Ο Alessandro Michele παρουσίασε 48 εμφανίσεις που, αν δούμε τη μια μετά την άλλη, είναι τάξη μέσα στην αταξία. Ξεκινά με ένα φόρεμα που παραπέμπει σε μια μάσκα τέχνης, αλλά όλα ανατρέπονται για περίπου 15 εμφανίσεις, με μια φαινομενική χρωματική ηρεμία. Επαναλαμβάνεται 7 φορές, έπειτα άλλες 8, ξανά 9, μέχρι να γίνει ξανά 9, μέχρι να γίνει ένα άπειρο από όγκους και πολυχρωμία. Τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται, γι’αυτό η αφήγηση μας πρέπει να ξεκινήσει αντίστροφα, από το τέλος. Τα μοντέλα δεν περπατούν τακτικά το ένα πίσω από το άλλο αλλά τρέχουν, ενάντια στον άνεμο, μπροστά από μια οθόνη που μοιάζει σπασμένη αλλά που παραπέμπει περισσότερο σε ένα όραμα. Σαν ο Alessandro Michele να θέλει μέσα από τη φρενίτιδα του σήμερα, στην πρώτη του couture συλλογή, για τον Valentino, να μας θυμίσει τι σημαίνει να αγκαλιάζουμε ένα όνειρο, παίρνοντας τον απαραίτητο χρόνο για να βυθιστούμε στις προσωπικές μας φαντασίες.
Ο τίτλος της επίδειξης Valentino Haute Couture Άνοιξη Καλοκαίρι 2025 είναι Vertigineux.
Κλείνει με τις λυρικές νότες του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας (για την ακρίβεια Opera. 64, πράξη 1, no. 13), που συνέθεσε το 1934 ο Sergei Sergeevich Prokofiev για το Bolshoi Theatre Ballet της Μόσχας. Το αλληγορικό έργο παραπέμπει στον Χορό των Ιπποτών, τη στιγμή κατά την οποία, σε ένα χορό με μάσκες που διοργανώνει η βερονέζικη οικογένεια των Καπουλέτων, η Ιουλιέτα συναντά και ερωτεύεται τον Ρωμαίο, που ανήκει στην αντίπαλη οικογένεια των Μοντέκων. Ωστόσο η συνάντησή τους διακόπτεται από τον Τιβάλδο, τον ξάδερφο της Ιουλιέτας, που προκαλεί τον Ρωμαίο σε μονομαχία.
Συλλογισμός – μιας σύγκρουσης, που μπορεί να ερμηνευτεί είτε ως αντίθεση είτε ως ένα μονοσκόπιο – προς τη δινή, την οποία ο Γαλιλαίος περιέγραψε ως «περιστροφή σε κυκλική κίνηση, με εξαιρετικά γρήγορη ταχύτητα, κυρίως ουράνιων σωμάτων». Γιατί, στην πραγματικότητα, αυτό ακριβώς νιώσαμε βλέποντας αυτό το show: μια ιλιγγιώδη, ταχύτατη δινή, από υπαινιγμούς και ψευδαισθήσεις που γεννούν θαυμασμό και ζάλη.
Η δουλειά που επιτέλεσε ο couturier, μέσα από τα 48 looks του, ήταν ακριβώς να ανατρέψει λεπτομέρειες και συνδυασμούς που εκ πρώτης όψεως μοιάζουν απίθανοι, αλλά τελικά βρίσκουν αρμονία
Ο ίδιος ο Michele τους περιγράφει ως «έναν αστερισμό οραμάτων που τρέμει και διαλύεται, μια ζωντανή χαρτογραφία που διατηρεί ίχνη από οπτικές και συμβολικές μνήμες, ένα αφηγηματικό αρχείο όπου οι αναφορές διατρέχουν εποχές και πολιτισμούς και οι απόηχοι περασμένων ιστοριών αντηχούν στο παρόν».
Όλα όσα θέλησε να μεταφέρει μέσα από αυτό το show δεν προέρχονται από τα αρχεία, αλλά μάλλον από τη δική του προσωπική λίστα με λέξεις που κυλούν με κόκκινα γράμματα πάνω σε μαύρο φόντο, πίσω από τα μοντέλα που παρελαύνουν σαν ένα καρουζέλ ασύνδετων σκέψεων. Κάθε ρούχο, στη συλλογή Valentino Haute Couture άνοιξη καλοκαίρι 2025, δεν έχει αξία ως αντικείμενο αλλά ως κόμβος που συνθέτει ένα δίκτυο ενδυμάτων πολύ πιο ευρύ.
Η συνοδευτική επιστολή για το show, γραμμένη από τον ίδιο τον σχεδιαστή και δημοσιευμένη στον επίσημο λογαριασμό του maison στο Instagram ώστε να είναι δημοκρατικά προσβάσιμη σε όλους, προαναγγέλει το νόημα της επίδειξης. “Ένας αδιάκοπος και δυνητικά ατελείωτος κατάλογος λέξεων. Είναι σαν κάθε ένδυμα να καλεί, μέσω συσχετισμού, μια πληθώρα αλληλένδετων κόσμων: μια πυρετώδης και αδιάκοπη διαστρωμάτωση αναφορών που κάνει τη μοναδικότητά του να εκραγεί “εξηγεί.
Πάνω σε ένα ατελείωτο black carpet, παρελαύνουν φορέματα μέσα στη θεατρικότητα και την πολυτέλεια τους, διαποτισμένα με βαθιά προσωπικά νοήματα για όσους τα παρατηρούν. Φαίνεται να ανήκουν σε εκείνο τον μασκαρεμένο χορό των Μοντέκων και των Καπουλέτων, σε μια κινούμενη γιορτή όπου ο καθένας ονερικά αναγνωρίζει τον εαυτό του. Παίζει με φιόγκους, όγκους, κρόσσια, βολάν, κρυστάλλους, πλεκτές υφές και πληθωρικά χρώματα, για να μας υπενθυμίσει πώς η ασύλληπτη φύση του ονείρου είναι στην πραγματικότητα πιο χειροπιαστή από όσο νομίζουμε. Σε αυτό το όνειρο που ονομάζεται couture και όπου είναι δυνατό να δημιουργηθεί τάξη μέσα στο χάος και όπου «κάθε νήμα, κάθε ραφή, κάθε ίχνος χρώματος μεταμορφώνεται σε μια πολλαπλότητα που υπερβαίνει τα όρια του ορατού».





















