Havaianas
Havaianas
Havaianas

Το μέλλον είναι χρωματιστό, ανέμελο και βιώσιμο για το brand Havaianas

H Vogue Greece μιλάει αποκλειστικά με την Merel Werners, μια πολύ δυναμική γυναίκα που οραματίζεται ένα χαρούμενο, χρωματιστό μέλλον ως Marketing Director του brand Havaianas.

-Μου αρέσει πολύ η ιστορία πίσω από το όνομα του brand, πώς το Havaianas είναι εμπνευσμένο από την εργατική τάξη στη Βραζιλία τη δεκαετία του ‘60 που φορούσε σαγιονάρες και ονειρευόταν την Χαβάη ως τον επίγειο παράδεισο. Μου δίνει την αίσθηση ότι πρόκειται για ένα πολύ δημοκρατικό brand που έχει επαφή με την κοινωνία και θέλει να προσφέρει σε αυτήν. Ποιες είναι μερικές σύγχρονες πρωτοβουλίες που φανερώνουν αυτή την πλευρά του brand;

Κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας, είμαστε αφοσιωμένοι στις κοινότητες τόσο μέσα όσο και έξω από τη Βραζιλία και τον οργανισμό μας. Η εταιρεία Alpargatas, στην οποία ανήκει το brand Havaianas, είχε ανέκαθεν στόχο την υποστήριξη των βραζιλιάνικων κοινοτήτων και του οικοσυστήματος μέσα από συνεργασίες με σημαντικούς παράγοντες για την ανάπτυξη και τη διαφύλαξη τους.

Κατά τους πρώτους μήνες της πανδημίας, αλλάξαμε την παραγωγή στο εργοστάσιό μας, προκειμένου να κατασκευάζουμε ιατρικά υποδήματα από καουτσούκ αντί για σαγιονάρες. Επίσης, φτιάχναμε ιατρικές ποδιές και προστατευτικές μάσκες. Δωρίσαμε σχεδόν 20,000 ιατρικά σαμπουάν σε νοσοκομεία στο Sao Paolo, 1.3 εκατομμύρια ιατρικές μάσκες, 1 εκατομμύριο υφασμάτινες μάσκες στη ΜΚΟ “Todos pela Saude”, 300.000 σαγιονάρες και εσπαντρίγιες Havaianas σε ιατρικό προσωπικό για να έχουν ένα δεύτερο ζευγάρι όταν μπαίνουν σπίτι τους και σε ανθρώπους από ευπαθείς περιοχές που δεν είχαν δεύτερο ζευγάρι.

Επιπλέον, το 2020 κυκλοφορήσαμε την πρώτη rainbow συλλογή με σαγιονάρες και αξεσουάρ, ενθαρρύνοντας τη συζήτηση για την κοινωνική ενσωμάτωση και την ενδυνάμωση της LGBTQIA+ νεολαίας μέσα από μία φιλανθρωπική πρωτοβουλία. Συνεργαστήκαμε με το All Out, το παγκόσμιο κίνημα για τα LGBTQIA+ δικαιώματα, δωρίζοντας στον οργανισμό μέρος των εσόδων από τις πωλήσεις της συλλογής. Και καθώς το κίνημα Havaianas δε σταματά σε μια συλλογή, πλέον θα κυκλοφορεί κάθε χρόνο μία ανανεωμένη συλλογή rainbow – μία παγκόσμια γιορτή του Pride. Φέτος τον Ιούνιο θα ξεκινήσουν αρκετές δράσεις του brand σε αυτό το πλαίσιο, γιατί ποιος άλλος θα μπορούσε να το κάνει καλύτερα από το brand που είναι συνώνυμο με το χρώμα και το ουράνιο τόξο;


H Merel Werners, Marketing Director του brand Havaianas.
©Havaianas

-Οι Havaianas έγιναν δημοφιλείς παγκοσμίως με έναν πολύ οργανικό τρόπο στα 90s, όταν διασημότητες και ιδιοκτήτες εξεζητημένων μπουτίκ στην Ίμπιζα και τη Μύκονο ταξίδευαν στη Βραζιλία σε αναζήτηση εξωτικών προϊόντων και επέστρεφαν με τις Havaianas. Πού οφείλεται η δημοτικότητα και το διαχρονικό γοητευτικό πνεύμα τους; Ποια χαρακτηριστικά ξεχωρίζουν τις Havaianas από οποιεσδήποτε άλλες σαγιονάρες εδώ και δεκαετίες;

Πιστεύω έχει να κάνει κυρίως με το DNA του brand, την απλότητα, την άνεση και την ευρεία χρωματική παλέτα που προσφέρει. Τα προϊόντα μας χαρακτηρίζονται από ευελιξία και αποδεδειγμένα μπορούν να φορεθούν από όλους σε κάθε περίσταση, από τους πιο στυλάτους influencers μέχρι τους τουρίστες που ψάχνουν ένα άνετο υπόδημα για να ανακαλύψουν νέα μέρη.

