ο-haider-ackermann-μιλά-για-το-νέο-του-ρόλο-στον-tom-ford-348241
©Photographed by Annie Leibovitz. Sittings Editor: Tabitha Simmons, Vogue March 2025.

Όλα ξεκίνησαν με μια κλήση. «Ήμουν σε μια συνάντηση και το τηλέφωνο μου χτυπούσε και είδα ότι ήταν ο Tom Ford», λέει ο Haider Ackermann. «Η καρδιά μου χτυπούσε και ανυπομονούσα να βγω από τη συνάντηση για να ακούσω αυτή την τόσο συγκλονιστικά ελκυστική φωνή του, γιατί αυτό έχει. Είναι τόσο περίεργο: Από τη στιγμή που βλέπεις το όνομά του, έχεις τόσες πολλές αναδρομές — ο σχεδιασμός, ο αισθησιασμός, οι ταινίες—[αλλά] ήξερα περί τίνος πρόκειται».

Ο Ackermann διηγείται αυτή την ιστορία ενώ κάθεται σε μια μαύρη καρέκλα σε ένα λευκό γραφείο στα κεντρικά γραφεία του Tom Ford στο Λονδίνο. Αν και όλα εδώ είναι μονόχρωμα, ο κόσμος για τον Ackermann είναι γεμάτος με χρώματα. Το τηλεφώνημα αφορούσε την πρόταση του Ford στον 53χρονο Κολομβιανής καταγωγής Γάλλο σχεδιαστή να γίνει ο creative director του οίκου που ίδρυσε ο Ford το 2005. «Δεν ήταν μεγάλη έκπληξη», λέει ο Ackermann. «Μου έγραψε ένα μεγάλο, όμορφο γράμμα για να με συγχαρεί όταν ήμουν στον Berluti, οπότε ήξερα ότι του άρεσε η δουλειά μου. Παρόλα αυτά, ήμουν αγχωμένος. Μπορείς να περάσεις από πολλά συναισθήματα μέσα σε ένα λεπτό».

Τον Μάρτιο, ο Ackermann θα παρουσιάσει το όραμα του για τον οίκο Tom Ford με μια επίδειξη -για πρώτη φορά στην ιστορία του οίκου- στο Παρίσι. (Ο Ackermann ζει εκεί και το σχέδιο είναι να εγκαταστήσει το brand εκεί—συν, όπως λέει, «υπάρχει ένας κινηματογραφικός αέρας στην πόλη»). Μόνο τότε θα δούμε επιτέλους τα αποτελέσματα αυτής της συνομιλίας μεταξύ του ίδιου και του Ford. «Όλα έχουν να κάνουν με την γοητεία, την επιθυμία, την πρόκληση για κάτι», λέει. «Περισσότερο από το να μιλάμε για υφάσματα και χρώματα, και οι δύο αυτό αναζητάμε».

Με την πρώτη ματιά, μπορεί να μην φαίνεται ότι οι δύο έχουν τόσο πολλά κοινά, αλλά στην πραγματικότητα έχουν, μεταξύ άλλων, και όχι μόνο στον τρόπο που προσεγγίζουν το tailoring και το βραδινό ένδυμα αλλά και στον ορισμό τους γύρω από το θέαμα και τον αισθησιασμό. Ο Ackermann, όπως και ο Ford, είναι ένας από τους δραματουργούς της μόδας, χειριζόμενος επιδέξια τους έντονους ώμους, τις πτυχώσεις και την τολμηρή χρήση του χρώματος τόσο στη γυναικεία όσο και στην ανδρική συλλογή του, μια προσέγγιση που του χάρισε την αφοσίωση προσωπικοτήτων όπως η Tilda Swinton, ο Timothée Chalamet – και, σαφώς, ο Ford.

Για να προετοιμαστεί για το νέο του ρόλο, ο Haider Ackermann πέρασε λίγο χρόνο στο αρχείο του Tom Ford στη Νέα Υόρκη, όπου μελέτησε όχι μόνο τις συλλογές του Ford για το δικό του brand, αλλά και τη δουλειά του την περίοδο του Gucci και του Saint Laurent. «Τρεις σημαντικές διαφορετικές ιστορίες, και τις απορρόφησα όλες», λέει ο Ackermann, «αλλά έπρεπε να τις αφήσω στην άκρη, γιατί πρέπει να αφηγηθώ μια νέα ιστορία. Έχω κάνει τόσες πολλές συζητήσεις με τον κύριο Ford, αλλά δεν υπάρχει καμία συμβουλή που να παίρνεις από εκείνον που σε επιλέγει: Όλα λέγονται μέσα από αυτή την επιλογή».

Ενθουσιασμένος από τον χρόνο του στα εργοστάσια Zegna στην Ιταλία (όπου κατασκευάζονται τα ρούχα του Tom Ford), βλέποντας πόσο εξαιρετικά μπορούν να εκτελέσουν κάθε λεπτομέρεια, ενώ παράλληλα εμβάθυνε στις κατασκευές των σμόκιν και άλλων ενδυμάτων, ο Ackermann αναζητά «το είδος της κομψότητας που αναζητούσε και ο κύριος Ford: μια κομψότητα με μια δόση τρέλας, ένα είδος εκκεντρικότητας».

Τον ρωτούν ποιο κομμάτι αντιπροσωπεύει το γυναικείο σύμπαν του Ford, και αυτός γελάει και λέει ένα γούνινο παλτό. Αλλά αυτό δεν πρόκειται να το δούμε. Αντ’αυτού, αναφέρει το πουκάμισο του σμόκιν. «Την φαντάζομαι με ένα πουκάμισο σμόκιν, παρόλο που είναι ανδρικό», λέει. «Όταν σκέφτεσαι τον Tom Ford, σκέφτεσαι τη νύχτα, αλλά εγώ ίσως είμαι περισσότερο το επόμενο πρωί: συνεχίζω να φοράω ακόμα το πουκάμισο, αλλά με κασμιρένιο παλτό και loafers».

Ίσως αυτό θα φοράει ο Ackermann την επόμενη μέρα μετά το ντεμπούτο του. Στο μεταξύ, σκέφτεται κάτι άλλο: το βάρος της ηγεσίας ενός οίκου που έχει δημιουργηθεί σύμφωνα με την εικόνα του Ford. Από τότε που έκλεισε το δικό του brand το 2020, ο Ackermann σχεδίασε ως guest μια couture συλλογή στον Gaultier για μια σεζόν και έχει αναλάβει το creative direction της Canada Goose, κάτι που σχεδιάζει να συνεχίσει. Όμως αυτή η νεότερη συνεργασία του τον φέρνει ξανά στο επίκεντρο της προσοχής. Είναι ένα χώρος που νιώθει άνετα — ειδικά με το πού βρισκόμαστε τώρα. «Η βιομηχανία της μόδας επιστρέφει σε μια στιγμή όπου οι άνθρωποι αναζητούν ρούχα και ομορφιά. «Είμαι χαρούμενος που επιστρέφω. Νιώθω μια τεράστια αγκαλιά — και θέλω να την τιμήσω».

In this story: Hair, Tatsu Yamanaka; grooming, Liz Taw; manicurist, Charly Avenell.

MHT