the-x-file-oι-απάτητες-παραλίες-του-tik-tok-321281
©Unsplash

Πριν λίγα χρόνια όλοι οι έφηβοι χόρευαν με περίεργες κοφτές κινήσεις μπροστά σε κινητά τηλέφωνα. Ηταν το πρώτο αναγνωρίσιμο σκίρτημα του Τik Tok. Σήμερα οι μαμάδες τους δείχνουν πώς χόρευαν στα έιτις και γίνονται viral (how my mum danced in the eighties): το τάιμλαϊν γεμίζει «καρέκλες» και ρετρό φιγούρες. Ο κατακλυσμός νέων βίντεο με κοινό περιεχόμενο μαρτυρά τη δημοφιλία.

Τα παιδιά που παριστάνουν τα θύματα του Ολοκαυτώματος με μουσική υπόκρουση το Locked out of heaven (the Holocaust challenge), οι κίτρινες κρέμες για βελούδινο δέρμα (Brazilian bum bum), τα tutorials για φυσικό βάψιμο, οι κατατάξεις (τραγουδιστών, τσαντών, οτιδήποτε), μια πονεμένη ιστορία ερωτικής εξαπάτησης (who the fuck did I marry), ένα θερμός σε δεκάδες αποχρώσεις (Stanley): οι τάσεις της κινεζικής πλατφόρμας μοιάζουν πλέον με ράφι σούπερ μάρκετ, στο οποίο εναλλάσσονται διάφορα προϊόντα. Εμφανίζονται ξαφνικά, όλοι τα αγοράζουν, μετά από δύο μήνες όλοι τα βαριούνται, αποσύρονται με την ίδια ταχύτητα με την οποία γεννήθηκε η ανάγκη τους.

Ένα εστιατόριο σε μια πόλη γίνεται talk of the town. Κάποιες αφηρημένες λήψεις, μια έξυπνη λεζάντα, ένα reel καθιστά περιττή οποιαδήποτε διαφήμιση. Μια χούφτα ινφλουένσερς ασκεί γαστρονομική πολιτική. Τρέχουν όλοι να κλείσουν τραπέζι, ξεροσταλιάζουν πάνω από τα τηλέφωνα, μήπως και δεήσει να σηκώσει το τηλέφωνο ο υπεύθυνος κράτησης. Σαν απατημένος εραστής νιώθει ο πελάτης. Οσο μεγαλύτερη η αδιαφορία τόσο ισχυρότερο το πάθος για ένα πιάτο φαγητό στο Tik Tok-μάγαζο.

Το τελευταίο τρεντ είναι οι «απάτητες» παραλίες. Οι χρήστες του Tik Tok μοιράζονται το μυστικό. Αποκαλύπτουν μια παρθένα ακτή, που δεν την ξέρουν οι πολλοί. Η αμμουδιά γίνεται viral. Οι κολυμβητές γίνονται ίσοι με τους κόκκους άμμου. Οι ντόπιοι γίνονται έξαλλοι. «Είστε ανεπιθύμητοι», λένε στους επισκέπτες, που αφήνουν πίσω σκουπίδια, παίζουν μουσικές, και φυσικά ποζάρουν και ποστάρουν. Το Καλο ντες Μόρο στη Μαγιόρκα, τα Λεγραινά στην Αττική (Οχι βρε στο ΚΑΠΕ, μετά είναι η καλή, η άγνωστη), μια απομονωμένη (σχήμα οξύμωρο σε αυτήν την περίπτωση) ταβέρνα στη Μύκονο χωρίς ηλεκτρικό, μετά τη φετιχοποίηση ο «έρημος τόπος» κατακλύζεται από Tik Tokερς και βυθίζεται.

Ούτως ή άλλως οι μαμάδες σταμάτησαν να χορεύουν έιτις, οι κίτρινες κρέμες μένουν απούλητες στα ράφια του Sephora, ας περιμένουμε λίγο να περάσει η μόδα της «απάτητης παραλίας», να πάρουν τα κουβαδάκια τους να πάνε αλλού οι «τουρίστες». Εμείς πάλι στα εξοχικά των φίλων μας στο Σούνιο θα συναντηθούμε.

MHT