Η είδηση προκαλεί συζητήσεις. Ένα ελληνικό lifestyle brand με επιμονή στην εγχώρια παραγωγή μέσα από το φίλτρο του heritage, υπέγραψε πρόσφατα στρατηγική συμφωνία με ένα private equity fund που επενδύει σε Ελληνικές εταιρείες. Ο λόγος για τη Zeus+Δione και τη Halcyon Equity Partners S.C.A. SICAR. Που στοχεύει η δυναμική αυτή συνεργασία; Η συνιδρύτρια και CEO της Zeus+Δione, Δήμητρα Κολοτούρα και η Ελένη Μπαθιανάκη, Managing Partner της Halcyon Equity Partners, αναλύουν τη στρατηγική κίνηση μιλώντας στη Vogue Greece.
ΕΛΙΣ ΚΙΣ Ένα νέο, σημαντικό κεφάλαιο ξεκινά, λοιπόν, στη δεύτερη, πλέον, δεκαετία της Zeus+Δione.
ΔΗΜΗΤΡΑ ΚΟΛΟΤΟΥΡΑ Όλα όσα έχουν γίνει μέχρι σήμερα έχουν γίνει με πάρα πολλή σκέψη και στρατηγική. Κάποια στιγμή λοιπόν, μετά από 10 χρόνια, η προσωπική μου φιλοδοξία για αυτό το brand, με το οποίο τόσο πολύ έχω ταυτιστεί, έχω αγαπήσει και από το μηδέν έχει εξελιχθεί σε αυτό που έχει εξελιχθεί, ήταν το επόμενο βήμα. Και αυτό το επόμενο βήμα ήταν να γίνουμε πιο επιθετικοί από την άποψη της διεθνοποίησης του brand. Αυτό πάντα σημαίνει επένδυση. Και σίγουρα στο μυαλό μας η σκέψη ήταν ότι έπρεπε να βρεθούν κάποιες επενδυτικές φόρμουλες. Το 2023 είχαμε κάνει μια milestone εκδήλωση, ένα ντεφιλέ για τα 10 μας χρόνια. Αυτό το event είχε λάβει διθυραμβικά σχόλια, όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά κυρίως στον διεθνή τύπο, προκαλώντας το ενδιαφέρον τέτοιου είδους επενδυτικών οργανισμών.
Ε.Κ. Το έδαφος ήταν πρόσφορο…
Δ.Κ. Όταν μιλάς για εξέλιξη έχεις δύο επιλογές. Ή συνεχίζεις με μια γνώριμη πορεία, η οποία σε κρατάει συγκεκριμένο και μικρό σε μια, όμως, αγορά που είσαι established ή παίρνεις το ρίσκο, παίρνεις την πρωτοβουλία, τολμάς – και εγώ προσωπικά έχω αυτήν την άγνοια κινδύνου – και το κάνεις πιο μεγάλο. Οπότε σε αυτό το φοβερό timing, και ενώ είχα δει και άλλους ενδιαφερόμενους, ήρθε και η Halcyon, η οποία ηγείται από μια τρομερή γυναίκα, την Ελένη Μπαθιανάκη. Με την οποία, εκτός του ότι μοιραζόμασταν τις ίδιες σκέψεις για το πως έπρεπε να κινηθούν τα πράγματα, είχαμε και μια απίστευτη χημεία.
Ε.Κ. Προσωπικά μιλώντας, δεν εκπλήσσομαι ιδιαίτερα με τη συγκεκριμένη εξέλιξη. Γιατί το λέω αυτό; Γιατί το brand είχε πάντα πολύ δομημένη ανάπτυξη, όχι μόνο για τα ελληνικά, αλλά και για τα διεθνή ακόμα δεδομένα. Η αίσθηση που έχω είναι ότι μεγαλώνει οργανικά.
Δ.Κ. Κάποιοι άλλοι είπαν ότι ήταν μια μεγάλη έκπληξη, ότι όλο αυτό ήταν τεράστιος αιφνιδιασμός.
