Gorunway.com
Gorunway.com
Gorunway.com

VIP: Very Important Pieces

«Γίνετε το brand του εαυτού σας», προτρέπει η Anne-Marie Curtis, συμβουλεύοντάς μας πώς να επιλέγουμε έξυπνα και ηθικά.

Καθώς μπαίνουμε σε μια νέα δεκαετία, κατά την οποία η βιωσιμότητα είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που θα αντιμετωπίσει η βιομηχανία της μόδας, η φράση «αγοράστε λιγότερο, αγοράστε καλύτερα» θα χρησιμοποιείται όλο και πιο συχνά. Όλο αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι πρέπει να γίνουμε πιο προσεκτικοί στον τρόπο με τον οποίο ντυνόμαστε. Συγχρόνως, το να αγαπάμε και να φροντίζουμε αυτά που ήδη έχουμε, αλλά και να σκεφτόμαστε τι και πώς καταναλώνουμε, γεννούν όμορφα συναισθήματα.

 


Chalayan Autumn/Winter 2019
©Gorunway.com

Πώς όμως μπορούμε να το καταφέρουμε; Ξοδεύοντας όσο το δυνατόν μικρότερα ποσά για κάθε νέα μας αγορά, ώστε να εξασφαλίσουμε ότι πραγματικά αγοράζουμε καλύτερα; Περιορίζοντας μια ξαφνική μας επιθυμία για ένα χρυσό φόρεμα με πούλιες, ένα σανδάλι-ουράνιο τόξο ή ένα ανοιχτό ροζ πουλόβερ που δεν ταιριάζει με τίποτε άλλο στην ντουλάπα μας; Αναζητώντας μόνο βιώσιμα brands και αποφεύγοντας όλα τα άλλα; H απάντηση σε όλα τα παραπάνω είναι «όχι».

Κεντρική ιδέα του ηθικού shopping είναι η ποιότητα και όχι η ποσότητα. Όμως, αντί να το δούμε από την οπτική των κανόνων και των must do’s, γιατί να μην το αντιμετωπίσουμε ως μια στιγμή που θα έχουμε τη δυνατότητα να εξερευνήσουμε πώς ντυνόμαστε, καθώς και μια ευκαιρία για να κάνουμε μια μεγάλη βουτιά στο προσωπικό μας στιλ; Να αναλογιστούμε πώς φοράμε αυτά που επιλέγουμε, αντί να εστιάσουμε στο τι φοράμε; Με άλλα λόγια, ένας τρόπος για να αναπτύξουμε το ολοδικό μας «brand».

 


Gabriela Hearst Fall 2019 Ready-to-Wear
©Gorunway.com

Καλή αφετηρία για να ξεκινήσετε αυτό το ταξίδι θα ήταν μια απογραφή όλων όσων έχετε στην ντουλάπα σας, ξεχωρίζοντας αυτά που δεν θα μπορούσατε ποτέ να αποχωριστείτε. Προσωπικά άρχισα με βάση την ιδέα των δώδεκα βασικών κομματιών (Desert Island Dozen στη γλώσσα της μόδας). Όμως, για να είμαι ειλικρινής, μου ήταν αδύνατο να κατέβω κάτω από τα δεκαπέντε – ας τα ονομάσουμε VIPs (very important pieces) και ας το αφήσουμε εκεί. Ουσιαστικά, πρόκειται για όλα εκείνα τα κομμάτια-ήρωες που μας βοηθούν να πλέουμε στην καθημερινότητα με το αίσθημα, για παράδειγμα, ότι είμαστε σωστά ντυμένες, τα έχουμε καλά με τον εαυτό μας, είμαστε δυνατές… Ιδού τα δικά μου κομμάτια-ήρωες, χωρίς κάποια ιδιαίτερη σειρά προτεραιότητας: ένα μαύρο παλτό με ζώνη (Hussein Chalayan), ένα χακί μιλιτέρ σακάκι (Junya Watanabe), μια μαύρη μίντι φούστα (Gabriela Hearst), ένα σμόκιν σακάκι (Racil), ένα μαύρo ψηλόμεσο παντελόνι και ένα εφαρμοστό κρεμ πουλόβερ (και τα δύο Jacquemus), ένα κλασικό ίντιγκο τζιν παντελόνι (Khaite), ένα μαύρο φόρεμα (Prada), ένα εφαρμοστό μαύρο ζιβάγκο (Raey), μια μαύρη μεταξωτή μπλούζα (Arket), δύο φαρδιά μπλε μαρέν παντελόνια (Stella McCartney), δύο αδιάβροχα, το ένα μπεζ και το άλλο μπλε μαρέν (APC), ένα μπλε κασμιρένιο πουλόβερ (Uniqlo) και ένα ανδρικό γαλάζιο πουκάμισο (Thomas Pink). Πρόκειται για μια μείξη brands, τιμών και βιώσιμων «πιστοποιητικών», όμως είναι όλα κομμάτια που εναλλάσσω συνεχώς, μερικά εκ των οποίων τα έχω αποκτήσει εδώ και χρόνια.

