apoella-το-ελληνικό-καλοκαίρι-ως-εμπειρία-368218

«Από όπου κι αν είσαι, έλα». Ήταν μια φράση που γεννήθηκε αβίαστα στη σκέψη μου, όχι ως λογοπαίγνιο, αλλά ως συναίσθημα, καθώς η εμπειρία του διημέρου που διοργάνωσε η APOELLA στο Costa Navarino άγγιξε μέσα μου την αίσθηση της ευγένειας ως τρόπο ύπαρξης και την έννοια της φιλοξενίας που δεν επιδιώκει να εντυπωσιάσει, γιατί είναι ήδη διακριτικά παρούσα σε κάθε λεπτομέρεια. Το όνομα του brand APOELLA, εμπνευσμένο από τη φράση «από Ελλάδα», είναι και μια ανοιχτή πρόσκληση — από όπου κι αν είσαι, έλα, γιατί μας υποδέχεται σε έναν κόσμο όπου η ομορφιά δεν φωνάζει, αλλά μας αγκαλιάζει με μία ηρεμία που αφήνει χώρο για να αισθανθούμε.

APOELLA: Το ελληνικό καλοκαίρι ως εμπειρία   -1

Στο πλαίσιο αυτής της φιλοσοφίας, η APOELLA, γιορτάζοντας τη μακρόχρονη συνεργασία της με το Costa Navarino, με κάλεσε σε έναν διήμερο εμπειρίας αφιερωμένο στη σύγχρονη ελληνική δεξιοτεχνία και δημιουργικότητα. Στα καταστήματα της APOELLA στους χώρους του The Romanos και της Navarino Agora παρουσιάστηκαν με ευαισθησία, σεβασμό αλλά και διασκεδαστικά ενημερωτική διάθεση τα διαχρονικά ελληνικά brands Ancient Greek Sandals, Callista και Zeus+Dione, καθένα εκ των οποίων φέρει και αφηγείται τη δική του ιστορία αυθεντικότητας, μαζί με τη νέα συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025 “Phos” του premium resortwear brand APOELLA, που αποτελεί έναν σχεδιαστικό ύμνο στο ελληνικό καλοκαίρι και στην κομψότητα της απλότητας.

APOELLA: Το ελληνικό καλοκαίρι ως εμπειρία   -2

APOELLA: Το ελληνικό καλοκαίρι ως εμπειρία   -3

Η εμπειρία ξεδιπλώθηκε σταδιακά, με έναν ρυθμό που με ενθάρρυνε να είμαι παρούσα, να παρατηρώ, να συνδεθώ και να βιώνω κάθε στιγμή με όλες τις αισθήσεις μου. Οι μυρωδιές της μεσσηνιακής γης, τα χρώματα όπως το απέραντο πράσινο της φύσης εκεί και το χαρακτηριστικό ελληνικό γαλάζιο, ξύπνησαν μέσα μου μνήμες αθώες και γλυκιές.

APOELLA: Το ελληνικό καλοκαίρι ως εμπειρία   -4

«Σιγά σιγά, η APOELLA έχει εξελιχθεί σε ένα lifestylebrand βασισμένο στη ματιά μας για το τι αντιπροσωπεύει το ελληνικό καλοκαίρι, στις μνήμες που είχαμε από παιδιά, στην αίσθηση της ελευθερίας που νιώθαμε. Ακόμη και όλα τα φυσικά υλικά που κοσμούν τα καταστήματα APOELLA πηγάζουν από τις παιδικές καλοκαιρινές αναμνήσεις μας στην Ελλάδα,» θα μου πει αργότερα η Χριστίνα Πλακόπητα, ιδρύτρια του brand APOELLA, επιβεβαιώνοντας αυτό που ήδη είχα νιώσει: πως η ομορφιά εδώ δεν στηρίζεται στην επίδειξη, αλλά στην ανάκληση του γνώριμου.