Ε.Κ. Αναφέρθηκες πριν στο ρίσκο. Πως συνδέεται το ρίσκο, ένα ενδεχόμενο ρίσκο, με αυτήν την κίνηση. Πως μεταφράζεται κάτι τέτοιο;
Δ.Κ. Πολλές φορές, όταν βρίσκεσαι σε μια ηρεμία, και ας πούμε, έχει μπει το νερό στο αυλάκι και τα πράγματα κυλούν ωραία και καλά, μπορεί να μη σε ενδιαφέρει να κάνεις κάτι άλλο παραπέρα, και να λες τι θέλω εγώ τώρα, μια χαρά είμαστε, έχουμε μια σχετική αναγνωρισιμότητα στο εξωτερικό, έχουμε τους καλούς μας πελάτες, γιατί να μη συνεχίσουμε έτσι; Υπάρχει, όμως, και το άλλο μικρόβιο, αυτό που διακατέχει εμένα προσωπικά, που λέει ότι τώρα, αφού το έχω δομήσει και έχει γίνει πιο στιβαρό και ωραίο, γιατί όχι, γιατί να μη κάνει το extra mile, γιατί να μη δούμε τη μεγαλύτερη εικόνα και εξέλιξη. Αυτό μπορεί να σου βγει, μπορεί και να μη σου βγει, όπως ξέρεις και η μόδα περνάει δύσκολα τώρα.
Ε.Κ. Επιχειρηματικά μιλώντας, ποιο είναι το ρίσκο για τη Zeus+Δione;
Δ.Κ. Στο επιχειρείν πάντα υπάρχουν ρίσκα όταν έχεις να διαχειριστείς μεγάλα budget. Το ρίσκο είναι να μη κάνεις καλές επιλογές, τόσο στο ανθρώπινο δυναμικό, όσο και στις φυσικές επιλογές του που θα κάνεις τα μαγαζιά σου. Αν θα είναι οι σωστές γειτονιές, αν θα χρησιμοποιήσεις σωστά το budget, την επικοινωνία και όλα αυτά.
Ε.Κ. Μια τέτοιου είδους συνεργασία έχει συγκεκριμένους στόχους;
Δ.Κ. Έχει απόλυτους και μετρήσιμους στόχους. Αλλά εμείς ήμασταν συνηθισμένοι να δουλεύουμε έτσι. Δεν ήμασταν ποτέ μια ρομαντική εταιρεία που έλεγε δεν βαριέσαι, πάμε και βλέπουμε. Ποτέ δεν το κάναμε αυτό. Πάντα είχαμε business plan, γιατί όπως πάντα λέω, χωρίς στρατηγικό και επιχειρηματικό πλάνο δεν μπορείς να πας μακριά.
Ε.Κ. Σε αυτήν την περίπτωση, βέβαια, έρχεται μια άλλη εταιρεία να μπει μέσα στην εταιρεία…
Δ.Κ. Ναι, είναι πολύ ακριβές αυτό που λες και για αυτό συνεργάζεσαι με τη μία εταιρεία και δεν συνεργάζεται με την άλλη εταιρεία, γιατί προσπαθείς να είσαι όσο πιο πολύ γίνεται στην ίδια σελίδα.
Ε.Κ. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Τι έρχεται μετά τη μεγάλη, ωραία ανακοίνωση;
Δ.Κ. Πρακτικά σημαίνει ότι βάσει σχεδιασμού θα γίνουν κάποιες κινήσεις οι οποίες ενδεχομένως θα ήταν δύσκολο να γίνουν αν ήμασταν μόνοι μας. Τώρα, με την ελευθερία μιας επένδυσης, θα γίνουν κάποια πράγματα πολύ πιο εύκολα και πολύ πιο γρήγορα. Θα έρθουν πολύ πιο γρήγορα στον χρόνο, στο τώρα.
