Collage
Collage
Collage

Weekly Edit: H Vogue επιλέγει τα καλύτερα της εβδομάδας

Ό,τι ξεχωρίσαμε, αγαπήσαμε, ανακαλύψαμε την εβδομάδα που πέρασε.

Χορέψαμε:

Με ένα φόρεμα-ρόλο, συμβολικό, απόλυτα ελληνικό. Όταν μια χώρα δοκιμάζεται, μετρά τις δυνάμεις της, αντέχει, στέκεται στα πόδια της, αποτελεί υπόδειγμα, και ξαφνικά, λούζεται στον ήλιο, χωρίς ενοχές, δεν μπορείς παρά να νιώθεις υπερήφανος μαζί της. Και είναι η στιγμή, σήμερα, περισσότερο από ποτέ, που θέλουμε να στηρίζουμε ελληνικά brands, που γεννήθηκαν στην κρίση, για να δοκιμαστούν σε μια νέα, παγκόσμια κρίση αυτή τη φορά. Aυτά σκέφτομαι κάθε φορά που βλέπω τις νέες καλοκαιρινές συλλογές των brands made in Greece και με φαντάζομαι στην Ιθάκη, στην Αντίπαρο, στις Σπέτσες, στην Ικαρία, στην Ύδρα, στην Αμοργό, να περπατάω τα απογεύματα και να χάνομαι στα σοκάκια, με φορέματα-κοστούμια ζωής. Δεν έχει σημασία αν το μακρύ, λευκό, μπλε και μαύρο φόρεμα των Zeus+Dione με τον Ναό του Απόλλωνα στο print, φέρει την ονομασία Cyclades. Εγώ θέλω να το έχω παντού μαζί μου, όπου βρεθώ τους επόμενους μήνες, κι ας μην είμαι κάπου στις Κυκλάδες. Όταν δοκιμάζω ένα φόρεμα, μου αρέσει να χορεύω πρώτα μαζί του για να το αισθανθώ καλύτερα. Ειδικά όταν έχει έναν ώμο, για να ανατρέψει την ισορροπία, είναι σατέν, και πλισέ μαζί, συγκεντρώνει όλα τα κλισέ της παρελθοντολαγνείας που έχουμε τόση ανάγκη. Με το Cyclades, έχω το ένα μου χέρι καλυμμένο με ύφασμα και όλες τις πτυχώσεις για να φουσκώσω ακόμη περισσότερο από υπερηφάνεια. Φόρεμα-βεντάλια-ρόλος. Για σύγχρονες θεές που πιστεύουν ακόμη στη μυθολογία και τους συμβολισμούς της. Βλέπω ότι το 38 είναι low stock. Άλλος για Κυκλάδες; 


©zeusndione.com

Είδαμε:

Tις ημέρες, μπορεί και τις νύχτες, (τουλάχιστον μέχρι και λίγο μετά τις 9), με άλλα μάτια, όταν δοκιμάσαμε ένα ξεχωριστό ζευγάρι γυαλιών. Η αλήθεια είναι πως όσα ζευγάρια γυαλιά ηλίου και αν έχεις στη συλλογή σου, πάντα υπάρχει ένα πιο αγαπημένο, χρειάζεσαι ένα ρετρό, ένα μοντέρνο, ένα μεταμοντέρνο, ένα εκκεντρικό, ένα πιο ρομαντικό, ένα υπερμεγέθες για τις ώρες που δεν θέλεις να σε δει κανείς, θέλεις να κρυφτείς από όλους και όλα, μαζί με το νέο «αξεσουάρ» της εποχής, τη μάσκα. Και υπάρχουν οίκοι μόδας που καταφέρνουν να εξελίσσουν κάθε φορά την ιστορία, να λανσάρουν μίνι συλλογές γυαλιών, ασορτί σχεδόν με τις προτάσεις που είδαμε στην πασαρέλα, ή πρόκειται να δούμε στην επόμενη σεζόν. Κάπως έτσι ανακάλυψα στην έρευνα μου για το απόλυτο ζευγάρι του καλοκαιριού, τα Celine που είναι μαύρα και καφέ, μαύρα και μπεζ ή nude, πείτε τα όπως θέλετε, όχι ντεγκραντέ αυτή τη φορά, αλλά με την αντίθεση των εντυπώσεων αποτυπωμένη στον σκελετό. Ο οίκος Celine φέρει κάτι πάντα από το παρελθόν, και με φαντάζομαι με αυτό το κλασικό με ένα twist ζευγάρι γυαλιά, και το 2020, αλλά και τα καλοκαίρια που έρχονται, να αναπολώ μια πραγματικά αλλόκοτη περίοδο στη ζωή όλων. Να μην φιλτράρουμε έστω λοιπόν κάπως τον φακό που βλέπουμε τον ήλιο, στην ανατολή και τη δύση του; 


