ο-hedi-slimane-αποχωρεί-από-τον-οίκο-celine-333663
©Photo: Victor Virgile/Gamma-Rapho via Getty Images

«Υπό τη δημιουργική και καλλιτεχνική του διεύθυνση, ο Celine γνώρισε εξαιρετική ανάπτυξη και καθιερώθηκε ως ένας εμβληματικός γαλλικός οίκος ραπτικής», γράφει η ανακοίνωσή του  για την αποχώρηση του Hedi Slimane. «Το εκπληκτικό ταξίδι που έκαναν μαζί τα τελευταία επτά χρόνια έδωσε στον Celine τρομερά θεμέλια για το μέλλον». Δεν έχει ανακοινωθεί όνομα που θα τον διαδεχτεί.

Ο Hedi Slimane ανέλαβε artistic, creative και image director του οίκου Celine τον Φεβρουάριο του 2018, μετά την αποχώρηση της Phoebe Philo. Προηγουμένως ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του menswear στον Yves Saint Laurent μέχρι το 2000, όταν εντάχθηκε στον Dior Homme. Εκεί δημιούργησε την skinny σιλουέτα που ώθησε τον Karl Lagerfeld να κάνει δίαιτα. Ο Slimane άφησε τον Dior το 2007 και επέστρεψε στον Yves Saint Laurent το 2012 ως δημιουργικός διευθυντής, όπου έκοψε το “Yves” από το όνομα του οίκου αμέσως πριν από το πρώτο του show. Έφυγε το 2016.

Στο Celine και εισήγαγε ένα νέο λογότυπο πριν από την πρώτη του συλλογή. Το ντεμπούτο του για την Άνοιξη/Καλοκαίρι 2019 (όπου πρόσθεσε menswear) δέχτηκε «μια σκληρή κριτική», έγραψε ο Robin Givhan της Washington Post. «Σε ένα μόνο βράδυ, ανατίναξε ό,τι ήταν η Celine, τα καθάρισε. Το όνομά του μπορεί να μην είναι στην ετικέτα, αλλά από κάθε άλλη άποψη, η μάρκα μπορεί κάλλιστα να ονομάζεται Hedi Slimane», έγραψε ο Givhan. Για το AW19, μεταπήδησε σε μια αστική γαλλική εμφάνιση. Αυτή τη φορά, «ήταν ένα σχεδόν ομόφωνο oui», έγραψε η Sarah Mower της Vogue Runway.

Στο ετήσιο συνέδριο εσόδων του LVMH τον Ιανουάριο του 2018, αμέσως μετά την ανακοίνωση του ονόματος του Slimane, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της LVMH Bernard Arnault δήλωσε: «Ο στόχος μαζί του είναι να φτάσουμε τουλάχιστον τα 2 έως 3 δισεκατομμύρια ευρώ και ίσως περισσότερα, εντός πέντε χρόνων.” Εκείνη την εποχή, οι πωλήσεις της Celine ήταν κοντά στο 1 δισεκατομμύριο ευρώ. Πέντε χρόνια αργότερα, οι πωλήσεις υπολογίζονται στα 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023, ανά HSBC, καθιστώντας την, την τρίτη μεγαλύτερη μάρκα του LVMH μετά τους Louis Vuitton και Dior — ξεπερνώντας τον Fendi όσον αφορά τα έσοδα. Ο Slimane επέβλεψε την εισαγωγή των αρωμάτων στον οίκο Celine το 2019 και το μακιγιάζ (αρχικά με τη μορφή μιας σειράς κραγιόν) που πρόκειται να ακολουθήσει αυτό το φθινόπωρο.

Έχοντας αποφύγει τον Τύπο από το ξεκίνημά του στην εταιρεία, ο Slimane σταμάτησε λίγο-πολύ τις live πασαρέλες μετά την πανδημία. Αν και απομακρύνθηκε από τη δημόσια θέα, αυτό το κράμα υψηλής αστικής τάξης του Παρισιού  και γκλαμ ροκ του Λος Άντζελες παρέμεινε ζωντανό.

Τον Δεκέμβριο του 2022, ο Slimane επέλεξε το Λος Άντζελες —την πόλη όπου έζησε και εργάστηκε ως δημιουργικός διευθυντής του Saint Laurent— για την πρώτη του φυσική πασαρέλα μετά την πανδημία με τίτλο «Age of Indieness». «Αν ο Slimane πρόκειται να κυκλοφορήσει ποτέ με μια ομώνυμη επωνυμία, αυτή η νοσταλγική συλλογή θα είναι σίγουρα η βάση της», έγραψε η Christina Binkley της Vogue Business.

Παραμένοντας απαλλαγμένος από το ημερολόγιο της μόδας, στις αρχές Σεπτεμβρίου, αποκάλυψε την αντρική του συλλογή SS25 σε μορφή ταινίας 13 λεπτών που σκηνοθέτησε με τον τίτλο «The Bright Young». Το περασμένο Σαββατοκύριακο, κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού, κυκλοφόρησε επίσης μια ταινία για την SS25 με τίτλο Un Été français. Ο σχεδιαστής παρουσίασε μια συλλογή γεμάτη tweed, κάνοντας τους σχολιαστές να πιστέψουν ότι φεύγει για τον οίκο Chanel, ο οποίος δεν έχει ακόμη διορίσει νέο σχεδιαστή.

«Η Celine συνεχίζει να σημειώνει ισχυρή πρόοδο», δήλωσε ο Arnault κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης του LVMH τον Απρίλιο.«Η Celine είναι κομψή, μοντέρνα, σέξι μόδα για τους νέους, ακόμα κι αν οι τιμές είναι αυτές που είναι, και λειτουργεί. Ήμουν στην Ιαπωνία την περασμένη εβδομάδα με την Delphine [Arnault]. Μπόρεσα να δω ότι μπροστά από τις μπουτίκ Celine, υπήρχε μια απίστευτη ουρά, έως και δύο ώρες».

Ποιο θα είναι το επόμενο βήμα του; Η μόδα θα παρακολουθεί στενά.

MHT