Ε.Κ. Μπορούμε να αποκαλύψουμε ίσως κάτι σε σχέση με κινήσεις στο εξωτερικό, όπως το άνοιγμα κάποιου καταστήματος, παραδείγματος χάρη;
Δ.Κ. Ναι, μπορούμε να μοιραστούμε κάτι. Έχουμε πει ότι βλέποντας και μελετώντας τις τελευταίες εξελίξεις στη μόδα και στη δική μας βιομηχανία, παρατηρούμε ότι ο καταναλωτής επιστρέφει στα καταστήματα των brand που αγαπάει. Με αυτήν την έννοια, θα προσπαθήσουμε να κάνουμε το δικούς μας χώρους, χώρους εμπειρίας. Γιατί η Zeus+Δione εκτός από ρούχα έχει και πράγματα για το σπίτι, έχει και πράγματα για τον άνδρα. Είναι μια lifestyle προσέγγιση. Και με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουμε να δείξουμε τον κόσμο μας και την ελληνικότητα του, μέσα από χώρους. Θα ανοίξουμε περισσότερα μαγαζιά στην Ελλάδα, δύο ακόμα μέσα στο 2025 και ένα τρίτο στο Παρίσι. Εκτός συνόρων, ο πρώτος σταθμός θα είναι το Παρίσι. Θα ανοίξουμε σε μια πολύ καλή από εμπορικής άποψης, γειτονιά. Και αργότερα, το 2026, γιατί όλα αυτά είπαμε ότι γίνονται βάση business plan, ο σχεδιασμός είναι να προχωρήσουμε και στο άνοιγμα και άλλων καταστημάτων, όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά και στην Ανατολή και στην Αμερική.
Ε.Κ. Ας σταθούμε για λίγο στο Παρίσι. Υπάρχει κάτι που σας “τραβάει” προς τα εκεί;
Δ.Κ. Θεωρούμε ότι το Παρίσι είναι ο φυσικός μας χώρος, από την άποψη ότι ξεκινήσαμε από εκεί, και μας φέρθηκε με τον καλύτερο τρόπο. Πάντα είμαστε εκεί κατά τη διάρκεια των εβδομάδων μόδας, βρισκόμαστε στα showrooms και από την αρχή έχουμε τους καλύτερους συνεργάτες. Έχουμε χτίσει μια πολύ καλή πελατεία όλα αυτά τα 11 χρόνια και μας αγαπάει το Παρίσι. Οι Γάλλοι αντιλαμβάνονται το savoir-faire ακόμα πιο πολύ. Καταλαβαίνουν τι θα πει χειροποίητο, είναι κάτι που τους συγκινεί, που τους αφορά και τους ενδιαφέρει. Οπότε, με αυτήν την έννοια, το Παρίσι είναι η λογική επιλογή. Είναι επίσης το κέντρο της μόδας. Αν, δηλαδή, τα πας καλά στο Παρίσι, θα τα πας καλά γενικότερα. Μια ακόμα αγορά που μας ενδιαφέρει είναι τα Αραβικά Εμιράτα, και λόγω της πρώτης μας ύλης, που είναι το μετάξι, και μετά σίγουρα οι ΗΠΑ.
