the-zimmermann-effect-αποκλειστική-συνέντευξη-369129

Οι αδελφές Nicky και Simone Zimmermann, αφού καθιέρωσαν το ομώνυμο brand στην πατρίδα τους, την Αυστραλία, εισήλθαν δυναμικά στο διεθνές τοπίο της μόδας, πάντα πιστές στη δημιουργική ανεξαρτησία τους.

Αποκλειστική συνέντευξη & Φωτογραφίες: Filep Motwary

Από τα πρώτα τους βήματα στον κόσμο της μόδας, οι αδελφές Nicky και Simone Zimmermann δεν ακολούθησαν τους κανόνες – τους ανέτρεψαν με γερές δόσεις θηλυκότητας και εφευρετικότητας. Με όχημα τις ντελικάτες ready-to-wear συλλογές τους, επαναπροσδιόρισαν τι σημαίνει να είσαι σύγχρονη γυναίκα: μια προσωπικότητα με αυτοπεποίθηση που δεν ζητά έγκριση, δεν υπερβάλλει, αλλά λάμπει αδιαπραγμάτευτα. Τα τολμηρά, σχεδόν θεατρικά prints τους εξελίχθηκαν γρήγορα σε κάτι πολύ περισσότερο από απλά μοτίβα. Είναι «μανιφέστα», σύμβολα μιας αισθητικής με ιδιαίτερη «γλώσσα», τόσο εκλεπτυσμένη όσο και αισθησιακή. Κάθε νέα τους συλλογή αποτελεί ύμνο στη γυναίκα που ξεχωρίζει – όχι με θόρυβο, αλλά με την αβίαστη λάμψη της.

The ZIMMERMANN effect: Αποκλειστική συνέντευξη-1
©Zimmermann SS25 © Filep Motwary
1/7
Native Share

Δεν προκαλεί καμία έκπληξη το ότι η απαρχή του brand Zimmerman είναι εξίσου ενδιαφέρουσα όσο και η εξέλιξή του στα τελευταία 30 και κάτι χρόνια. Το ξεκίνημα έγινε στα τέλη της δεκαετίας του ’80, όταν η Nicky Zimmerman, εμπνεόμενη από τη μητέρα της –η οποία, αν και δεν εργαζόταν στον χώρο της μόδας, αγαπούσε τη ραπτική και τη δημιουργία γενικότερα–, αποφάσισε να ασχοληθεί με το ένδυμα. Το 1989, αμέσως μετά την αποφοίτησή της από το East Sydney Tech –γνωστό σήμερα ως The Fashion Design Studio του ινστιτούτου Ultimo TAFE–, ξεκίνησε να πουλά τις δημιουργίες της σε έναν πάγκο στο περίφημο Paddington Market του Σίδνεϊ. «Ήταν όλα πολύ ρομαντικά», θυμάται. «Έφτιαχνα ρούχα στο γκαράζ των γονιών μου, τα φόρτωνα στο αυτοκίνητο και έφευγα για το παζάρι». Δεν είχε κάποιο φιλόδοξο επιχειρηματικό σχέδιο ούτε όραμα για διεθνή αναγνώριση. Είχε απλώς το πάθος να πουλήσει μερικά κομμάτια στους πάγκους της αγοράς και να προμηθευτεί καινούργια υφάσματα, ώστε να συνεχίσει να δημιουργεί. Αυτή η πορεία, από το γκαράζ της νεανικής της ηλικίας μέχρι τις διεθνείς πασαρέλες, είναι που κάνει το brand τόσο μοναδικό.

The ZIMMERMANN effect: Αποκλειστική συνέντευξη-2
©Zimmermann SS25 © Filep Motwary
2/7
Native Share

