Η τελευταία φορά που είδα τον Charles Gross ήταν σε ένα vlog του το 2019. Μέχρι τότε παρακολουθούσα σχεδόν καθημερινά τα βίντεό του: οι περιπέτειες ενός 20άρη στο Upper East Side της Νέας Υόρκης, με την αμετακίνητη και συνεχή παρουσία της μόδας, από την αγάπη για τα πολυτελή αρώματα και το skincare μέχρι την εκκολαπτόμενη συλλογή Birkin. Κάθε φορά που έβλεπα τον Charles να μας μιλάει από το πίσω κάθισμα του Uber που τον κυκλοφορούσε στη Νέα Υόρκη ένιωθα λες και μιλούσαμε μαζί στο FaceTime.
Όμως κάποια στιγμή, τα βίντεό του εξαφανίστηκαν από το κανάλι του, οι αναρτήσεις του στο Instagram γίνονταν όλο και πιο αραιές και ανακάλυψα ότι τελικά μπορεί και να σου λείψει κάποιος που βλέπεις κάθε μέρα online, χωρίς όμως να γνωρίζεστε στην πραγματικότητα. Στο τέλος του 2021 αποφάσισα να ενδώσω και να κατεβάσω το TikTok. Προσπαθώντας να «εκπαιδεύσω» τον αλγόριθμό μου, άρχισα να ψάχνω τα hashtags που σχετίζονταν με τη μόδα. Το θέαμα που με περίμενε ήταν αναπάντεχο αλλά τόσο, μα τόσο ευπρόσδεκτο: ο Charles, με φόντο το σπίτι του που ήξερα τόσο καλά από τα βίντεό του, μιλούσε για πολυτελή αξεσουάρ και ιστορικούς οίκους μόδας.
Ωστόσο, δεν ήταν ακριβώς ο Charles που ήξερα: πλέον δεν υπήρχε ο 20άρης που φαινόταν να βρίσκεται σε έναν συνεχή αναβρασμό, αλλά στη θέση του βρισκόταν ένας πλήρως γαλήνιος άνθρωπος που έλαμπε. Την ίδια ακριβώς εικόνα αντίκρισα στην οθόνη του υπολογιστή μου ένα απόγευμα Παρασκευής: ο Charles φορώντας το signature baseball καπέλο του με χαιρετούσε με την καθησυχαστική φωνή του.
View this post on Instagram
Διαφορετικά παραμύθια
Η αγάπη του Charles για τη μόδα, όπως και ο τρόπος που απέκτησε το κοινό του, είναι εντελώς οργανική. «Το ενδιαφέρον μου για τη μόδα ξεκίνησε από μια πολύ νεαρή ηλικία. Οι γονείς μου κάνουν και οι δύο δημιουργικές δουλειές. Έτσι, είχαν πάντα περιοδικά μόδας και design στο σπίτι. Πάντα λέω ότι αυτά ήταν για μένα τα παραμύθια που μου διάβαζαν πριν κοιμηθώ – αντί να μου διαβάζουν παιδικά βιβλία, μου έδειχναν editorial spreads και μου διάβαζαν για σχεδιαστές. Όταν ήμουν τόσο μικρός δεν ήξερα τι σήμαιναν όλα αυτά, αλλά νιώθω ότι αυτός ο όμορφος κόσμος που προβάλλεται στις γυαλιστερές σελίδες των περιοδικών έμεινε μαζί μου και μεγάλωσε μέσα μου».
Και φυσικά, ήταν μια αγάπη που ήθελε να μοιραστεί. Έχοντας ήδη ξεκινήσει μια πετυχημένη επιχείρηση μεταπώλησης πολυτελών τσαντών με έδρα το δωμάτιό του, ο Charles έκανε το επόμενο βήμα, όπως θα έκανε κάθε νέος ενήλικας το 2014-2015: ξεκίνησε ένα κανάλι στο YouTube. «Έστησα μια κάμερα πάνω σε ένα τραπέζι και απλώς άρχισα να μιλάω ελπίζοντας ότι ο κόσμος θα μπορούσε να ταυτιστεί με το περιεχόμενο που έφτιαχνα. Και είμαι ευγνώμων που τελικά το έκαναν».
View this post on Instagram