Σχεδόν σαν μια περφόρμανς υπογεγραμμένη από αγγέλους, η Rosalía επιστρέφει. Το νέο της βίντεοκλιπ, Berghain, είναι κάτι παραπάνω από την παρουσίαση ενός single: γίνεται το οπτικό και αισθητικό μανιφέστο της νέας της εποχής. Σε σκηνοθεσία Nicolás Méndez και στιλιστική επιμέλεια του José Carayol, το έργο σηματοδοτεί μια αναγέννηση – σκοτεινή, μυστικιστική και γοτθική – μέσα στο νέο σύμπαν LUX της Καταλανής καλλιτέχνιδας.
Εμπνευσμένο από το θρυλικό techno club του Βερολίνου που του δίνει το όνομά του, το βίντεοκλιπ κινείται ανάμεσα στο μυστήριο, τoν θρησκευτικό ζήλο και έναν συγκρατημένο αισθησιασμό που θυμίζει τις αρχές των 2000s. Σε διάρκεια τριών λεπτών και είκοσι επτά δευτερολέπτων, η Rosalía μας οδηγεί σε μια οπτική αφήγηση όπου τα αρχεία των Alexander McQueen, Givenchy (του ίδιου του McQueen) και Balenciaga (του νεαρού Nicolas Ghesquière) ζωντανεύουν με μια ποιητική και σχεδόν πνευματική δραματικότητα.
Η αναγέννηση του McQueen
Από την πρώτη κιόλας σκηνή, η καλλιτέχνιδα εμφανίζεται τυλιγμένη σε ένα μαύρο φόρεμα από τη συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας 2002 του McQueen (Supercalifragilisticexpialidocious), ένα κομμάτι με αυτοκρατορική γραμμή και γοτθικές αναφορές που παραπέμπουν στον σκοτεινό ρομαντισμό της ταινίας Sleepy Hollow του Tim Burton. Μια αναφορά στη θεατρικότητα που χαρακτηρίζει τόσο τον Βρετανό σχεδιαστή όσο και τη Rosalía.



Αργότερα, ένα ζευγάρι ψηλοτάκουνα πέδιλα “ροζάριο” —επίσης του McQueen, από τη συλλογή Irere Άνοιξη/Καλοκαίρι 2003—επανεμφανίζεται σαν ιερό κειμήλιο που συνδέει την οπτική και συμβολική δύναμη του βίντεοκλιπ. Πρόκειται για κομμάτια δανεισμένα από το αρχειακό κατάστημα Algo Bazaar της Βαρκελώνης, επιβεβαιώνοντας την αγάπη της Rosalía για τη μόδα ως πράξη σχεδόν λατρευτική.


Ένα ταξίδι ανάμεσα στο όνειρο και το αρχείο

Σε μια άλλη σκηνή, η τραγουδίστρια εμφανίζεται ντυμένη με μια total grey εμφάνιση που περιλαμβάνει ένα τοπ Givenchy φθινόπωρο-χειμώνας 1997, σχεδιασμένο από τον ίδιο τον Lee McQueen στη δεύτερη συλλογή του για τον γαλλικό οίκο μόδας.

Η αφήγηση συνεχίζεται με ένα απαλό ροζ φόρεμα Balenciaga (άνοιξη-καλοκαίρι 2004) υπό τη διεύθυνση του Nicolas Ghesquière, σε συνδυασμό με μια κόκκινη κορδέλα που μεταμορφώνει τη Rosalía σε Χιονάτη με σκοτεινή αύρα -όχι τόσο της πριγκίπισσα της Disney, αλλά εκείνη των Αδελφών Γκριμ.



Το τέλειο κλείσιμο
Και, όπως αναμενόταν, η ιστορία τελειώνει για άλλη μια φορά με τον McQueen. Ξαπλωμένη σε ένα κρεβάτι, η Rosalía φοράει ένα λευκό τοπ από τη συλλογή Irere (άνοιξη-καλοκαίρι 2003), λίγο πριν τη μεταμόρφωση της σε περιστέρι, ένα θεϊκό σύμβολο αγνότητας και λύτρωσης.


Έτσι, καλωσορίζουμε αυτό το νέο σύμπαν της Rosalía. Ένα έργο τέχνης, αν μας ρωτάτε.
Διαβάστε επίσης | 5 boot trends από τα 60s που επιστρέφουν το χειμώνα 2025