Κάθε ραφή, κάθε μοτίβο, κάθε ύφασμα είναι μια υπενθύμιση ότι το στιλ είναι πάνω απ’ όλα στάση ζωής. «Ήμουν επινοητικό κορίτσι», θυμάται. «Δεν υπήρξε ποτέ κάτι άλλο που θα ήθελα να κάνω πέρα από τη μόδα. Τελείωσα το Λύκειο, μπήκα σε σχολή μόδας και μόλις αποφοίτησα, ξεκίνησα το brand. Ήμουν 21 ετών και οι πρώτες μου δημιουργίες ήταν χειροποίητες – κροσέ πλεκτά με βελονάκι». Η τύχη στάθηκε με το μέρος της, όταν μια φίλη και συμφοιτήτριά της που είχε μόλις ενταχθεί στην ομάδα της Vogue Australia φόρεσε στο γραφείο ένα από τα κεντημένα πουκάμισά της με western γιακά. Το αποτέλεσμα; Δύο σελίδες του περιοδικού αφιερωμένες στη δουλειά της, δημοσιότητα που οδήγησε σε καταιγισμό εγχώριων παραγγελιών χονδρικής και, λίγο αργότερα, στο πρώτο φυσικό κατάστημα του brand στην καλλιτεχνική και ανεπιτήδευτα κομψή γειτονιά Darlinghurst του Σίδνεϊ.

The ZIMMERMANN effect: Αποκλειστική συνέντευξη-3
©Zimmermann SS25 © Filep Motwary
3/7
Native Share

Η αδελφή της, Simone, εντάχθηκε γρήγορα στην ομάδα, αναλαμβάνοντας με επιδεξιότητα «όλα τα πρακτικά ζητήματα μιας επιχείρησης». Κομβικό σημείο στην πορεία τους, επτά χρόνια μετά το ξεκίνημα του επιχειρηματικού τους ταξιδιού, ήταν όταν οι δύο αδελφές αποφάσισαν να λανσάρουν μαγιό, πιστεύοντας πως αυτό το βήμα θα συνέδεε την ταυτότητά τους με τις αυστραλιανές ρίζες τους. Οραματίστηκαν αυτή τη συλλογή ως κάτι ξεχωριστό από τις ενδυματολογικές τους δημιουργίες –παραμένει μέχρι σήμερα ανεξάρτητη από τις συλλογές prêt-à-porter–, διατηρώντας ωστόσο κοινά στοιχεία, όπως τα δυναμικά μοτίβα, τις ρομαντικές λεπτομέρειες, τα ανάλαφρα βολάν. «Δεν νομίζω ότι είχαμε αντιληφθεί τότε πόσο μοναδική ήταν στην πραγματικότητα η προσέγγισή μας», παραδέχεται σήμερα η Simone μιλώντας γι’ αυτό το λανσάρισμα, που έγινε δεκτό με ενθουσιασμό από τους διεθνείς αγοραστές. «Παρότι δεν είχαμε μεγάλες προσδοκίες για την επωνυμία, αυτό που μας ενδιέφερε ήταν η διάρκειά της – να είναι μια υγιής επιχείρηση που θα εξυπηρετούσε τον βιοπορισμό μας. Όταν ξεκινήσαμε, ήταν μια ιδιαίτερα δημιουργική περίοδος για την Αυστραλία, πολλές επιχειρήσεις τόλμησαν την ίδια εποχή με εμάς. Επίσης, τότε δεν υπήρχε η παγκοσμιοποίηση της μόδας, όπως συμβαίνει σήμερα, και αυτό ήταν κάποιο είδος προστασίας για εμάς, με την έννοια ότι μπορούσαμε να αναπτυχθούμε σταδιακά και, κυρίως, με σταθερότητα», συμπληρώνει η Nicky.

The ZIMMERMANN effect: Αποκλειστική συνέντευξη-4
©Zimmermann SS25 © Filep Motwary
4/7
Native Share

Πράγματι, η ανάπτυξη του brand στην Αυστραλία υπήρξε σταθερή, όπως και η διεύρυνση της χονδρικής του. Από το 2013 ωστόσο αυτή η πορεία επιταχύνθηκε, καθώς οι δύο αδελφές αποφάσισαν να ανοίξουν τα φτερά τους πέρα από τα όρια της ηπείρου τους, με καταστήματα στην Αμερική και στη συνέχεια στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην υπόλοιπη Ευρώπη – το Mayfair και το Saint-Tropez ήταν οι πρώτοι εμβληματικοί προορισμοί τους. Πλέον, για να διαχειριστούν τη συνεχιζόμενη εξέλιξη, η Simone θεωρεί πως το κλειδί είναι η ισορροπία. «Προσπαθούμε να διατηρούμε ένα σταθερό ποσοστό ανάπτυξης σε όλα μας τα κανάλια. Το retail είναι εξαιρετικά σημαντικό για εμάς, αλλά και το e-commerce και η χονδρική λειτουργούν δυναμικά», επισημαίνει και συνεχίζει: «Προερχόμενες από την Αυστραλία, η σκέψη να γίνουμε παγκόσμιο brand φάνταζε εξωπραγματική, κυρίως λόγω της διαφοράς των εποχών. Ήμασταν όμως διατεθειμένες να αντιστρέψουμε τις σεζόν μας και να λειτουργήσουμε σύμφωνα με τον ρυθμό του βορείου ημισφαιρίου. Από σχεδιαστικής άποψης η απόφαση αποδείχθηκε σωστή. Κινηθήκαμε σε αυτή την κατεύθυνση από πολύ νωρίς.