APOELLA: Το ελληνικό καλοκαίρι ως εμπειρία   -5

Το νέο κατάστημα της APOELLA στη Navarino Agora, στο Navarino Bay, ανοιχτό πλέον για όλους τους επισκέπτες όχι μόνο των ξενοδοχείων και των βιλλών, αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Μεσσηνίας, είναι ένας χώρος που αναδεικνύει τις κοινές αξίες που μοιράζονται μεταξύ τους τα brands που φιλοξενεί – την αισθητική, τη δεξιοτεχνία, την ποιότητα και τη δημιουργική έμπνευση.

APOELLA: Το ελληνικό καλοκαίρι ως εμπειρία   -6

«Το πρώτο Apoella lifestyle beach concept store άνοιξε το 2014, από μια βαθιά επιθυμία να αναδείξω τη σύγχρονη Ελλάδα μέσα από μια νέα οπτική, πέρα από τα κλισέ. Παρατηρούσα ότι η εικόνα που είχαν οι περισσότερους ξένοι επισκέπτες για το ελληνικό design και τη μόδα ήταν περιορισμένη και όχι αντιπροσωπευτική της ζωντανής, σύγχρονης δημιουργίας που έβλεπα γύρω μου. Θυμάμαι σαν τώρα εκείνη τη μέρα ένα καλοκαίρι που συνειδητοποίησα ότι φορούσα μαγιό της Stefania Frangista, σανδάλια Ancient Greek Sandals, καφτάνι Zeus+Dione, τσάντα Callista και κοσμήματα της Λιάνας Βουράκη· κι ένιωσα πως αυτό που ήμουν, ήταν το ίδιο το brand APOELLA – ένα μωσαϊκό σύγχρονου ελληνικού design.

APOELLA: Το ελληνικό καλοκαίρι ως εμπειρία   -7

Η APOELLA χτίστηκε πάνω στο ερώτημα «τι θα ήθελα εγώ να ανακαλύψω αν ήμουν επισκέπτρια στην Ελλάδα;» και έτσι πήρε μορφή ως ένας ζωντανός χώρος που φέρνει στο προσκήνιο Έλληνες δημιουργούς, δίπλα σε επιλεγμένα διεθνή brands, πάντα μέσα από curated resort συλλογές που συνομιλούν με το φως, τη φύση και την αισθητική του καλοκαιριού μας,» μου εξηγεί η Χριστίνα.

APOELLA: Το ελληνικό καλοκαίρι ως εμπειρία   -8

Παρατηρώντας και δοκιμάζοντας ρούχα από τη φετινή συλλογή «Phos» της APOELLA, μού έμεινε η εντύπωση πως έχουν σχεδιαστεί για να ζουν μαζί με το σώμα, να έχουν μνήμη του σχήματός του, να δίνουν μορφή σε μία εμπειρία. Δοκίμασα ένα φόρεμα από ποπλίνα, τόσο απαλό που αναρωτήθηκα αν περιείχε μετάξι, και για μια στιγμή ξέχασα ότι φοράω ρούχο και ένιωθα μόνο την επαφή, τη ροή, τη φυσικότητα. Συζητώντας αυτές τις εντυπώσεις μου με τη Χριστίνα, μου αναφέρει πως «Το resortwearbrand APOELLA ξεκίνησε από την καθημερινή μου παρουσία στα καταστήματα, καθώς παρατηρούσα προσεκτικά τι αναζητά και τι τελικά επιλέγει ο πελάτης. Πολλοί απέφευγαν τα συνθετικά υφάσματα, γιατί το καλοκαίρι τους προκαλούν δυσφορία, και έβλεπα πόσο αυθόρμητα προτιμούσαν να αγγίζουν τα φυσικά υλικά και να δείχνουν ενδιαφέρον για την υφή και την ποιότητά τους. Σε συνδυασμό με τη συζήτηση γύρω από τη βιωσιμότητα, που πλέον μάς αφορά όλους πολύ πιο συνειδητά, αποφάσισα να ξεκινήσω τον σχεδιασμό μιας σειράς βασικών κομματιών, διαχρονικών και αναγκαίων για το ελληνικό καλοκαίρι — όπως ένα λευκό λινό πουκάμισο, που μπαίνει πάντα σε μία καλοκαιρινή βαλίτσα. Ήθελα όλα τα ρούχα να είναι φτιαγμένα αποκλειστικά από φυσικά υφάσματα, γιατί πιστεύω πως, ακόμη και όταν ένα σχέδιο είναι απλό, η ποιότητα του υλικού είναι αυτή που αναδεικνύει πραγματικά το πατρόν και το tailoring. Το resortwear brand της Apoella εξελίσσεται διαρκώς και δεν δημιουργήθηκε με στόχο να γίνει μεγάλο «όνομα», αλλά από μια εσωτερική ανάγκη. Σιγά σιγά, βλέπω πως αυτό το σχεδιαστικό κομμάτι εκφράζει απόλυτα τη φιλοσοφία ολόκληρου του brand που προσεγγίζει το ρούχο ως βίωμα.»

