Διανύουμε μια στιγμή που πολλοί κατηγορούν τη μόδα για απάθεια, αποστασιοποίηση, αδράνεια. Θα έπρεπε οι σχεδιαστές να μιλούν περισσότερο; Να είναι πιο πολιτικοποιημένοι; Να σχεδιάζουν αφηγούμενοι ιστορίες από τον κόσμο;
Σε αυτό το momentum, ο Alessandro Michele κάνει την τοποθέτησή του από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Valentino. Ψάχνει και ανασύρει ένα γράμμα του μεγάλου κυρίου του ιταλικού σινεμά, Pier Paolo Pasolini, από το 1941 και από αυτό εμπνέεται για μια διαφορετική συλλογή, με νέο αέρα και πολιτικό σχόλιο: ο φασισμός αναβιώνει ραγδαία και η μόδα πρέπει να ταχθεί σύσσωμη απέναντι.

To γράμμα γράφτηκε στα φοιτητικά χρόνια του Pasolini στη Φιλοσοφική Σχολή της Μπολόνια και μιλά για τις πυγολαμπίδες, το μικρό αυτό έντομο που λάμπει στο σκοτάδι δείχνοντας τον δρόμο – ή τους δρόμους. Το διάβασε με ψυχή η Pamela Anderson, πριν ξεκινήσει το σόου. Μέσα από τα μάτια του Michele, η αναφορά του σκηνοθέτη στις πυγολαμπίδες συμβολίζει «τις φευγαλέες λάμψεις που καταφέρνουν να επιβιώσουν από το σκοτάδι του κυρίαρχου φασισμού». Είναι εμφανές πως και εκείνος αναζητά το φως, τη μετάβαση από τη δυσκολία στην ομορφιά.

Κατά μία έννοια γίνεται ο ίδιος η πυγολαμπίδα για την οποία μιλά ο Pasolini. Ερευνά τους τρόπους να φωτίζει τις διόδους και σχεδιάζει με μεγαλύτερη ψυχραιμία. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που τον κατηγορούν για επανάληψη στις συλλογές του, αυτή τη φορά όμως, φαίνεται να αποτίναξε κάποιες από τις παλιές συνήθειες. «Προσπάθησα να απλοποιήσω τα πράγματα», είπε, «και αυτός είναι ο δικός μου τρόπος να είμαι απλός».

Η στροφή φάνηκε από το πρώτο κιόλας σύνολο: ένα σετ με ντραπέ top και σατέν παντελόνι σε ένα φωτεινό μουσταρδί. Μαλακά δέρματα, λεπτές δαντέλες και καθαρές ραφές ακολούθησαν. Παγιέτες, ανάλαφρο σιφόν, βελούδο και κεντήματα σε αέρινα φορέματα επιβεβαίωσαν τη σχεδιαστική του ταυτότητα. Είναι λάτρης του μάξιμαλ και πώς θα μπορούσε να λείπει αυτό από μία συλλογή αφιερωμένη στο φως;

Το αποτέλεσμα ήταν η μετάβαση από τη φαντασία στον ρεαλισμό. Μια μετάβαση με πειραματισμό και προσωπικές αναζητήσεις, που όμως δεν στερήθηκε λεπτό τη μαγεία της αλλαγής.

Διαβάστε επίσης | Balenciaga SS26: Το ντεμπούτο του Pierpaolo Piccioli ήταν ένα ταξίδι στην ιστορία του οίκου