The ZIMMERMANN effect: Αποκλειστική συνέντευξη-5
©Zimmermann SS25 © Filep Motwary
5/7
Native Share

Και όταν αργότερα ξεκινήσαμε να συνεργαζόμαστε με πλατφόρμες όπως το Net-a-Porter, έγινε ξεκάθαρο ότι έπρεπε να προσφέρουμε το ίδιο προϊόν παγκοσμίως, δεν υπήρχαν περιθώρια για καθυστερήσεις ή διαφοροποιήσεις ανά περιοχή. Δεν ήταν πρακτικό ούτε συνεπές με τη σχεδιαστική μας ταυτότητα. Αυτή η αλλαγή αναδιάρθρωσε ριζικά την επιχείρηση, τον τρόπο που δουλεύουμε, τον τρόπο που σχεδιάζουμε και, φυσικά, το πώς οργανώνουμε κάθε συλλογή. Από εκεί και πέρα, όλα εξελίχθηκαν ομαλά. Η ιδέα της παγκόσμιας παρουσίας υπήρχε στο πίσω μέρος του μυαλού μας από την πρώτη συμμετοχή μας στην Australian Fashion Week. Ήταν αυτό ακριβώς που οραματιζόμασταν όταν πήραμε τις πρώτες μας αποφάσεις. Απλώς, δεν φανταζόμασταν ότι θα κατέληγε να πάρει αυτή τη μορφή! Έχουμε εξελιχθεί μαζί με το πελατολόγιό μας». Από το Σίδνεϊ βρέθηκαν να παρουσιάζουν τις συλλογές τους στη Νέα Υόρκη, ενώ από το 2022, που μετέφεραν την έδρα τους στο Παρίσι, συμμετέχουν στην Paris Fashion Week. «Χρειαζόμασταν μια βάση στην καρδιά της μόδας», εξηγεί η Simone. «Αυτή η εξέλιξη είχε σημαντική επίδραση στη δομή του brand. Από τότε που εγκαινιάσαμε τα γραφεία μας στη Γαλλία, θα έλεγα πως αναπτυχθήκαμε ακόμα περισσότερο και αισθανόμαστε πλέον μέρος του οικοσυστήματος της διεθνούς μόδας».

The ZIMMERMANN effect: Αποκλειστική συνέντευξη-6
©Zimmermann SS25 © Filep Motwary
6/7
Native Share

Η αλλαγή αυτή συνέπεσε και με ένα νέο οικονομικό κεφάλαιο για την οικογενειακή επιχείρηση, χάρη στην επένδυση της Advent International, ισχυρού private equity fund το οποίο απέκτησε το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών το 2023, μετατρέποντας τη Zimmermann στην πρώτη αυστραλιανή εταιρεία μόδας που ξεπερνά το ένα δισεκατομμύριο δολάρια σε αξία. Όσο για τον χαρακτηρισμό της ως «fashion φαινόμενο», επισφραγίστηκε νωρίτερα φέτος όταν οι αδελφές Zimmermann μπήκαν στη λίστα του Australian Financial Review Rich List, ως οι μόνες Αυστραλέζες εκπρόσωποι της πολυτελούς μόδας με διεθνή επιτυχία και εκτιμώμενη κοινή περιουσία που ξεπερνά τα 400 εκατομμύρια δολάρια. Η Nicky και η Simone, που διανύουν την πέμπτη δεκαετία της ζωής τους, διατηρούν μειοψηφικό ποσοστό, συνεχίζοντας ωστόσο να καθοδηγούν το brand πλαισιωμένες από μια έμπειρη διοικητική ομάδα, μέλος της οποίας είναι και ο CEO Chris Olliver, σύζυγος της Nicky.

