Η δουλειά μου ως Beauty Director μου έχει προσφέρει αξέχαστες εμπειρίες και ακόμα περισσότερες όμορφες στιγμές -κυριολεκτικά και μεταφορικά-, αφού στο γραφείο καταφτάνουν καθημερινά αρώματα και προϊόντα περιποίησης και μακιγιάζ σε υπέροχες συσκευασίες. Ιδιαίτερα βάζα και μπουκάλια, πολύχρωμα περιτυλίγματα, ξεχωριστά διακοσμητικά και πολυτελείς συνθέσεις μας φτιάχνουν τη διάθεση, μόλις όμως επιτελέσουν τον σκοπό τους καταλήγουν στον κάλαθο των αχρήστων. Κάτι που παλαιότερα προσπερνούσαμε, πλέον όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει. Η επιδείνωση του κλίματος είναι μια ορατή στον καθένα πραγματικότητα και η αρχική χαρά μετατρέπεται σε μεγάλη λύπη για την αλόγιστη σπατάλη. Και αυτή είναι μία μόνο πλευρά της συμμετοχής της βιομηχανίας της ομορφιάς στην επιβάρυνση του πλανήτη, καθώς οι ίδιες οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται για τις συσκευασίες -αλλά και τις συνθέσεις σε πολλές περιπτώσεις- ενοχοποιούνται, αφού η άντληση και επεξεργασία τους δεν ακολουθεί πάντα σωστή διαδρομή, ενώ οι πολύπλοκοι συνδυασμοί κάνουν δύσκολη έως αδύνατη την ανακύκλωσή τους. Όση καλή διάθεση και να έχει κάποιος, αν το παραγόμενο είδος δεν διαθέτει βιώσιμη συμπεριφορά, θα καταλήξει στα σκουπίδια. Το ελπιδοφόρο είναι ότι το μήνυμα έχει ληφθεί, με τους συνειδητούς καταναλωτές να αυξάνονται με ταχύτατους ρυθμούς, υποχρεώνοντας τη βιομηχανία να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα – η βιωσιμότητα εξελίσσεται σε προϋπόθεση επιβίωσης, είναι γεγονός.
Η βιωσιμότητα ωστόσο δεν εξαντλείται στην παραγωγή ανακυκλώσιμων συσκευασιών. Επεκτείνεται στη χρήση φυσικών πρώτων υλών με υπεύθυνη παραγωγή και ανανεώσιμη ενέργεια, αλλά και στη λεγόμενη κοινωνική ευθύνη των εταιρειών – σε πρακτικές δηλαδή οι οποίες αποσκοπούν στην αντιμετώπιση περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων. Τέτοιου τύπου κινήσεις έχει αποδειχθεί στην πράξη ότι ενισχύουν την εικόνα μιας μάρκας στη συνείδηση των καταναλωτών, οδηγώντας σε αύξηση των πωλήσεων – τον τελικό στόχο κάθε βιομηχανίας.
Δεν χρειάζεται να αναζητήσει κανείς επίσημες έρευνες που επιβεβαιώνουν τη στροφή του κοινού στα φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα. Το διαπιστώνει παρατηρώντας τη συμπεριφορά φίλων και γνωστών, τις διαφημίσεις των brands που πλέον εστιάζουν στην «πράσινη» φιλοσοφία, την επισήμανση στις ετικέτες ότι δεν περιέχουν χημικά συστατικά, συνθετικά συντηρητικά (parabens) ή microbeads (πλαστικά μη βιωδιασπώμενα μικροσφαιρίδια τα οποία περιέχονταν μέχρι το 2015 σε εκατοντάδες προϊόντα φροντίδας και κατέληγαν μέσω της αποχέτευσης στις θάλασσες). Επίσης, όλο και περισσότερες εταιρείες ανακαλύπτουν δημιουργικούς τρόπους για να χρησιμοποιήσουν ανακυκλωμένες συσκευασίες ή υιοθετούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την παραγωγή των προϊόντων τους.