E.K. Σκεφτόμουν αυτές τις μέρες αυτό που έλεγε πολύ πρόσφατα ο Pierre-Alexis Dumas, ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Hermès. Ότι τα πράγματα που παράγει ο γαλλικός οίκος δεν είναι expensive (ακριβά), αλλά κοστίζουν (costly). Πόσο εξαιρετική τοποθέτηση! Και το λέω αυτό γιατί πάντα υπάρχει η αίσθηση ότι η Zeus+Δione είναι ακριβή. Σκέφτεστε ποτέ κάποια πιο affordable πράγματα;
Δ.Κ. Πολλές φορές το έχουμε σκεφτεί αυτό. Εκείνο που δεν αλλάζει είναι ότι, δυστυχώς, η πρώτη ύλη που παράγουμε στη χώρα μας παραμένει ακριβή. Όμως, έχουμε σκεφτεί να κάνουμε κάποια πράγματα τα οποία είναι πιο οικονομικά. Στις τελευταίες μας συλλογές, παραδείγματος χάρη, κάνουμε πολύ ντένιμ, το οποίο αμέσως κατεβάζει τον μέσο όρο της απόδειξης. Το τζιν είναι κάτι που θα κρατήσουμε και θα συνεχίσουμε. Σε δημιουργικό επίπεδο, το κεντάμε στο Άργος, το χειριζόμαστε σαν ένα πολύτιμο υλικό, και με αυτήν την έννοια πέφτει το κόστος σε επίπεδο λιανικής. Σύντομα, θα παρουσιάσουμε επίσης μια μεγαλύτερη επιλογή από T-shirt, τα οποία θα έχουν κάποια στοιχεία από μετάξι. Πρόκειται για μελλοντικά σχέδια που βρίσκονται ήδη σε σχεδιασμό.
Ε.Κ. Επιστρέφοντας στο θέμα του fund, είναι ωραίο επίσης το γεγονός ότι πρόκειται για ελληνικά επενδυτικά κεφάλαια.
Δ.Κ. Ναι, και εδώ υπάρχει και κάτι ακόμα που είναι πολύ ενδιαφέρον. Ένας άλλος λόγος που με ενδιέφερε να κάτσω στο τραπέζι και να μιλήσω εκτεταμένα με αυτό το fund ήταν γιατί είχα μπροστά μου μια γυναίκα. Στο παρελθόν είχαν γίνει συζητήσεις με κάποιους άντρες, στους οποίους έπρεπε να εξηγήσω τι θα πει μόδα και πως δουλεύει ο χώρος, κλπ. Στη συγκεκριμένη περίπτωση είχα μπροστά μου μια γυναίκα στην οποία έλεγα πράγματα που καταλάβαινε. Και εκτός του ότι καταλάβαινε, η ίδια ήταν φαν του brand, ήταν πελάτης από τις πρώτες συλλογές. Της άρεσε αυτό που έβλεπε και αυτό που αισθανόταν. Οπότε, αυτό δεν είναι σημαντικό στις συνεργασίες; Η άλλη πλευρά να έχει το ίδιο πάθος με σένα και να αναγνωρίζει αυτό που της λες;
Ε.Κ. Να φανταστώ ότι είσαι ικανοποιημένη από αυτήν τη χρονιά που κλείνει;
Δ.Κ. Όταν είχε κλείσει το 2023, και είχαμε κάνει αυτό το πάρα πολύ ωραίο σόου και είχαμε φέρει εις πέρας και το πρότζεκτ των στολών των πληρωμάτων της Aegean, είχα πει ότι ήταν μια “τέλεια χρονιά”. Ήταν μια κουραστική χρονιά το 2023, όμως ήμουν πάρα πολύ ικανοποιημένη. Και τώρα έρχεται το 2024 με αυτό το δώρο, αποτέλεσμα μιας τεράστιας προσπάθειας. Ναι, κλείνει αισίως και η φετινή χρονιά και τώρα μπορώ να πω, “what’s next for 2025?”.
Η συνεργασία της Zeus+Δione με τη Halcyon Equity Partners ανοίγει νέους δρόμους για το ελληνικό δημιουργικό savoir-faire. Η Ελένη Μπαθιανάκη, Managing Partner της Halcyon Equity Partners, μιλάει για την επιλογή του fund να επενδύσει στον χώρο της ελληνικής μόδας και του lifestyle.
