Αφήνοντας το δικό του ιδιαίτερο στίγμα στη μόδα, ο Thierry Mugler έμοιαζε δύσκολο να αντικατασταθεί. Μέχρι που ο νυν δημιουργικός διευθυντής του οίκου, Casey Cadwallader, απέδειξε ότι μπορεί να βαδίζει επάξια στα χνάρια του. Συνέντευξη & Φωτογραφίες Filep Motwary.
Ο Thierry Mugler ήταν για τη μόδα ό,τι ο Federico Fellini για τον κινηματογράφο: ένας δημιουργός που καθήλωνε το κοινό του με συλλογές που ξεχείλιζαν γκλάμουρ, υπερβολή, σεξ… Μιλώντας με φίλους και συνεργάτες του μέσα στα χρόνια, όλοι τον περιγράφουν ως έναν γοητευτικό άνδρα που αντλούσε έμπνευση από πολλές πηγές: από το μπλε του ουρανού, την Αναγέννηση, τα επιβλητικά μνημεία της Μόσχας, την έρημο Σαχάρα, τη μυθολογία… Και όλοι ήθελαν να παρακολουθούν τις επιδείξεις του, επειδή ξεπερνούσαν τη μόδα, ήταν μια κατάθεση ψυχής ενός ανθρώπου ο οποίος έβλεπε τον κόσμο με κινηματογραφική ματιά, χωρίς ενοχές και προκαταλήψεις. Κάθε σόου του διαρκούσε πολλές ώρες και ακόμα περισσότερες η προετοιμασία του. Ο ίδιος υπήρξε ένα μοναδικό «εργοστάσιο» ιδεών που ξεπερνούσαν την πραγματικότητα, με το σώμα να έχει πάντοτε πρωταγωνιστικό ρόλο. Άλλοτε το παρουσίαζε να ασφυκτιά μέσα σε κορσέδες και αρχιτεκτονικά ταγέρ με αιχμηρές βάτες που απέπνεαν πειθαρχία, άλλοτε το άφηνε ελεύθερο να αναπνέει με ολομέταξες διαφάνειες, διακοσμημένες με τα ακριβότερα υλικά.
Κανένα από τα μοντέλα του δεν έδειχνε εύθραυστο ποτέ. Ήθελε τα αγόρια και τα κορίτσια να βαδίζουν στην πασαρέλα του με αυτοπεποίθηση, ερμηνεύοντας τους ρόλους και τις χορογραφίες που ο ίδιος επινοούσε και επιμελούνταν μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Οι γλυπτικές κομμώσεις, το S&M μακιγιάζ και η προσεκτικά επιλεγμένη μουσική επένδυση, που περιλάμβανε από τον Wagner μέχρι την deep house και την Eartha Kitt, έκαναν την όλη εμπειρία μοναδική. Παράλληλα, εκτός από 20-30 μοντέλα που εξέφραζαν το πνεύμα των αρχών των ’90s, ο Mugler παρέμεινε πιστός σε πρόσωπα που σηματοδότησαν προηγούμενες δεκαετίες, ανεβάζοντάς τα στην πασαρέλα μαζί με θρυλικούς ηθοποιούς και τραγουδιστές, drag queens, αθλητές, ανθρώπους του περιθωρίου: Diana Ross, Stella Ellis, Joey Arias, Deee–Lite, Lypsinka, Jerry Hall, Veruschka, Rossy De Palma, Julie Newmar ήταν μερικοί από αυτούς που ικανοποιούσαν την ανάγκη του κοινού να βλέπει τα θεοποιημένα είδωλά του να ερμηνεύουν αναπάντεχους ρόλους. Σε αυτή τη συνεχώς μεταβαλλόμενη εποχή, ωστόσο, επωνυμίες σαν τον Mugler ήρθαν αντιμέτωπες με το δίλημμα της προσαρμογής προκειμένου να επιβιώσουν, και όσοι δεν το κατάφεραν –όπως ο Claude Montana– εκτοπίστηκαν από τον μινιμαλισμόμ που στα τέλη της ίδιας δεκαετίας αναδείχθηκε ως το σημαντικότερο trend.