balenciaga-ss26-το-ντεμπούτο-του-pierpaolo-piccioli-ήταν-ένα-ταξίδ-376056
©Acielle/Style du Monde

Το ντεμπούτο του Pierpaolo Piccioli στον οίκο Balenciaga για την Άνοιξη-Καλοκαίρι 2026

“Υπάρχουμε γιατί αισθανόμαστε, αναγνωρίζουμε, θυμόμαστε ποιοι είμαστε και φανταζόμαστε ποιοι θα γίνουμε “, έγραψε ο Pierpaolo Piccioli σε μια σύντομη επιστολή στους καλεσμένους του πρώτου του show για τον οίκο Balenciaga. Τα κεντρικά γραφεία του οίκου Balenciaga στον αριθμό 40 της Rue de Sèvres, λειτουργούσαν στο παρελθόν ως πρώην νοσοκομείο. Ακόμα πιο παλιά, το 19ο αιώνα αυτό το μέρος ήταν αφιερωμένο στον René Laennec, τον γιατρό που εφηύρε το στηθοσκόπιο και έσωσε ζωές ακούγοντας την καρδιά των ανθρώπων.

Balenciaga SS26: Το ντεμπούτο του Pierpaolo Piccioli ήταν ένα ταξίδι στην ιστορία του οίκου-1
©Acielle/Style du Monde

Η πρόσκληση για την συλλογή Άνοιξη-Καλοκαίρι 2026 του οίκου Balenciaga, ήταν μια κασέτα με μόνη ηχογράφηση τον ήχο της καρδιάς. Και το όνομα της ήταν φυσικά Heartbeat.

Μιλώντας όμως για την ιστορία πίσω από αυτή την πρώτη συλλογή του Pierpaolo Piccioli, αρκεί να αναφέρουμε πως στα headquarters του οίκου Balenciaga στην Rue de Sèvres, συναντήθηκαν ο Demna και ο Pierpaolo για την έκθεση αφιερωμένη στα 10 χρόνια της διαδρομής του πρώτου που άνοιξε τον Ιούνιο. Είναι όμως και το ίδιο σημείο όπου ο Alexander Wang, creative director του οίκου από το 2012 μέχρι το 2015, παρουσίασε την τελευταία του συλλογή για τον Balenciaga.

Balenciaga SS26: Το ντεμπούτο του Pierpaolo Piccioli ήταν ένα ταξίδι στην ιστορία του οίκου-2
©Getty Images

Πρόκειται λοιπόν για μια πρόσκληση από τον Pierpaolo Piccioli να σεβαστούμε όχι μόνο την ιστορία του Monsieur Cristóbal αλλά και όλων όσοι τον διαδέχτηκαν στο τιμόνι του Balenciaga μέχρι τώρα. Ακόμα και το κομμάτι In this Heart της Sinéad O’Connor μετά την πρώτη εμφάνιση στο catwalk, έδωσε ακόμα μεγαλύτερη φόρτιση σε αυτό το μήνυμα.

Balenciaga SS26: Το ντεμπούτο του Pierpaolo Piccioli ήταν ένα ταξίδι στην ιστορία του οίκου-3
©Getty Images

“Βρίσκομαι εδώ επειδή κάποιος άλλος ήταν στην θέση αυτή πριν από εμένα”, δήλωσε ο Pierpaolo Piccioli λίγες ώρες πριν την παρουσίαση της πρώτης του συλλογής για τον οίκο Balenciaga, μιλώντας για όλους τους προκατόχους του: Michel Goma, Josephus Thimister, Nicolas Ghesquière, Alexander Wang , και Demna. ” Για να υπάρξει συνέχεια, είναι απαραίτητη η μεταμόρφωση. Αλλά είναι απαραίτητο να μεταμορφωθούμε δίνοντας ελευθερία στην ευαισθησία μας. Πέρασα ολόκληρες μέρες στα αρχεία του οίκου εξετάζοντας προσεκτικά όλα όσα έβλεπα πάντα από μια διαφορετική οπτική γωνία», συνεχίζει. Ο Cristóbal απελευθέρωσε τις γυναίκες από τους κοινωνικούς τους περιορισμούς, με μια αρχιτεκτονική προσέγγιση στον χώρο. Πάντα έβαζε το σώμα στο επίκεντρο της έρευνάς του, αποστασιοποιούμενος συνειδητά από αυτό. Με εντυπωσίασε το γεγονός ότι δεν χρησιμοποιούσε structured γραμμές. Το τρίτο στοιχείο μεταξύ του σώματος και του υφάσματος ήταν ο αέρας », συνέχισε.