EΛΙΣ ΚΙΣ Γιατί επιλέξατε να προχωρήσετε στη στρατηγική αυτή επένδυση στη Zeus+Δione;
ΕΛΕΝΗ ΜΠΑΘΙΑΝΑΚΗ Η Zeus+Δione ενσαρκώνει απόλυτα την επενδυτική στρατηγική του Halcyon Equity Partners. Το brand συνδυάζει την ισχυρή ταυτότητα, την πλούσια πολιτισμική κληρονομιά αλλά και τη δέσμευση στη βιωσιμότητα. Με την παραγωγή της όχι απλά να παραμένει αλλά να ενισχύεται στο ακριτικό Σουφλί, και την ισχυρή ταυτότητά της και τις ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης της, η εταιρεία αποτελεί ιδανικό εκπρόσωπο του οράματος τoυ Halcyon, «Invest in the Best of Greece».
Στο Halcyon Equity Partners, αναλύοντας τα παγκόσμια δεδομένα της επενδυτικής κινητικότητας στον χώρο της μόδας και την ισχυρή ανάπτυξη των ανεξάρτητων brands στη διεθνή σκηνή , είδαμε στην Zeus+Δione μια εξαιρετική επενδυτική επιλογή καθώς η ισχυρή ταυτότητα του brand, δημιουργεί μεγάλες προοπτικές ανάπτυξής στην παγκόσμια αγορά.
Η Zeus+Δione και το Halcyon Equity Partners σχεδιάζουν τη διεύρυνση της φυσικής παρουσίας του brand σε στρατηγικής σημασίας τοποθεσίες εντός και εκτός Ελλάδας, τη δημιουργία νέων προϊοντικών κατηγοριών και την ενίσχυση της πολυκαναλικής (omnichannel) εμπειρίας του καταναλωτή, εδραιώνοντας έτσι τη θέση του στη διεθνή βιομηχανία μόδας.
Η επένδυσή μας αυτή αντανακλά την απόλυτη εμπιστοσύνη μας τόσο στην ιδρύτρια, κα Δήμητρα Κολοτούρα, όσο και στη διοικητική ομάδα της Zeus+Δione, οι οποίοι μέσα σε μόλις δέκα χρόνια, έχουν δημιουργήσει ένα heritage brand ταυτόσημο με την Ελλάδα. Μαζί, Zeus+Δione και Halcyon Equity Partners, στοχεύουμε να αναδείξουμε το brand, σε ένα διεθνές σημείο αναφοράς στον χώρο της μόδας & του lifestyle.
Ε.Κ. Ποιο είναι το επενδυτικό προφίλ της Halcyon Equity Partners;
Ε.Μ. Το Halcyon Equity Partners S.C.A. SICAR είναι ένα private equity fund που διαχειρίζεται κεφάλαια άνω των €180 εκατ. που επενδύει σε Ελληνικές, αναπτυσσόμενες (Mature Scale up and Growth) μικρομεσαίες και μεσαίας κεφαλαιοποίησης εταιρείες, που διακρίνονται από ανταγωνιστικό επιχειρηματικό μοντέλο, ισχυρές διοικητικές ομάδες και δυνατότητες ανάπτυξης.
Με όραμα μας την δημιουργία πραγματικής αξίας και επενδυτική πλατφόρμα το «Invest in the best of Greece”, εστιάζουμε σε ελληνικές εταιρείες που βρίσκονται σε φάση ανάπτυξης, διαθέτουν ανταγωνιστικό επιχειρηματικό μοντέλο, ισχυρή διοικητική ομάδα και σημαντικές δυνατότητες επέκτασης στις διεθνής αγορές, ενώ κρατούν ψηλά τον πήχη της βιωσιμότητας στις επιχειρηματικές τους πρακτικές.
Το Halcyon Equity Partners S.C.A. SICAR επενδύοντας σε αυτές τις εταιρείες θα συμβάλει στην επιχειρηματική τους ανάπτυξη παρέχοντας κεφάλαια για νέες επενδύσεις και παράλληλα θα εστιάσει στην εφαρμογή ενός στρατηγικού οδικού χάρτη για τη δημιουργία σημαντικής προστιθέμενης αξίας για τις ίδιες τις εταιρίες καθώς και για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη. Η επένδυση στη Zeus+Δione αποτελεί την έμπρακτη εφαρμογή αυτής της στρατηγικής.