Πάντα υπήρχαν εντυπωσιακές τάσεις, αλλά στις μέρες μας θα ήταν λογικό να νομίζει κανείς, πως όλοι παντού, φορούν ξαφνικά το ίδιο μπουφάν, παπούτσια, τζιν – ακόμη και τα ίδια transdermal patches. Αν και τα ρούχα που είναι στη μόδα ξεχωρίζουν ιδιαίτερα, π.χ. όταν βγεις έξω στο Ανατολικό Λονδίνο στην πραγματικότητα, θα δεις ελάχιστους ανθρώπους να ντύνονται με τον ίδιο τρόπο. Και οι περισσότεροι, αν τους ρωτήσεις, δεν θα ξέρουν καν τι είναι το transdermal patch. Κι όμως, οι «περίεργες» τάσεις πάντα μας απασχολούσαν, γι´αυτό και η παρακάτω τάση έρχεται στο επίκεντρο. Πρόκειται για το Labubu: ένα μικρό συλλεκτικό μπρελόκ σε σχήμα κούκλας που κοστίζει περίπου 13 λίρες και έχει γίνει η τελευταία εμμονή των fashion insiders.
Το έχουμε δει να κρέμεται από τις designer τσάντες της Lisa (από τις Blackpink), της Rihanna και της Dua Lipa, μαζί με τα 1,2 εκατομμύρια βίντεο στο TikTok και τους εκατοντάδες ανθρώπους που περίμεναν στην ουρά έξω από το κατάστημα Pop Mart (το μόνο κατάστημα λιανικής, κινέζικο για την ακρίβεια, όπου ήταν διαθέσιμο να αγοράσετε το αυθεντικό Labubus) στην Oxford Street στις 4:30 π.μ. την περασμένη Κυριακή.

Σχεδιασμένο το 2015 από τον καλλιτέχνη Kasing Lung, γεννημένο στο Hong Kong και με έδρα την Ολλανδία, για το παιδικό του βιβλίο Monsters, αυτό το ανθρωπόμορφο πλάσμα με τα στραβά δοντάκια, είναι τόσο χαριτωμένο που θέλουν όλοι να το αγοράσουν. Και το γεγονός ότι πωλείται σε συσκευασία έκπληξη- που σημαίνει ότι δεν ξέρεις ποιο είδος Labubu παίρνεις μέχρι να το ανοίξεις- δημιουργεί ένα μυστήριο και κάνει την αγορά ακόμα πιο εμμονική. Σε τέτοιο βαθμό, μάλιστα, που το Labubu είναι πλέον η νούμερο ένα συλλογή συλλεκτικών αντικειμένων στην πλατφόρμα μεταπώλησης StockX, ενώ η Depop έχει παρατηρήσει αύξηση 376% στις αναζητήσεις από τον Δεκέμβριο και η τελευταία κυκλοφορία του Pop Mart έχει εξαντληθεί παγκοσμίως.
Σύμφωνα με ένα άρθρο της Lucy Maguire για το Vogue Business, πολλοί συλλέκτες μιλούν για τη σχεδόν θεραπευτική αξία της συλλογής Labubu. «Eίναι σαν να θεραπεύεις το εσωτερικό σου παιδί». «Νιώθεις σαν να μην μεγάλωσες ποτέ πραγματικά και παίρνεις μαζί σου ένα μικρό κομμάτι της παιδικής σου ηλικίας με έναν νοσταλγικό, διασκεδαστικό και παιχνιδιάρικο τρόπο». Άλλοι αναφέρουν, πως σε περιόδους πολιτικής αβεβαιότητας, αναζητούν την απλότητα, την ξενοιασιά και την χαριτωμένη υπερβολή που κουβαλά ένα μικρό πλαστικό πλάσμα. Τα πράγματα όμως ήταν πάντα αβέβαια και οι ειδήσεις πάντα κακές. Όταν δω κάποιον με τρία (ή περισσότερα) Labubus κρεμασμένα από designer bags δεν εντυπωσιάζομαι από το πώς εκφράζουν τα γούστα τους, αλλά από την ταχύτητα και τον ψυχαναγκασμό με τον οποίο κάποιοι ακολουθούν τις τάσεις.

Δεν κατηγορώ κανέναν, βέβαια. Όπως τα jelly beans (Jellycat) (και το Stanley Cup), έτσι και το Labubu είναι απλώς μια ακόμη παροδική τάση στο διαδικτυακό ραντάρ: κάτι που καταναλώνουμε για μερικούς μήνες μέχρι να εμφανιστεί η επόμενη τάση. «Η φύση της έκπληξης στη συσκευασία είναι εθιστική», λέει μια άλλη πηγή του Maguire. «Είναι πολύ απίθανο να πάρεις το μοντέλο που σου αρέσει πραγματικά, οπότε συνεχίζεις να τις αγοράζεις. Παίρνεις διπλά, αλλά συνεχίζεις να αγοράζεις. Είναι σαν αγώνας δρόμου». Ναι, είναι χαριτωμένα, και σε πολλούς αρέσει να διακοσμούν τις επώνυμες τσάντες τους με αυτά, αλλά δεν υπάρχει πραγματική θεωρία που να εξηγεί τι συμβαίνει: είναι φθηνά, όλοι φαίνεται να θέλουν ένα, και έτσι, αναπόφευκτα, σκέφτεστε ότι ίσως πρέπει να αγοράσετε ένα και εσείς.
Διαβάστε επίσης | 5 κουρέματα για να αλλάξετε στυλ πριν το καλοκαίρι