Balenciaga SS26: Το ντεμπούτο του Pierpaolo Piccioli ήταν ένα ταξίδι στην ιστορία του οίκου-4
©Getty Images

Στην πασαρέλα, τα ρούχα έπαιρναν μορφή μέσα στην κίνηση, σε διάλογο με το σώμα, σε αλληλεπίδραση με τον χώρο. Στο ντεμπούτο του για τον Balenciaga, ο Pierpaolo Piccioli προσπάθησε να κάνει τα πιο βαριά πράγματα να φαίνονται ανάλαφρα να μιλήσει για την ανθρωπότητα ως μια πράξη επανάστασης, σεβασμού, καλοσύνης, ανοχής. Και με την έρευνά του πάνω στα υφάσματα, τις σιλουέτες και τους όγκους, διαμόρφωσε το όραμά του. Στη συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026 του Balenciaga, συνυπάρχουν διαφορετικές ψυχές, απόμακρες, αλλά παρόμοιες στην ανατρεπτικότητά τους. Από τη μία πλευρά, ένας τολμηρός μαξιμαλισμός στη χρήση του χρώματος και ο ρομαντισμός στα διακοσμητικά στοιχεία· από την άλλη, η αυστηρότητα μιας αόριστα γοτθικής γλώσσας. Δέρμα και φτερά, λουλούδια και μεταλλικές λεπτομέρειες, φούστες φουσκωτές, bomber jackets, tailored παντελόνια και παλτό σε σχήμα κελύφους αυγού, γυαλιά ηλίου Mask Butterfly και μια τσάντα Le City,  λευκά και φωτεινά πράσινα πουκάμισα. Όλα είναι συνδέσεις μεταξύ συμπάντων που βρίσκονται σε αντίθετα άκρα και που δίνουν ρυθμό στη μοντέρνα γκαρνταρόμπα.

Balenciaga SS26: Το ντεμπούτο του Pierpaolo Piccioli ήταν ένα ταξίδι στην ιστορία του οίκου-5
©Getty Images

Ο Cristóbal Balenciaga είχε εφεύρει ένα ελαφρύ, γλυπτό χειροποίητο gazar το 1958, και ο Pierpaolo Piccioli το επανέφερε με διπλή στρώση σιφόν και οργάντζα. Μετέτρεψε το neogazar σε μια μέθοδο της δημιουργικής διαδικασίας, για να μετατρέψει την έλλειψη βαρύτητας των ρούχων σε μια στάση ακρόασης των ανθρώπων και των αναγκών τους. Το φόρεμα Sack, σχεδιασμένο από τον Cristóbal τη δεκαετία του 1950, ήταν εννέα φορές ελαφρύτερο από τα πιο μοντέρνα φορέματα της εποχής και είχε σκοπό να ανακουφίσει τους γυναικείους ώμους. Σε αυτή τη συλλογή, ήταν ένα σημείο εκκίνησης. Ο νέος creative director διευθυντής, μελέτησε τη γεωμετρία του και την εφάρμοσε στο κόψιμο των τζιν ή των chinos. Έχω αγκαλιάσει την απρόβλεπτη φύση, τις ατελείωτες μέρες και την πράξη του να δουλεύω με την καρδιά μου: αφήνοντάς την να καθοδηγεί, να μαθαίνει και να δρα μόνη της», έγραψε στην προαναφερθείσα επιστολή. Ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον, σε μια στιγμή σαν κι αυτή (όταν όλα φαίνονται περιττά), το να αγκαλιάζεις και να ακούς οτιδήποτε ξένο γίνεται μια απίστευτα επαναστατική χειρονομία.

Balenciaga SS26: Το ντεμπούτο του Pierpaolo Piccioli ήταν ένα ταξίδι στην ιστορία του οίκου-6
©Getty Images
MHT