλαγής

Η επίδειξη ξεκίνησε με ένα ρητό του Μαροκινού συγγραφέα Tahar Ben Jelloun: «Ο πολιτισμός μας διδάσκει να ζούμε μαζί, ότι δεν είμαστε μόνοι μας στον κόσμο, ότι οι άνθρωποι διαφέρουν ως προς τις παραδόσεις τους και τον τρόπο που ζουν». Σε μια νέα εποχή συνειδητοποίησης στη βιομηχανία της μόδας, η γραμμή ανάμεσα στην πολιτιστική εκτίμηση και την πολιτιστική εκμετάλλευση είναι λεπτή, κάτι που από νωρίς κατάλαβε και αντιμετώπισε η Maria Grazia Chiuri σαν επικεφαλής του οίκου. «Σήμερα, γίνεται μεγάλη κουβέντα γύρω από την πολιτισμική εκμετάλλευση. Νομίζω ότι πρέπει να καταλάβουμε ότι η δεξιοτεχνία είναι μια παγκόσμια έννοια. Είναι τόσο δύσκολο να βρεθεί η αυθεντική της καταγωγή», τόνισε η σχεδιάστρια, αναφερόμενη στα υφάσματα με τα κερωμένα παραδοσιακά αφρικανικά prints που χαρακτηρίζουν τη συλλογή. «Το κερί ξεκίνησε από την Ευρώπη, πέρασε στην Ασία και έπειτα επέστρεψε στην Αφρική. Θέλουμε να μεταφέρουμε την κληρονομιά μας με έναν σύγχρονο τρόπο και να της δώσουμε μια διαφορετική χροιά, πράγμα που μπορούμε να πετύχουμε μ΄αυτό το υλικό».

 


©Getty Images

3. Μια ανθρωπολόγος «οδηγός» στη δημιουργία της συλλογής

Εκπαιδεύοντας τον εαυτό της στην τεχνική των κερωμένων υφασμάτων της αφρικανικής ηπείρου, η Maria Grazia Chiuri συνεργάστηκε με την Γαλλίδα ανθρωπολόγο Anne Grosfilley, η οποία έδωσε τις πολύτιμες συμβουλές της για τη δημιουργία της συλλογής. Η Grosfilley πρότεινε στην Chiuri το Uniwax, ένα εξειδικευμένο εργοστάσιο κεριών στην Ακτή Ελεφαντοστού, καθώς και μια λεπτομερή χειροποίητη τεχνική εκτύπωσης που δίνει μοναδική μορφή στα σχέδια. «Είναι μια γιορτή στην ποικιλομορφία των αφρικανικών παραδόσεων. Δεν είναι μια αφρικανική συλλογή. Πρόκειται για μια σύνδεση διαφορετικών πολιτισμών με την ταυτόχρονη ανάδειξη του αφρικανικού savoir-faire», λέει η Grosfilley. «Είναι πολύ διαφορετική σε σχέση με ό,τι έχει γίνει στο παρελθόν. Συνήθως οι σχεδιαστές αρέσκονται στην ιδέα του “πώς μοιάζει η Αφρική”, παρά στο πώς είναι πραγματικά. Η οπτική της Maria Grazia δεν ήταν να φτιάξει μια συλλογή  που να παραπέμπει στο “αφρικανικό στυλ”, αλλά να χρησιμοποιήσει εκατό τοις εκατό αφρικανικά κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα. Τα ρούχα της συλλογή μπορούν να φορεθούν από τον οποιονδήποτε γιατί μιλάμε για μια σύνδεση όλων των ηπείρων του κόσμου».

 


©FILIPPO FIOR / GORUNWAY.COM

4. Μια συλλογή με αρκετές συνεργασίες

Περιγράφοντας τη συλλογή της ως “παγκόσμιο χάρτη”, η Maria Grazia Chiuri προσκάλεσε ένα πλήθος ειδικών για να συνεργαστούν στην επίδειξη. Εστιάζοντας στο κερωμένο ύφασμα, δούλεψε μαζί με τις Grosfilley και Uniwax πάνω στην ύφανση “κωδικών” Dior σε “toiles de jouy” μοτίβα, τοπία και ταρώ κάρτες. Παράλληλα, ο Βρετανός – Τζαμαϊκανός σχεδιαστής Grace Wales Bonner και ο Αφροαμερικανός καλλιτέχνης Mickalene Thomas επαναπροσδιόρισαν σχεδιαστικά το Classic Bar Jacket και τη New Look φούστα του οίκου. Η νοτιοαφρικανική εταιρεία κατασκευής πουκάμισων Pathé’O, σχεδίασε ένα μεσοφόρι αφιερωμένο στον  Nelson Mandela, ενώ ο σχεδιαστής καπέλων του οίκου Stephen Jones συνεργάστηκε με τις Martine Henry και Daniella Osemadewa στη δημιουργία μιας σειράς από αφρικανικά τουρμπάνια και ακουστικά. Τέλος, η Chiuri συνεργάστηκε με την Μαροκινή καλλιτέχνιδα Sumano για τη σκηνογραφία της επίδειξης, η οποία επέλεξε παραδοσιακά κεραμικά και κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα για τη διακόσμηση.

 


©Getty Images

5. Dior & Μαρακές: Μια σχέση με ισχυρούς δεσμούς

Το 1951, ο Christian Dior δημιούργησε το “Maroc”, ένα λευκό φόρεμα από τούλι κι ένα παλτό με ασημένιο κέντημα, εμπνευσμένα από το λευκό χρώμα της πόλης, στην οποία η θερμοκρασία την ημέρα της επίδειξης έφτασε τους 36 βαθμούς Κελσίου! Κάτω από το διαπολιτισμικό βλέμμα του John Galliano, που έμεινε στο τιμόνι του οίκου από το 1997 μέχρι το 2011, οι μαροκινές επιρροές συνέχισαν να ενυπάρχουν στις συλλογές. Φυσικά, κανένας σχεδιαστής δεν είναι τόσο συνδεδεμένος με το Μαρακές όσο ο αλγερινής καταγωγής Yves Saint Laurent, που έγινε βοηθός του Dior το 1955 και πήρε τα ηνία του οίκου δύο χρόνια αργότερα, όταν ο μέντοράς του πέθανε. Μάλιστα, η Maria Grazia Chiuri διοργάνωσε για τους καλεσμένους της επίδειξης μία επίσκεψη στην art deco βίλα του Saint Laurent, όπου -μεταξύ άλλων- εκτίθεται το “Marrakech” παλτό που σχεδίασε για τον Dior to 1960. Πριν την έναρξη του show, μίλησε για το Μαρακές, περιγράφοντάς το ως σημείο συνάντησης μεταξύ της ευρωπαϊκής και αφρικανικής ηπείρου.

Δείτε εδώ ολόκληρη τη συλλογή Spring/Summer 2020 Resort του Christian Dior.

 

Read more here.

Scroll to Top