Larger than life: Haute Couture Fall/Winter 19-20

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest

Larger than life: Haute Couture Fall/Winter 19-20

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Armani Prive © Filep Motwary
Armani Prive © Filep Motwary

Η φαντασμαγορία ταιριάζει στον Δεκέμβριο. Ο Editor at Large της Vogue Greece, Filep Motwary καταγράφει και φωτογραφίζει την ατμόσφαιρα των σόου της υψηλής ραπτικής για την τρέχουσα σεζόν:

 

Το γκλάμουρ, ως ένα είδος ελεγχόμενης από τους δημιουργούς γοητείας που κάνει τους ανθρώπους ή συγκεκριμένες εικόνες να φαντάζουν ακαταμάχητες, συνδέεται αναμφισβήτητα με τον κόσμο της Haute Couture σκέφτομαι, καθώς ετοιμάζομαι να παρακολουθήσω τα σόου γι’ αυτόν τον χειμώνα. Αρχές του περασμένου Ιουλίου, Δευτέρα, πρώτη μέρα της εβδομάδας Υψηλής Ραπτικής, και το Παρίσι φλέγεται από τις υψηλές θερμοκρασίες, ενώ οι δημοσιογράφοι, οι αγοραστές και οι trendsetters κατακλύζουν καφετέριες και εστιατόρια αναζητώντας λίγη δροσιά μεταξύ των ντεφιλέ. Ψευδαισθήσεις μικρής διάρκειας.

Λίγο πριν από το μεσημέρι, στις αίθουσες του θεάτρου Élysées, στη Μονμάρτη, η Ολλανδέζα δημιουργός Iris van Herpen παρουσίαζε τη συλλογή της με τίτλο Hypnosis, εμπνευσμένη από το οικοσύστημα και από το έργο του Αμερικανού καλλιτέχνη Anthony Howe. Το σόου ξεκίνησε με καθυστέρηση 40 περίπου λεπτών, αφού όλοι περιμέναμε την άφιξη ενός μυστηριώδους καλεσμένου, που όπως αποκαλύφθηκε ήταν η Celine Dion.

 


Iris van Herpen, HC FW19-20
©Filep Motwary


Επόμενη στάση τα κεντρικά γραφεία του οίκου Dior, στην Avenue Montaigne, όπου η Ιταλίδα Maria Grazia Chiuri θα έδειχνε τη δουλειά της για το θρυλικό maison de couture, μια σουρεαλιστική κολεξιόν που αναδυόταν μέσα από όλες τις αποχρώσεις του μαύρου σε ένα σκοτεινό περιβάλλον, ειδικά διαμορφωμένο από τη φεμινίστρια καλλιτέχνιδα Penny Slinger.

 


Dior, HC FW19-20
©Filep Motwary

Dior, HC FW19-20
©Filep Motwary

Dior, HC FW19-20
©Filep Motwary

 

O Giambattista Valli από την πλευρά του οργάνωσε μια άκρως συγκινητική έκθεση στο ξενοδοχείο Shangri La, αντί για το κλασικό σόου με μοντέλα, φόρο τιμής στις μοδίστρες -αλλιώς petites mains (μικρά χέρια)- που εργάζονται στο ατελιέ του. Έφτασα πολύ νωρίτερα από την ώρα έναρξης που αναγραφόταν στην πρόσκληση, αλλά κατάφερα να μπω στον χώρο συνοδευόμενος από την head-PR του οίκου, Evelyn.

Στον πρώτο όροφο παρακολουθούσα τον σχεδιαστή να περιφέρεται από δωμάτιο σε δωμάτιο αναζητώντας, ίσως, μια μικρή λεπτομέρεια που χρειαζόταν επιδιόρθωση. Όμως, σας διαβεβαιώ, δεν υπήρχε κανένα απολύτως ψεγάδι. Όλα ήταν τέλεια και αρκούντως υπερβολικά, όπως θα περίμενε κανείς από εκείνον. Με συνεπήρε η γοητεία των δημιουργιών του και το αυθεντικό savoir faire που απέπνεαν, δίνοντάς τους άλλη βαρύτητα και επιβάλλοντας το σεβασμό και τη διάρκεια.