Επίσης, ειδικά τότε, οι Havaianas ήταν συνδυασμένες με ευχάριστες στιγμές που οι άνθρωποι ένιωθαν ευτυχισμένοι και ελεύθεροι, σε διακοπές, στην παραλία ή δίπλα στην πισίνα.

Επομένως, οι Havaianas ξεχωρίζουν επειδή συνδυάζουν λειτουργικά προτερήματα, όπως η άνεση, και συναισθηματικά οφέλη, όπως η ταύτισή τους με ανθρώπους και στιγμές που μας εξελίσσουν κάθε χρόνο.

-Μιάς και ανέφερα τη Μύκονο, οι Havaianas είναι ιδιαίτερα αγαπητές και trendy εδώ στην Ελλάδα – εγώ φοράω σταθερά τις ροζ σαγιονάρες κάθε καλοκαίρι και είναι το αγαπημένο μου χρώμα, μαζί με τις λεοπάρ Havaianas x Saint Laurent! Έχετε επισκεφθεί ποτέ την Ελλάδα; Ποια σχέδια από τις συλλογές Havaianas θα προτείνατε στο ελληνικό κοινό που να ταιριάζουν με το μεσογειακό στυλ μας;

Ζω στη Μαδρίτη εδώ και 7 χρόνια, επομένως είμαι εξοικειωμένη με το μεσογειακό στυλ! Λατρεύω την Ελλάδα και έχω επισκεφθεί την υπέροχη χώρα σας πολλές φορές τόσο για επαγγελματικά ταξίδια, όσο και για διακοπές. Μου αρέσει να περπατάω στην Πλάκα και νιώθω τυχερή που έχω πάει σε μερικά από τα νησιά σας. Επίσης, λατρεύω την ελληνική κουζίνα και τα κρασιά, τα οποία δεν είχα ιδέα ότι είναι τόσο καλά. Για την ακρίβεια, σχεδιάζουμε να έρθουμε για διακοπές με τον σύζυγό μου φέτος στην Ελλάδα και θέλω να πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε τον Σεπτέμβριο.

Το ελληνικό καλοκαίρι, τα νησιά, οι πολιτιστικές σας αξίες, η χαρά, η αισιοδοξία και ο τρόπος που απολαμβάνετε τα απλά πράγματα δένουν απόλυτα με το DNA των Havaianas. Αγαπάμε τόσο την Ελλάδα που πριν μερικές σεζόν δημιουργήσαμε ένα ειδικό σχέδιο με φωτογραφίες της Μαρίνας Βερνίκου που απαθανάτισαν τη Μύκονο και όσα αντιπροσωπεύει αυτό το νησί.

Το μεσογειακό στυλ είναι χαλαρό και ανέμελο, όπως οι Havaianas, και αρκετά σχέδιά μας έχουν μεγάλη απήχηση στο ελληνικό κοινό, όπως τα σανδάλια You Saint Tropez για την πόλη, που έχουν ιδιαίτερο υφασμάτινο δέσιμο σε σχήμα φιόγκου και κυκλοφορούν σε διαφορετικά υφάσματα και σχέδια. Πρόκειται για μια κομψή συλλογή που φοριέται όλη τη μέρα και σε διαφορετικές περιστάσεις.

Αυτή τη σεζόν έχουμε μία ευρεία γκάμα καινοτόμων προϊόντων που πιστεύουμε ότι θα είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην Ελλάδα. Ένα από αυτά είναι η συλλογή σανδαλιών Sunny II που είναι διαθέσιμη σε πολλά neon χρώματα και ακολουθεί το σχήμα της κλασικής Slim σαγιονάρας, αλλά διαθέτει λουράκι που αγκαλιάζει τον αστράγαλο μετατρέποντάς την σε σανδάλι.

