Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης (day 1)
Ένα κοκτέιλ πάρτι στο Chelsea, δυνατή μουσική, ρούχα που μπορείς να αγγίξεις, και μοντέλα που ανακατεύονται με τους καλεσμένους. Ο Raphael Young είχε την καλύτερη ιδέα για την παρουσίαση της καινούργιας συλλογής Public Serv-ce, το Σάββατο 8 Φεβρουαρίου.
Μεγαλωμένος στο Παρίσι, με εκτενές βιογραφικό που δείχνει μια πορεία πειραματισμού από το Jil Sander ως τον Calvin Klein, o Young φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο που σκεφτόμαστε τα υλικά, την κατασκευή, αλλά και γλυπτική των ρούχων.
Στο πλαίσιο της φετινής NYFW για το Φθινόπωρο/Χειμώνα του 2025 παρουσίασε casual, καθημερινά κομμάτια που διατηρούν μια συναρπαστική ισορροπία ανάμεσα στον μινιμαλισμό και το φουτουρισμό. Μονοχρωμία και αντίθεση του λευκού και του μαύρου, αλλά και τονισμένα μανίκια, όγκοι και λεπτομέρειες.
View this post on Instagram
Παρακολουθώντας τα μοντέλα του να περπατούν ανάμεσα στους καλεσμένους, προσπαθούσα να καταλάβω τι ακριβώς κάνει το Public Serv-ce τόσο δελεαστικό. Σε μια γρήγορα ματιά από μακριά, είναι η φρέσκια προσέγγιση της δομής και της σιλουέτας. Σε μια προσεκτική ματιά -εντάξει και λίγο άγγιγμα- από κοντά, είναι τα τεχνολογικά εξελιγμένα υφάσματα και η αδιαμφισβήτητη σημασία στη λεπτομέρεια, στην ποιότητα, και το ταλέντο σ’ αυτό που ο ίδιος ονομάζει “Spatial Tailorism”.
Το ευφυές στοιχείο της εκδήλωσης ήταν ότι η οργάνωσή της έπαιζε ακριβώς με τα ίδια στοιχεία που εφάρμοσε ο Young στη συλλογή του. Το casual ανακάτεμα μοντέλων, καλεσμένων, celebrities, και του σχεδιαστή με το πλήθος, αλλά και την χειρουργική προσοχή στις λεπτομέρειες και την ποιότητα του αποτελέσματων. Α, και το γεγονός ότι ήπια το καλύτερο espresso martini της ζωής μου.
Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης (day 2)
Δραματικές σιλουέτες, λεπτεπίλεπτες δαντέλες, βικτωριανά φλοράλ, μακιγιάζ που θύμιζε πορσελάνινες κούκλες, βαριά υφάσματα και πουπουλένια τούλια σε ένα υπολογισμένα ασύμμετρο συνδυασμό: η συλλογή της Meruert Tolegen για το Χειμώνα και το Φθινόπωρο του 2025 ξυπνάει τα ρομαντικά γκόθικ κορίτσια που κρύβουμε μέσα μας και γέρνει τη ζυγαριά της “ήρεμης πολυτέλειας” που ακούγαμε παντού πέρσι προς την απόλαυση του θορυβώδους statement.
View this post on Instagram
Μέσα στο επιβλητικό Léman Ballroom με τα ψηλά ταβάνια και τις τεράστιες τοιχογραφίες δίπλα στην Wall Str., η Tolegen έστησε μια χορογραφία αντιθέσεων και πολύπλοκων βολάν και καταχειροκροτήθηκε από το κοινό της –ανάμεσά τους και η Lynn Yaeger– που την ακολουθεί φανατικά μετά το ντεμπούτο της στη μόδα το Φθινόπωρο του ‘22. Γεννημένη στο Καζακστάν, ήρθε στη Νέα Υόρκη σε μικρή ηλικία και είναι αυτός ο συνδυασμός των παιδικών αναμνήσεων στο σπίτι των παππούδων της και της πόλης όπου δημιουργεί που ονομάζει πάντα ως πηγές έμπνευσης.
Φέτος, μαζί με τις ογκώδεις φούστες και τα περίτεχνα μανίκια, πρότεινε και chunky πλεκτά, ανδρικά κασκόλ που σέρνονται στο πάτωμα, καλύπτουν το κεφάλι, κάνουν την γκαρνταρόμπα του χειμώνα εκτός από πρακτική και ενδιαφέρουσα. Και ήταν ακριβώς ό,τι χρειαζόταν αυτές τις μέρες που η Νέα Υόρκη καλύφθηκε από χιόνι μετά από αρκετούς χειμώνες που είχε τους είχε λείψει η θέα των λευκών water tanks, το απόλυτα σήμα κατατεθέν.