Η θρυλική Vivienne Westwood και ο σύζυγός Andreas Kronthaler, σχεδιαστής πλέον του οίκου που φέρει το όνομά της, μιλούν για τον ρόλο της μόδας στη νέα, γεμάτη προκλήσεις εποχή.
Η λαμπερή πορεία της Vivienne Westwood τοποθετεί την πρωτοποριακή σχεδιάστρια σε μια ξεχωριστή κατηγορία δημιουργών: εκείνη των θρύλων που εξελίσσονται με θάρρος και συνέπεια, καθορίζοντας τα αισθητικά ιδεώδη κάθε εποχής και εμπνέοντας συνεχώς. Το ενδιαφέρον στην περίπτωση της Αγγλίδας δημιουργού είναι η ευκολία με την οποία ανέκαθεν οραματιζόταν το μέλλον, καθώς και ο τρόπος που διοχετεύει την έμπνευσή της στις συλλογές της, που αντανακλούν βαθιά τεχνική γνώση, θαυμασμό στο ανθρώπινο σώμα, αλλά και χιούμορ και αναφορές στους εκάστοτε κοινωνικοπολιτικούς προβληματισμούς. Όλα τα θέματα μέσα από τα οποία τεκμηριώνει τη γραφή της τα αντιμετωπίζει με στοχασμό, προκαλώντας συνεχή κύματα ανανέωσης. Η καριέρα της περιλαμβάνει μια άκρως εντυπωσιακή λίστα από επιτεύγματα και εμβληματικές στιγμές, που έχουν καταγραφεί με ανεξίτηλο μελάνι στην ιστορία της μόδας των τελευταίων πέντε δεκαετιών. Μεταξύ αυτών, οι ηχηρές αναταράξεις στον βρετανικό συντηρητισμό που προκάλεσε με τα ρούχα της στις αρχές της δεκαετίας του ’70, που τα διοχέτευε στη νεολαία μέσω της μπουτίκ SEX, την οποία διατηρούσε μαζί με τον τότε σύζυγό της Malcolm McLaren – μάνατζερ του punk συγκροτήματος Sex Pistols.
Όταν το 1988 η Sue Lawley του BBC1 κάλεσε τη Westwood στην εκπομπή Wogan, επιχείρησε να τη γελοιοποιήσει. Όμως, η άγνοια της δημοσιογράφου για την πρώην δασκάλα στο επάγγελμα και πλέον ριζοσπαστική σχεδιάστρια με υψηλή μόρφωση, καθώς και η ευγένεια με την οποία εκείνη αντιμετώπισε την κατάσταση κατά την ολιγόλεπτη live τηλεοπτική παρουσία της, έφεραν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα. Το στιγμιότυπο από τη συνέντευξη –που βρίσκεται αναρτημένο στο YouTube–, πέρα από την ατυχή συμπεριφορά της Lawley υπογραμμίζει την άγνοια που επικρατούσε γύρω από τη μόδα τότε και ταυτόχρονα υπενθυμίζει πως η επιμονή και η υπομονή ανταμείβονται. Ο χρόνος είναι πάντα γενναιόδωρος απέναντι σε όσους έχουν δικαίωμα στην επιτυχία! Απόδειξη ότι λίγα χρόνια μετά, το 1990 και το 1991, η Vivienne Westwood στέφθηκε σχεδιάστρια της χρονιάς στα Βρετανικά Βραβεία Μόδας και επισκέφθηκε το παλάτι του Buckingham, ως επίτιμη καλεσμένη της βασίλισσας Ελισάβετ.
Συνοψίζοντας, η επιτυχία της σχεδιάστριας όλα αυτά τα χρόνια οφείλεται στην ισχυρή παρουσία της στο γενικότερο πλαίσιο της μόδας μέσα από τις συλλογές της, αλλά και στην προσωπικότητά της, παρά το ότι ποτέ δεν την ενδιέφερε η αυτοπροβολή, στάση που διατηρεί μέχρι σήμερα. Είναι αξιοσημείωτο εξάλλου πως, παρά το ότι η επωνυμία της είναι συνυφασμένη με την πολυτέλεια, τα είδη που φέρουν την υπογραφή της ανέκαθεν επιλέγονταν από όσους θεωρούνται «εξόριστοι» από το κατεστημένο, τους επαναστάτες χωρίς ηλικιακούς περιορισμούς.