Συγκεντρωμένοι έξω από τις πόρτες του Grand Palais Éphémère, λίγο πριν από το ντεφιλέ της Chanel στις αρχές Οκτωβρίου, οι θαυμαστές της Jennie ζητωκραύγαζαν καθώς εκείνη έβγαινε από το αυτοκίνητο που τη μετέφερε. Λίγο πριν μπει στον χώρο για να θαυμάσει τις προτάσεις της Virginie Viard για το επόμενο καλοκαίρι, δίπλα στην έτερη μούσα του οίκου, Kristen Stewart, η 26χρονη Νοτιοκορεάτισσα τραγουδίστρια-ράπερ τούς χάρισε ένα ολοφώτεινο K–beauty χαμόγελο. Αντίστοιχη ήταν η ατμόσφαιρα λίγες ημέρες νωρίτερα, όταν η Jisoo, μέλος του υπερ-δημοφιλούς νοτιοκορεατικού συγκροτήματος Blackpink, χαιρετούσε το πλήθος των φαν της έξω από το σόου του Dior. Η 27χρονη διεθνής πρέσβειρα του γαλλικού οίκου από το 2021 συνεργάζεται με την καλλιτεχνική διευθύντρια Maria Grazia Chiuri, ενώ παράλληλα είναι ένα από τα πρόσωπα της καμπάνιας κοσμημάτων Panthère de Cartier. Με 70 και 64,9 εκατομμύρια ακόλουθους στο Instagram αντιστοίχως, η Jennie -μέλος των Blackpink– και η Jisoo βρίσκονται ανάμεσα στους πλέον αναγνωρίσιμους σταρ της K–pop, της κορεατικής μουσικής βιομηχανίας, που γνωρίζει τεράστια επιτυχία παγκοσμίως. Στην ίδια κατηγορία ανήκει ο συνάδελφός τους, Jeno, μέλος του γκρουπ NCT, ο οποίος περπάτησε στην επίδειξη του σχεδιαστή Peter Do στην πρόσφατη εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης φορώντας ένα μετα-σμόκιν με άνοιγμα στην πλάτη και υποδήματα-πλατφόρμες. Για την ιστορία, ο αψεγάδιαστος 22χρονος ήταν το πρώτο μέλος K–pop συγκροτήματος που άνοιξε ντεφιλέ στο επίσημο ημερολόγιο της New York Fashion Week.

Μια παλιά κορεατική παροιμία το λέει καθαρά: osi nalgaeda – τα ρούχα είναι τα φτερά σου. Όμως σήμερα, για τις νεαρές και τους νεαρούς Κορεάτες σουπερστάρ το στιλ εξελίσσεται σε κάτι πολύ παραπάνω, μια καθημερινότητα μεγάλης επιρροής και τεράστιων συμβολαίων. Μιλώντας γενικότερα, η Νότια Κορέα ασκεί τα τελευταία χρόνια το δικό της είδος soft power, μιας «απαλής δύναμης» που περνάει μέσα από την ποπ κουλτούρα και τον πολιτισμό. Το λεγόμενο κορεατικό κύμα, γνωστό ως Hallyu, περιλαμβάνει την εξαγωγή τηλεοπτικών σειρών, κινηματογραφικών ταινιών, μουσικής, μόδας, ομορφιάς και γαστρονομίας μεταξύ άλλων. Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της «απαλής δύναμης» βρίσκεται το νοτιοκορεατικό μετα-θρίλερ Squid Game, το οποίο πρόσφατα βραβεύτηκε με 6 Emmys, μεταξύ των οποίων και Καλύτερου Ανδρικού Ρόλου σε δραματική σειρά, που παρέλαβε ο Jeong-jae. Με βάση την τηλεθέαση και τις πολλαπλές βραβεύσεις, το δυστοπικό παγκόσμιο φαινόμενο θα επιστρέψει στο Netflix για μια δεύτερη σεζόν. Από την άλλη, ποιος μπορεί να ξεχάσει τη διεθνή επιτυχία του Parasite, του κοινωνικού δράματος με στοιχεία θρίλερ του Bong Joon-Ho, την πρώτη μη αγγλόφωνη ταινία που έλαβε Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας το 2020; Η μαύρη κωμωδία που ακολουθεί την εξέλιξη των σχέσεων ανάμεσα σε δύο οικογένειες, τις οποίες χωρίζει κοινωνικό και οικονομικό χάσμα, απέσπασε επίσης Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας και Πρωτότυπου Σεναρίου, ενώ ήταν η πρώτη κορεατική ταινία που κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών. Σε πολλές από τις αμέτρητες κριτικές για το Parasite, οι ειδικοί μιλούσαν για μια θεματολογία που αγγίζει θεατές σε όλο τον κόσμο, δοσμένη όμως μέσα από μια καθαρή κορεατική αισθητική. Και ίσως αυτό είναι ένα από τα στοιχεία που εξηγεί τη συνεχιζόμενη δημοφιλία τόσο πολλών σίριαλ του κορεατικού κύματος σε πλατφόρμες όπως το Netflix. Για παράδειγμα, το Business Proposal, μια κωμωδία παρεξηγήσεων που ξεκινά μέσα από ένα ραντεβού στα τυφλά μεταξύ ενός φυσικά γοητευτικού νεαρού διευθυντή εταιρείας και μιας νέας, βεβαίως ταλαντούχας, στελέχους στην ίδια επιχείρηση. Ή ακόμα το Remarriage & Desires, δράμα με φόντο μια ιστορία εκδίκησης, η οποία εξελίσσεται σε ένα γραφείο υψηλών συνοικεσίων, όπου μια ομάδα φιλόδοξων γυναικών αναζητά να παντρευτεί άνδρες που ανήκουν στην επιχειρηματική ελίτ της χώρας. Αλλά και το Crash Landing on You, που διηγείται την ιστορία της απαγορευμένης αγάπης μεταξύ μιας Νοτιοκορεάτισσας επιχειρηματία, η οποία προσγειώνεται σε λάθος περιοχή όταν μια ξαφνική θύελλα αλλάζει την πορεία της καθώς πέφτει με αλεξίπτωτο πλαγιάς, και του Βορειοκορεάτη στρατιωτικού που την εντοπίζει και αποφασίζει να την κρύψει.