 


Alexandre Vauthier, HC FW19-20
©Filep Motwary

Alexandre Vauthier, HC FW19-20
©Filep Motwary

Alexandre Vauthier, HC FW19-20
©Filep Motwary

 

Το πρόγραμμα της Τρίτης ήταν και αυτό γεμάτο. H μέρα ξεκίνησε με την πρώτη couture συλλογή της Chanel στη μετά Karl Lagerfeld εποχή, από τη Virginie Viard, στους χώρους του επιβλητικού Grand Palais που φιλοξενεί εδώ και χρόνια τις δημιουργίες οίκων με μεγάλα budget. To ίδιο συμβαίνει με το Petit Palais, που βρίσκεται μόλις 150 μέτρα μακριά. Με απόσταση μίας μόνο ώρας μεταξύ τους, λοιπόν, θα παρουσίαζαν στους δύο αυτούς χώρους τις συλλογές τους ο Alexandre Vauthier και ο Giorgio Armani αντίστοιχα.

 


Armani Privé, HC FW19-20
©Filep Motwary

Armani Privé, HC FW19-20
©Filep Motwary

 

Άλλοτε μαθητής του Jean Paul Gaultier, ο Vauthier αρκέστηκε σε αισθησιακές δημιουργίες από ζέρσεϊ, ανδρικά κοστούμια που θύμιζαν τον αειθαλή Yves Saint Laurent, λονδρέζικες καμπαρντίνες και λιλιπούτεια φορέματα. Ο Giorgio Armani αποφεύγει τους φωτογράφους με επιδεξιότητα, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με τις δημιουργίες του, που είναι πληθωρικά όμορφες και μαγνητίζουν βλέμματα και φλας. Στα παρασκήνια οι φωτογράφοι βρίσκονταν σε παροξυσμό, αφού ήταν πολύ περισσότεροι από όσους χωράει η αίθουσα και κονταροχτυπιούνταν έχοντας όλοι τον ίδιο στόχο: «ΤΗ» φωτογραφία, μια ευκαιρία για να γραφτεί το όνομά τους στην ιστορία της μόδας.

Μόλις μία ώρα μετά κατέφτασα στο Λούβρο για το σόου του οίκου Givenchy, για το οποίο ο Guido Palau εμπνεύστηκε χτενίσματα από τη δεκαετία του 1980, μείξη νεορομαντισμού και μιας πιο fashion εκτέλεσης του punk. Με μια πιο προσεκτική ματιά θα έλεγε κανείς πως τα χτενίσματα θα μπορούσαν να είναι η φουτουριστική εκδοχή των teddy boys της δεκαετίας του ’50. Μπορεί και όχι. Ωστόσο, η άψογη αρχιτεκτονική στα κεφάλια των μοντέλων υποσχόταν ένα καταπληκτικό σόου, κάτι που επιβεβαιώθηκε όταν στην πασαρέλα ανέβηκε Kaia Gerber, κόρη της Cindy Crawford. Αν και μικρή σε ηλικία, έχει ήδη την πείρα που χρειάζεται για να φορέσει ένα τόσο απαιτητικό φόρεμα σαν αυτό που επέλεξε γι’ αυτήν η Clare Waight Keller. Κρυμμένη μέσα σε ένα σύννεφο από χιλιάδες φτερά πάπιας και μαραμπού, βαμμένα στο χρώμα της μέντας, φάνταζε σαν ηρωίδα παραμυθιού των αδελφών Grimm. 

