“Πρόσφατα διάβαζα πως ενώ η προσέλευση στις κινηματογραφικές αίθουσες έχει μειωθεί σημαντικά, η επίσκεψη στα μουσεία έχει εκτοξευθεί στα ύψη. Και μου φάνηκε απολύτως λογικό. Τα τηλέφωνά μας μας προσφέρουν διαρκώς cheap thrills, με διάρκεια ζωής ελάχιστων λεπτών. Κι όμως, αυτό θέλουμε πραγματικά; Νιώθω ότι έστω και διαισθητικά γνωρίζουμε την εγγενή και επείγουσα αξία του να τοποθετήσουμε κάθε στιγμή που ζούμε στο πλαίσιο μιας ευρύτερης αφήγησης. Ίσως σήμερα έχουμε μεγαλύτερη ανάγκη για έμπνευση παρά για διασκέδαση. Η διασκέδαση δεν είναι μόνο πανταχού παρούσα, είναι και αναπόδραστη. Αλλά, η έμπνευση – η γνήσια έμπνευση – είναι σπάνια και πολύτιμη”, δήλωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Schiaparelli, Daniel Roseberry, μετά την παρουσίαση της συλλογής του για τη σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026.
Ο Roseberry από το ντεμπούτο του στον οίκο μέχρι και σήμερα, επενδύει συστηματικά στις αρχές και τους κώδικες της ίδιας της Elsa Schiaparelli. Η επιτυχία του είναι διπλή. Από τη μία έχει καταφέρει να αναβιώσει ένα brand που κινδύνευε να περάσει στη λήθη, και παράλληλα να εγκαθιδρύσει μια διαρκώς επικαιροποιημένη σχέση του οίκου με την κοινωνία και τον πολιτισμό. Οι συλλογές του δεν είναι μόνο viral – είναι και μια αντανάκλαση των όσων ζούμε και αποζητούμε. Και η φετινή του παρουσία στην εβδομάδα μόδας του Παρισιού το επιβεβαίωσε.

Το ραντεβού για τη σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026 δόθηκε στο Centre Pompidou, το οποίο και βρίσκεται υπό ανακαίνιση, με τον Roseberry να σημειώνει: “Δεν ήταν επειδή ήθελα αυτή η συλλογή να εστιάζει αποκλειστικά στη σχέση της μόδας με την τέχνη και τον πολιτισμό, αλλά επειδή ένιωθα και νιώθω ακόμη πως το να πηγαίνεις σε ένα σόου της Schiaparelli πρέπει να σε κάνει να αισθάνεσαι όπως όταν πηγαίνεις σε ένα μουσείο: μια εμπειρία που σε εμπνέει και σε καθησυχάζει. Μια εμπειρία που σε κάνει να νιώθεις σαν να χορεύεις μόνος σου στο σπίτι μετά τη δουλειά”.

Αυτήν ακριβώς την αίσθηση αποτύπωνε τόσο ο τίτλος της συλλογής, “Dancer in the dark”, όσο και τα ίδια τα ρούχα. Τα όρια μεταξύ υψηλής ραπτικής και ready to wear λειτουργούν εδώ σαν μια ρευστή μετάβαση από το σκοτάδι στο φως. Η μόδα, είναι βγαλμένη από τις καθημερινές μας φαντασιώσεις: ένας συνδυασμός τέχνης και πρακτικών αναγκών. Ο σουρεαλισμός-σήμα κατατεθέν του οίκου ήταν παρών, όπως και οι αυστηρές γραμμές. Χρυσά ακροδάχτυλα προεξείχαν από clutches και γλυπτές βούρτσες τοποθετήθηκαν διακοσμητικά σε deux piece σύνολα. Το βάρος της εκκεντρικότητας, αντισταθμίστηκε από διαφανή βραδινά φορέματα και από μια χρωματική παλέτα, όπου το άσπρο και το μαύρο διακόπτονταν από μερικές πινελιές φλογερού κόκκινου.

Από τη συλλογή ξεχώρισαν τα φωτιζόμενα κοσμήματα που έστεκαν σαν φάρος στο λαιμό των μοντέλων και πότε πότε κάλυπταν τις πλάτες τους, σχηματίζοντας μια νέα ραχοκοκαλιά – γνώριμο το παιχνίδι της ανατομίας για τον Roseberry. Τα βλέμματα, όμως, τράβηξαν η Alex Consani και η Kendall Jenner, οι οποίες εμφανίστηκαν στην πασαρέλα με μαύρες διάφανες δημιουργίες, επιβεβαιώνοντας πως το naked dress trend θα μας ακολουθήσει και την επόμενη σεζόν, με τα χειροκροτήματα και τα επιφωνήματα της Kylie Jenner και της Rosalia στην πρώτη σειρά να λειτουργούν σαν ένα επιπλέον “ναι”.

“Γιατί η μόδα – ακόμα και η καθημερινή μόδα – δεν μπορεί να είναι τέχνη; Ο κόσμος σήμερα φαντάζει αμείλικτος, σαν μια πολιτιστική μαύρη τρύπα. Το μόνο που μπορούν να κάνουν οι δημιουργικοί άνθρωποι είναι να ακολουθήσουν αυτό που αισθάνονται εκείνοι σωστό για τους ίδιους – αλλά και για εμάς. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να κινούμαστε στο ρυθμό της καρδιάς των πελατών μας. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να φτιάχνουμε ρούχα που κάνουν όσους τα φορούν να αισθάνονται την ελευθερία και την έκσταση που θέλουμε να αισθανόμαστε οι ίδιοι – επί σκηνής για μια σύντομη στιγμή, χωρίς ντροπή, ενώ χορεύουμε στο σκοτάδι”, είπε κλείνοντας ο Daniel Roseberry και το φως στο βάθος της αίθουσας έμοιαζε να λάμπει λίγο πιο δυνατά.