Στις αντρικές συλλογές υπάρχει επίσης πληθώρα καινοτομιών, καθώς έχουμε επεκτείνει την Urban συλλογή με το σχέδιο Urban Way, ένα μοντέλο με πιο ανθεκτικό υφασμάτινο λουράκι που είναι διαθέσιμο σε trendy γήινες αποχρώσεις που παραπέμπουν στην επαφή με τη φύση, κάτι για το οποίο όλοι ανυπομονούμε φέτος το καλοκαίρι.


©Havaianas

-Ενθουσιάστηκα με την καμπάνια σας #MoreColorfulDays, ήταν πραγματικά μια τόσο θετική προσέγγιση στη ζωή και μία αναγκαία ένεση ενέργειας σε αυτή τη δύσκολη περίοδο. Με ποιους τρόπους έχει γίνει η θετική προσέγγιση αναπόσπαστο κομμάτι του brand κατά την εξέλιξή του όλα αυτά τα χρόνια;

Νομίζω έχει πάλι να κάνει με το Βραζιλιάνικο πνεύμα και την ενέργειά τους. Επισκέπτομαι τακτικά τη Βραζιλία από το ‘90 και πάντα με εκπλήσσει η ξεσηκωτική ενέργειά τους. Για την ακρίβεια, οι άνθρωποι εκεί έχουν λίγα υλικά αγαθά, αλλά είναι τόσο χαρούμενοι στις παραλίες τους, με μία caipirinha, τη μουσική, τον ήλιο και το ποδόσφαιρο. Στην Ευρώπη πρέπει να παραδειγματιστούμε και να εμπνευστούμε από αυτό.
Αυτό το πνεύμα εκπροσωπούμε και με τις Havaianas. Όποτε αναφέρω σε κόσμο ότι δουλεύω σε αυτό το brand, ένα χαμόγελο απλώνεται στο πρόσωπό τους. Είμαστε πραγματικά ένα δημοφιλές και δημοκρατικό brand με υπέροχη κληρονομιά και ιστορίες να διηγηθούμε.

-Η capsule Homewear Havaianas συλλογή ήταν τόσο ευφάνταστη, με μία ευρεία επιλογή ανάμεσα σε άνετα σχέδια που ο κόσμος μπορεί να φοράει όλο τον χρόνο μέσα στο σπίτι, Θέλετε να μας πείτε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά;

Μία από τις προκλήσεις που είχε να αντιμετωπίσει το brand για το 2020, αλλά και για τα επόμενα χρόνια είναι να μπορούν τα προϊόντα μας να φορεθούν σε όλο και περισσότερες περιστάσεις και μία από αυτές είναι και όταν είμαστε στο σπίτι. Αυτό, για παράδειγμα, είναι πολύ φυσιολογικό στη Βραζιλία, όπου λατρεύουν να φοράνε σαγιονάρες μέσα στο σπίτι και συνήθως έχουν ένα διαφορετικό ζευγάρι από αυτές που φοράνε στην παραλία. Όμως, δεν ισχύει το ίδιο και στην Ευρώπη, επομένως η πρόκληση είναι να δείξουμε στους καταναλωτές μας ότι οι Havaianas δεν είναι μόνο για καλοκαιρινές βόλτες στην παραλία, αλλά και για χαλάρωση στο σπίτι ή για να είμαστε άνετοι στα Zoom meetings και κατά τη διάρκεια της τηλεργασίας.

Θέλαμε να έχουμε μεγάλη ποικιλία προϊόντων για αυτή τη συλλογή και οι εσπαντρίγιες, τα slides, οι σαγιονάρες και φυσικά οι χρωματιστές κάλτσες μας ήταν οι καλύτερες επιλογές για να κινηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση. Ειδικά κατά τους φθινοπωρινούς/χειμερινούς μήνες οι κάλτσες ήταν απόλυτη επιτυχία και έγιναν ανάρπαστες μέσα στην πρώτη βδομάδα που ανέβηκαν στο eshop μας.

-Οι Havaianas έχουν σταματήσει εδώ και καιρό να είναι ένα wet occasion υπόδημα και το portfolio του brand έχει διευρυνθεί σημαντικά. Πώς φαντάζεστε το μέλλον του brand;

Η απάντηση σε αυτό συνδέεται στενά και με όσα ανέφερα προηγουμένως, καθώς το trend του casualization θα παίξει σημαντικό ρόλο στην πορεία του brand προς αυτή την κατεύθυνση. Μέσα στο 2020 αξιοποιήσαμε το eshop μας και τα mono-brand καταστήματα Havaianas στην Ευρώπη για να δοκιμάσουμε μία διαφορετική προσέγγιση σε μεγάλη κλίμακα. Αυτό μας επέτρεψε να προβληθούν περισσότερα προϊόντα μας που μπορεί να μην είναι ευρέως γνωστά και μας έδωσε τη δυνατότητα να συλλέξουμε άμεση πληροφόρηση από τους πελάτες μας.
Τα αποτελέσματα είναι πολύ θετικά και μας έχει ανοίξει η όρεξη για καινοτομία, οπότε σίγουρα μπορώ να δω το brand Havaianas να εξελίσσεται σε ένα lifestyle brand. Θέλουμε να ντύνουμε τον κόσμο μας από την κορυφή μέχρι τα νύχια!

