μόδα-και-ποδόσφαιρο-288187
©Chris Kontos

Σε πρώτη ανάγνωση, τα λογότυπα που κοσμούν τις unisex εμφανίσεις ανήκουν σε διαφορετικούς κόσμους. H συνέργεια όμως έχει στόχο να δημιουργήσει έναν καινούργιο. H Athens Kallithea FC και το ΕΜΣΤ συνυπάρχουν στη νέα συλλογή των εντός και εκτός έδρας εμφανίσεων της ομάδας, σηματοδοτώντας την πρώτη συνεργασία μεταξύ ενός επαγγελματικού ποδοσφαιρικού συλλόγου με έναν πολιτιστικό φορέα. «Η συνεργασία μας σπάει προκαταλήψεις και στερεότυπα», εξηγεί ο Ελληνοαμερικανός Τεντ Φιλιππάκος, πρόεδρος και καλλιτεχνικός διευθυντής της ομάδας. «Το ποδόσφαιρο είναι ένα δημόσιο αγαθό, ένα κοινωνικό και πολιτιστικό φαινόμενο με βαθύτερες έννοιες, επιρροές και προεκτάσεις».

Μόδα και ποδόσφαιρο-1
©Chris Kontos

Η Athens Kallithea FC στέλνει το μήνυμα του inclusivity: ο χώρος του ποδοσφαίρου μπορεί να προσελκύσει και ένα διευρυμένο, διαφορετικό κοινό. Παράλληλα, υπογραμμίζει μια hot διεθνή τάση που οδηγεί ποδόσφαιρο και μόδα σε θερμή αλληλεπίδραση, όχι μόνο μέσα από συνεργασίες «χρυσών» brands με «χρυσά» παπούτσια, αλλά και μέσα από έναν πολυσυλλεκτικό διάλογο μεταξύ design, ποπ κουλτούρας και αθλήματος.

«Το design των εμφανίσεων συνδυάζει το παραδοσιακό με το μοντέρνο. Γιορτάζουμε την κληρονομιά παλαιότερων στιλ με μια σύγχρονη επικαιροποίηση. Κλασικά και σοφιστικέ, έχουν έναν αέρα ’90s», συμπληρώνει ο Τ. Φιλιππάκος, ο οποίος έχει διατελέσει και creative director της ιταλικής Venezia FC.

Μόδα και ποδόσφαιρο-2
©Chris Kontos

Ο Ελληνοαμερικανός Φιλιππάκος γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Νέα Υόρκη. Ανακάλυψε τον κόσμο του ποδοσφαίρου τη δεκαετία του ’90, εποχές που ερχόταν οικογενειακά στην Ελλάδα. Μέσω του πατέρα του ήρθε κοντά στον Παναθηναϊκό, ενώ δεν άργησε να ανακαλύψει και το ευρύτερο ευρωπαϊκό άθλημα, όπως τις μεγάλες μάχες στην αγγλική Premier League. Αργότερα, όταν ανέλαβε τη Venezia FC, ανέπτυξε μια σειρά από συνέργειες με οργανισμούς της ιταλικής πόλης, όπως η Biennale. Υπό τη δημιουργική του καθοδήγηση, η Venezia FC έφτασε να ανακηρυχθεί το πιο μοδάτο ποδοσφαιρικό κλαμπ της τεράστιας, ποδοσφαιρικά μιλώντας, Ιταλίας.

«Υπάρχει πολύ ομορφιά σε αυτό το παιχνίδι – το αθλητικό στοιχείο, η τέχνη του αυτοσχεδιασμού, οι σημαίες, τα συνθήματα – πρόκειται για ένα τεράστιο οπτικοακουστικό θέαμα», παρατηρεί ο Τ. Φιλιππάκος. Και σήμερα, από το El Paso – το όνομα του σταδίου της Athens Kallithea FC που παίρνει το όνομα του από το ιστορικό σπαγγέτι γουέστερν – μέχρι τις διαδικτυακές πωλήσεις (95% των πωλήσεων γίνονται εκτός Ελλάδας) της αθηναϊκής ομάδας, η εμπορική δραστηριότητα γίνεται εργαλείο για μια πολιτιστική και κοινωνική “ενσυναίσθηση” που φιλοδοξεί να φέρει πιο πολλούς, πιο κοντά.

Μόδα και ποδόσφαιρο-3
©Chris Kontos

Τα χρώματα της νέας συλλογής είναι το μπλε, το λευκό και το χρυσό, με κοντό ή μακρύ μανίκι. Τη συλλογή παράγει η Kappa σε συνεργασία με τον Τ. Φιλιππάκο και το Bureau Borsche. Και, ναι, είναι ήδη τάση – η Gen Z τα προτιμά σε supersize σιλουέτα.

MHT