 


Prada Autumn/Winter 2019 Ready-To-Wear
©Gorunway.com

Τα δικά σας VIPs μπορεί βέβαια να είναι πολύ διαφορετικά, να έχουν λεοπάρ μοτίβα και πολλά διακοσμητικά – στο κάτω κάτω, η ζωή θα ήταν βαρετή αν ήμασταν όλοι ίδιοι. Το θέμα είναι ότι τώρα θα έχετε μια εικόνα του δικού σας modus operandi σε σχέση με το στιλ, βάζοντας τα θεμέλια γύρω από τα οποία θα χτίσετε το υπόλοιπο, ολοδικό σας brand, καθώς και τα κομμάτια που, όταν τελικά φθαρούν, μπορείτε με καθαρή συνείδηση να αντικαταστήσετε, γνωρίζοντας ότι θα τα φορέσετε ξανά και ξανά. 

Ας περάσουμε τώρα στις λεπτομέρειες: πώς να εξατομικεύσετε το λουκ σας και να δώσετε το προσωπικό σας στιλ στα VIPs. Τα αξεσουάρ είναι «κλειδί» σε αυτή την περίπτωση, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να εξανεμίσετε τον προϋπολογισμό σας στην τελευταία must have τσάντα ή παπούτσια – όμως, αν είναι κάτι που γνωρίζετε ότι θα γίνει απαραίτητο κομμάτι του παζλ, αξίζει να το σκεφτείτε. Όπως έλεγε ο Christian Dior, «δεν μας κάνουν τα χρήματα καλοντυμένους, αλλά η αντίληψη». Και για να σας βοηθήσω να καταλάβετε τι είναι το σωστό για εσάς, θα σας πρότεινα μια ευχάριστη άσκηση: φτιάξτε το δικό σας mood board – φωτογραφίες street style, αγαπημένες ρετρό εικόνες ή στιλιστικά στιγμιότυπα κάποιου που θαυμάζετε. Σημειώστε τι ακριβώς σας αρέσει σε κάθε λουκ. Μπορεί να είναι ο τρόπος που κάποιος φοράει ένα πουκάμισο ή δένει ένα φουλάρι, μια ιδιαίτερη επιλογή κοσμημάτων, ένας ενδιαφέρων συνδυασμός χρωμάτων. Ή μπορεί απλώς να είναι η στάση τους, το ότι αυτό που φορούν μοιάζει δευτερεύον σε σχέση με τη συνολικότερη εμφάνισή τους. Άλλωστε, εδώ βρίσκεται το νόημα του προσωπικού στιλ: να παρατηρήσουμε τον άνθρωπο πριν δούμε τι φοράει. Είτε πρόκειται για την Edith Bouvier με το τουρμπάν στο ντοκιμαντέρ Grey Gardens (1975), είτε για τη Lou Doillon με το «άσωτο», ανδρόγυνο cool στιλ, είτε για έναν περαστικό με τζιν παντελόνι, σημειώστε, συνδυάστε και δείτε πού θα σας οδηγήσει αυτό το παιχνίδι. Όπως λέει η Dolly Parton, ανακαλύψτε ποιος και ποια είστε.

Οπότε, voila! Αυτή είναι η αρχή του ταξιδιού προς τη λιγότερη, αλλά ηθικότερη κατανάλωση και του τρόπου να είστε η καλύτερη βερσιόν του εαυτού σας. Διασκεδάζοντας σε κάθε βήμα της διαδρομής.

Scroll to Top