Είναι 4:00 μ.μ., έχουμε φάει ένα καλό μεσημεριανό, και είναι η ώρα που μας πιάνει η γνωστή λαχτάρα για γλυκό. Ο καφές δεν σίγουρα δεν είναι λύση, και ξαφνικά η όλη μας η προσοχή είναι στραμμένη στο σοκολατάκι που είναι ξεχασμένο πάνω στο γραφείο. Τι θα μπορούσε άραγε να σας αποτρέψει από αυτή την κακή συνήθεια και να σας κάνετε να νιώθετε χορτασμένοι από το μεσημεριανό μέχρι το δείπνο;

“Αν ξεκινήσετε τη μέρα σας με σωστή διατροφή, δεν θα νιώσετε τη λαχτάρα για γλυκό”, λέει η διατροφολόγος Tanya Zuckerbrot, η οποία συνιστά να καλό πρωινό, κατά προτίμηση ένα φρούτο και βιολογικό γιαούρτι. Το πιο σημαντικό γεύμα, ωστόσο, είναι το μεσημεριανό, αφού αυτό που βρίσκεται στο πιάτο σας καθορίζει την απογευματινή σας όρεξη. “Ένα γεύμα που συνδυάζει ίνες και πρωτεΐνες θα σας κρατήσει όλο το απόγευμα”, εξηγεί. Η πρότασή της για ένα τέλειο μεσημεριανό; Μια μεικτή πράσινη σαλάτα με μπρόκολο και μια πρωτεΐνη της επιλογής σας (σολομός ή κοτόπουλο), προκειμένου να αποκτήσετε ενέργεια- και τη δύναμη της θέλησης. Προσθέτοντας μια ή δύο φέτες αβοκάντο θα νιώσετε ακόμα πιο χορτασμένοι, καθώς το λίπος επιβραδύνει την πέψη.

Άλλες προτάσεις για μεσημεριανό γεύμα της Zuckerbrot περιλαμβάνουν φακές μαζί με πράσινη σαλάτα ή μια πίτα ολικής αλέσεως με λαχανικά και κάποιου είδους πρωτεΐνης. Ένα γεύμα που στερείται πρωτεΐνης και ινών- όπως το λευκό ρύζι- χωνεύεται γρήγορα, αφήνοντας τον οργανισμό να ψάχνει για επιπλέον ενέργεια μετά από λίγες ώρες.

Τέλος, μια σημαντική συμβουλή είναι η κατανάλωση άφθονου νερού ανάμεσα στα γεύματα. Η αφυδάτωση μιμείται την πείνα, με αποτέλεσμα να νομίζουμε πως πεινάμε, ενώ στην πραγματικότητα ο οργανισμός μας χρειάζεται νερό. Επιπλέον, “μην μασάτε τσίχλα”, λέει η Zuckerbrot. “Σε αντίθεση με το τι πιστεύουμε, οι τσίχλες χωρίς ζάχαρη αυξάνουν την πείνα, καθώς προκαλούν την παραγωγή ινσουλίνης, ενθαρρύνοντάς μας να τρώμε υδατάνθρακες και να επιζητάμε ζάχαρη”.

Ωστόσο, αν ακολουθώντας αυτές τις συμβουλές η λαχτάρα για γλυκό επιμένει, τότε είναι σημαντικό ξέρουμε πως να αντιδράσουμε. Αντί να ενδώσετε τρώγοντας ένα κουτί μπισκότα – οι υδατάνθρακες, όπως λέει η Zuckerbrot “θα σας οδηγήσουν στην αποτυχία”, γιατί ακόμα και αφού τα φάτε δεν θα αισθανθείτε πλήρης- δοκιμάστε έναν συνδυασμό ινών και πρωτεϊνών, όπως ένα μήλο και βούτυρο αμυγδάλου ή hummus με crackers υψηλής περιεκτικότητας σε ίνες. Σκεφτείτε τα υγιεινά σνακ σαν ένα δώρο στον εαυτό σας για τη νέα χρονιά.

Read more at vogue.com