-Ο Jean-Paul Gaultier ήταν ο πρώτος διάσημος σχεδιαστής μόδας που αγκάλιασε το brand Havaianas και έβαλε σαγιονάρες στην πασαρέλα του το ‘99. Έπειτα ακολούθησαν οι συνεργασίες με Missoni, YSL, αλλά και το Highsnobiety που συνέδεσε τις Havaianas με το streetwear. Ποιο θα ήταν το πιο τρελό όνειρό σας για τις Havaianas;

Οι συνεργασίες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι των επιχειρήσεων της Havaianas και έχει αποδειχθεί ότι ενισχύουν το coolness του brand, επομένως κάθε χρόνο θέλουμε μία χαρακτηριστική συνεργασία με ένα άλλο cool brand που θα συμβαδίζει με τις αξίες μας. Μας αρέσει να εκπλήσσουμε το κοινό μας με καινούργιες συνεργασίες όπως εκείνες με την Eastpak, τη New Era, την Disney, το Netflix και τα Pull & Bear, εμπνευσμένες fashion συνεργασίες όπως με τους οίκους Valentino και Saint Laurent, αλλά και απρόοπτες συνεργασίες όπως με streetwear brands.
Προσωπικά, θα λάτρευα να συνεργαστούμε με το AirBNB ή έναν ξενοδοχειακό όμιλο όπως το Aman group; Δε θα ήταν τέλειο κάτι τέτοιο;

-Η βιωσιμότητα είναι ένας από τους στρατηγικούς πυλώνες σας. Μπορείτε να μας πείτε περισσότερες λεπτομέρειες για τις συλλογή που χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα, βιώσιμα υλικά και τις πρωτοβουλίες ή τα projects σας για μια πιο ηθική μόδα;

Η βιωσιμότητα βρίσκεται πολύ ψηλά στην ατζέντα μας, όχι μόνο ως ανταπόκριση σε αυτό που θέλει ο κόσμος, αλλά και λόγω της υποχρέωσής μας ως υπεύθυνος παράγοντας μέσα στη βιομηχανία της μόδας. Η βιωσιμότητα είναι ένα ταξίδι και δουλεύουμε σκληρά προκειμένου να φτάσουμε εκεί επαναξιολογώντας τον τρόπο που σκεφτόμαστε, εξετάζοντας το ζήτημα από την προοπτική του προϊόντος, της καινοτομίας και της εμπειρίας του χρήστη.

Ανάμεσα στις βασικές στρατηγικές μας είναι η προτεραιότητα για αύξηση των ανανεώσιμων ή φυτικών υλικών, με έμφαση στο καουτσούκ, κάτι που αντανακλάται στη eco συλλογή μας με εσπαντρίγιες. Πρόκειται για την πρώτη μας οικολογική συλλογή με εσπαντρίγιες από ανακυκλωμένο υλικό και είναι σχεδιασμένες ώστε να προσφέρουν άνεση σε όσους τις φορούν. Άλλες στρατηγικές στην ατζέντα μας περιλαμβάνουν τον περιορισμό των απορριμμάτων από τις συσκευασίες.

Μια πρωτοβουλία για την οποία είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι και αφορά την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική είναι η δυνατότητα ανακύκλωσης flip flops στα αποκλειστικά καταστήματα Havaianas, που πρόκειται να ξεκινήσει αυτή την άνοιξη: θα εγκαταστήσουμε ειδικούς κάδους σε όλα τα καταστήματά μας, προκειμένου οι καταναλωτές μας να αφήνουν εκεί τις παλιές τους σαγιονάρες. Ο εξειδικευμένος συνεργάτης μας RubberLink θα παραλαμβάνει όλα τα υποδήματα και θα επεξεργάζεται τα υλικά, δίνοντάς τους μια δεύτερη ζωή.

Scroll to Top