The ZIMMERMANN effect: Αποκλειστική συνέντευξη-7
©Nicky & Simone © courtesy of Zimmermann
7/7
Native Share

Αυτή η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε αμέσως μετά την παρουσίαση της καλοκαιρινής τους συλλογής στο Παρίσι, τον περασμένο Σεπτέμβριο, δημοσιεύεται όμως τώρα, προκειμένου να συμπέσει με το πρόσφατο άνοιγμα της μπουτίκ Zimmermann στη Μύκονο. Είναι η κατάλληλη στιγμή οι Έλληνες αναγνώστες να γνωρίσουν καλύτερα το brand. Όσο για τη συλλογή για την τρέχουσα σεζόν, μοιάζει με μια «γέφυρα» που συνδέει τις ρίζες των δύο γυναικών με την ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Κατά την παρουσίασή της, περνώντας τις μεγάλες πόρτες του Palais de Tokyo, σε οθόνες προβάλλονταν αποσπάσματα από το αυστραλιανό cult surf-film της δεκαετίας του ’70 Morning of the Earth του Albert Falzon. Εικόνες με αγόρια και κορίτσια να σχίζουν τα κύματα με τις σανίδες τους στην Αυστραλία και την Ινδονησία, με τα σώματά τους λουσμένα στον ήλιο. Σκηνές που ενέπνευσαν τη συλλογή και δάνεισαν τα χρώματά τους σε φορέματα από οργάντζα στο γαλάζιο του ωκεανού και στο μπεζ της άμμου. Βολάν που ξεχύνονταν σαν κύματα, ανάλαφροι όγκοι που θύμιζαν φοίνικες παραδομένους στο καλοκαιρινό αεράκι, prints με καγκουρό, υπερμεγέθεις ψάθινες τσάντες, ψηλόμεσα τζιν, ελαφριά κρινολίνα από μεταλλικές ίνες σε γήινες αποχρώσεις, περιδέραια από κοχύλια με χειροποίητα σκαλιστά δελφίνια μετέφεραν στην πασαρέλα την αισθητική της παλιάς, lo-fi surf κουλτούρας, με επίκαιρο όμως πνεύμα. Ήταν μια κολεξιόν που μεταμόρφωσε το ειδυλλιακό περιβάλλον του Falzon σε κάτι πολύ σύγχρονο, εξίσου ουτοπικό όμως, που εντάχθηκε φυσικά στον κόσμο της Zimmermann – επίσης ελεύθερο και χαρούμενο. «Αυτό που διαπιστώνω, είτε από τα κορίτσια που γνωρίζω είτε από τα αγόρια που δουλεύουν στα καταστήματά μας, είναι ότι οι άνθρωποι θέλουν να ξέρουν την ιστορία πίσω από κάθε συλλογή», λέει η Nicky. «Το γιατί διαλέξαμε ένα συγκεκριμένο ύφασμα, ποια ήταν η έμπνευση για το σχέδιο, τέτοια πράγματα, που γι’ αυτούς σημαίνουν κάτι». Άποψη που συμμερίζεται απόλυτα η ίδια, καθώς για εκείνη η μόδα είναι συναίσθημα, μνήμη και σύνδεση. Το μέλλον του brand, όπως επισημαίνει η Simone, θα καθοριστεί από την ικανότητα της ίδιας και της Nicky να ισορροπούν ανάμεσα στις επιχειρηματικές προκλήσεις και στη δημιουργική έκφραση, κάτι που ανέκαθεν χαρακτήριζε τη στάση τους. «Πάντα μπορείς να μάθεις από τους άλλους· το ζητούμενο είναι να μη θεωρείς ποτέ ότι υπάρχει μόνο ένας τρόπος να κάνεις τα πράγματα», τονίζει. «Η ουσία είναι να ακούς όλες τις προτάσεις, διατηρώντας ωστόσο την αυθεντικότητά σου».

Αν η μέχρι τώρα διαδρομή τους είναι ενδεικτική, τότε το ταξίδι τους μόλις ξεκίνησε!

MHT