©celine.com

Παραγγείλαμε:

Mαγιό που μπορούν να φορεθούν στην παραλία, σαν body με παντελόνι ή φούστα, αλλά και σαν τοπ με παντελόνι… Η Sophie Deloudi ξέρει να σχεδιάζει μαγιό που έχουν κάτι αναγνωρίσιμο δικό της, με καμπάνιες-ιστορίες μόδας, σε έναν τόπο και χρόνο που θα ήθελα να είμαι κι εγώ, με μαύρα ολόσωμα μαγιό, εμπριμέ μπικίνι, ρετρό από το μέλλον, ό,τι κι αν σημαίνει αυτό. Προσωπικά δυσκολεύτηκα να διαλέξω ανάμεσα στα μαγιό, γιατί πρώτα είδα τα παντελόνια Kalafatis, το φόρεμα Fokos, και μετά «γνωρίστηκα» με τη Semeli με το ιδιαίτερο της print και τη Stephanie με τον έναν ώμο, γυμνό, εκτεθιμένο, με κάτι από Στεφανί του Μονακό (που κι εκείνη σχεδίαζε μαγιό μια φορά κι έναν καιρό). Τώρα που το σκέφτομαι, με δυο κόρες στην εφηβεία, που «δανείζονται» (συχνά χωρίς επιστροφή), ό,τι έχω στη ντουλάπα μου, το ολόσωμο είναι μια δυνατή επιλογή. Βρήκα ένα για την καθεμιά μας. Erietta, λευκό, ασύμμετρο, για μένα, και εντυπωσιακή πλάτη, με αγκράφα-κόσμημα στον ώμο, Georgia για την μικρή, (ολόσωμο μπροστά, μπικίνι στην πλάτη) και Grace, για την μεγάλη, (μαύρο, σέξι, με μαχαιριά, μπροστά). Και είναι η φορά που επιτέλους θα «κλέψω» κι εγώ κάτι από εκείνες για να φορέσω. Χωρίς επιστροφή, φυσικά.


©Nikos Papadopoulos

Διαβάσαμε:

Το βιβλίο «The Dangers of Fashion» που κυκλοφόρησε τον Μάιο και φωτίζει τις βιώσιμες λύσεις της μόδας. Με υπότιτλο, «Towards Ethical and Sustainable Solutions», η Sara B. Marcketti και η Elena Karova, απογυμνώνουν τη μόδα, μπαίνουν σε εργοστάσια παραγωγής ρούχων, αναζητούν και προτείνουν νέες τεχνικές και επεξεργασίες, μιλούν με καταναλωτές, εργάτες, πρωταγωνιστές της παγκόσμιας μόδας. Αν και πολλές φορές υπάρχει ένα στοιχείο υπερβολής, όταν διαβάζεις έρευνες και στατιστικές για θέματα ευρείας κατανάλωσης, στα όρια του κιτρινισμού, σχεδιαστές όπως η Stella McCartney, έχουν επισημάνει χρόνια τώρα, την «επικινδυνότητα» της απερισκεψίας και της ευκολίας που αναπαράγεται συχνά το μήνυμα της μόδας. Αυτό που έχει ενδιαφέρον με το καινούργιο αυτό βιβλίο είναι πως προτείνονται λύσεις, αντί να βλέπουμε ένα δάχτυλο διαρκώς στραμμένο στη βιτρίνα, στην πασαρέλα, στα ατελιέ, στις αποθήκες, στις ραπτομηχανές, στην αλυσίδα παραγωγής… Εκτός από όλα όσα μαθαίνει κανείς μέσα από τις 272 σελίδες του βιβλίου, μπορεί να είναι σε θέση να ελπίζει κιόλας πως κάτι αλλάζει. Στο εικαστικό εξώφυλλο μια μαύρη βελόνα και μια σταγόνα αίμα. Splatter, και όποιος αντέξει.


©bloomsbury.com

Διαβάστε επίσης | Ναι, το καλοκαίρι του 2020 θα φοράμε αυτά τα τακούνια

Scroll to Top