Αξίζει να αναφερθεί και η φροντίδα με την οποία η Χριστίνα επιμελείται κάθε κατάστημα ανάλογα με το περιβάλλον του resort στο οποίο εντάσσεται. «Πρέπει να μελετήσεις το όραμα του ξενοδόχου, το προϊόν του, σε ποιον απευθύνεται. Στο Costa Navarino συγκεκριμένα, η ελληνική κληρονομιά είναι στον πυρήνα του και αυτό ήταν επιπλέον κίνητρο για να δώσω μεγαλύτερη ορατότητα στους Έλληνες σχεδιαστές εδώ. Παράλληλα, είναι και ένας προορισμός συνυφασμένος με τον αθλητισμό και το wellness». Μου εξιστόρησε μάλιστα και ένα περιστατικό: «Χθες, μετά το μεσημεριανό γεύμα μας, επισκέφθηκα το κατάστημα APOELLA στη Navarino Agora και είδα μια γυναίκα που είχε επιλέξει ένα σετ από τη συλλογή Rianna + Nina x Κωνσταντίνος Κακανιάς, όπου η κυρία Τεπενδρή απεικονίζεται ως Ολυμπιονίκης. Όταν της εξήγησα τη σύλληψη πίσω από το σχέδιο, μου είπε ότι είναι Ολυμπιονίκης της Εθνικής Ελλάδας και το επέλεξε γι’άυτόν ακριβώς τον λόγο, με σκοπό να το φορέσει σε event στη Νέα Υόρκη. Ήταν πολύ συγκινητικό να βλέπω ότι το όραμά μας επιβεβαιώνεται ακόμη μια φορά». Αυτές οι συνδέσεις με νόημα είναι ο πυρήνας της φιλοσοφίας της APOELLA, ενός brand που έχει εξελιχθεί σε έναν ουσιαστικό τρόπο ζωής, σε ένα πλαίσιο που δίνει χώρο και νόημα στη μνήμη και στη γυναικεία εμπειρία.

APOELLA: Το ελληνικό καλοκαίρι ως εμπειρία   -9

Κι ενώ όλα αυτά εξελίσσονταν γύρω μας, ένα ακόμη όμορφο κομμάτι της διήμερης αυτής απόδρασης που μάς χάρισε η APOELLA ήταν και η δική μας συνύπαρξη, πέρα από τη συνύπαρξη των brands που είναι πρωτεργάτες στη σύγχρονη ελληνική μόδα. Ήταν μία ξεχωριστή ευκαιρία να βρεθούμε μαζί γυναίκες του χώρου της μόδας, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, και να γνωριστούμε για πρώτη φορά ή να ανταμωθούμε ξανά. Υπήρξε χρόνος για να γελάσουμε, να ανταλλάξουμε ιδέες και απόψεις, να δούμε με καθαρό βλέμμα η μία την άλλη χωρίς το άγχος και την πίεση της καθημερινότητας. Και, επειδή είχαμε ήδη μπει σε έναν ρυθμό που αντικατοπτρίζει τη φιλοσοφία της APOELLA, η ευγένεια μεταξύ όλων μας δεν ήταν απλώς συμπεριφορά – ήταν ατμόσφαιρα.

APOELLA: Το ελληνικό καλοκαίρι ως εμπειρία   -10

MHT