 


Givenchy, HC FW19-20
©Filep Motwary

Givenchy, HC FW19-20
©Filep Motwary

Givenchy, HC FW19-20
©Filep Motwary

 

Στον αντίποδα, ένα ανατολίτικο παραμύθι με δράκους, δαντέλες κιπούρ και εκατοντάδες μέτρα σατέν ντουσέζ συνέθεσε ο Elie Saab το μεσημέρι της Πέμπτης, τελευταίας ημέρας των σόου. Τα μοντέλα του θύμιζαν θυγατέρες αυτοκρατόρων και νεαρές debutantes που συναντήθηκαν για να γιορτάσουν τη μαγεία της υψηλής ραπτικής. 

 


Elie Saab, HC FW19-20
©Filep Motwary

Elie Saab, HC FW19-20
©Filep Motwary

Elie Saab, HC FW19-20
©Filep Motwary

Λίγο αργότερα, στην πασαρέλα του Jean Paul Gaultier περπάτησαν υπερ-κορίτσια  που κινούνταν σαν αίλουροι, φορούσαν καπέλα-κώνους και δημιουργίες από ανακυκλωμένη γούνα. Κάθε επίδειξη του designer αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός που μπορούν να παρακολουθήσουν μόνο λίγοι και εκλεκτοί -κυρίως διασημότητες- οι οποίοι, αν και νωρίς το απόγευμα, ήταν ντυμένοι με βραδινό ένδυμα. Τα πρόσωπα των Violet Chachki, Catherine Deneuve, Alber Elbaz χάθηκαν στο σκοτάδι καθώς χαμήλωσαν τα φώτα για να ξεκινήσει το σόου. 

 


Jean Paul Gaultier, HC FW19-20
©Filep Motwary

Jean Paul Gaultier, HC FW19-20
©Filep Motwary

Jean Paul Gaultier, HC FW19-20
©Filep Motwary

Jean Paul Gaultier, HC FW19-20
©Filep Motwary

Jean Paul Gaultier, HC FW19-20
©Filep Motwary

 

Με μια φαινομενικά παγανιστική ωδή, οι Viktor & Rolf εστίασαν σε ρούχα που έφεραν στο νου τον Μεσαιωνικό σκοταδισμό, χρησιμοποιώντας υλικά κατευθείαν από τη φύση. Σε συνεργασία με την Ολλανδή καλλιτέχνιδα Claudy Jongstra δημιούργησαν τα δικά τους patchwork υφάσματα από σατέν, τσόχα και τουίντ, ενώ τα ρούχα τους απεικόνιζαν τον ήλιο, το φεγγάρι και τα αστέρια… Ωστόσο, πριν καν προλάβουν τα μοντέλα να κατέβουν από την πασαρέλα, έπρεπε να φύγω για να προλάβω άλλη μία παρουσίαση συλλογής, μικρή αυτή τη φορά, σε σουίτα του ξενοδοχείου Ritz.

 


Viktor & Rolf, HC FW19-20
©Filep Motwary

Viktor & Rolf, HC FW19-20
©Filep Motwary

 

Με το που τελειώνει κι αυτή, διαπιστώνω ότι έχει πέσει το σκοτάδι. Ώρα για ένα λιτό δείπνο, αφού ακολουθεί πρωινό ξύπνημα για την πτήση της επιστροφής. Ο νους μου γυρνά στη Celine Dion και πόσο ενθουσιασμένη έδειχνε σε κάθε σόου, ακούραστη, γεμάτη θετική ενέργεια. Εξαφανίστηκε σαν ξωτικό, όπως συμβαίνει με όλους μετά το πέρας μιας εβδομάδας μόδας. Που όμως θα είναι συνεπείς στο επόμενο ραντεβού τους, τον Ιανουάριο του 2020, για τα σόου της καλοκαιρινής σεζόν.

Δημοσιεύθηκε στο τεύχος Δεκεμβρίου/Ιανουαρίου της Vogue Greece.

Scroll to Top