Τι κρύβεται πίσω από την διαχρονική γοητεία των Γαλλίδων; Η ρομαντική αίσθηση που έχουμε για την Γαλλία, και ειδικά το Παρίσι, για τον έρωτα, την τέχνη, τη μόδα και την κομψότητα: «Ένας μύθος που τροφοδοτείται από την σύνδεση της χώρας με την υψηλή ραπτική και την πολυτέλεια. Οι Γαλλίδες αποπνέουν μια αίσθηση αυθορμητισμού, άνεσης και είναι πάντα κομψές χωρίς υπερβολές», εξηγεί η Briggette Maseke, σχεδιάστρια μόδας και ειδική στις τάσεις για την Peclers.
«Η Γαλλίδα δεν περνάει ώρες μπροστά στον καθρέφτη, βάφεται διακριτικά για να αναδείξει τα χαρακτηριστικά της και όχι για να καλύψει τις ατέλειες της. Στη φυσική της γοητεία προσθέτει μια δόση μυστηρίου… Αναρωτιόμαστε πάντα πως μπορεί να είναι τόσο τέλεια ενώ μοιάζει τόσο χαλαρή».
View this post on Instagram
Σκεφτείτε την Françoise Hardy που βάζει concealer στα χείλη της για να φαίνονται άχρωμα, την Jane Birkin που κόβει τα μαλλιά της μόνη της στην κουζίνα της, το eyeliner της Françoise Dorléac. Αυτός ο συνδυασμός απλότητας, κομψότητας και ευκολίας συνεχίζει να μαγεύει τον κόσμο: «Η γαλλική ομορφιά χαρακτηρίζεται από την αίσθηση του διαχρονικού και του ανεπιτήδευτου στυλ, καθώς ξεπερνά τις συνεχώς μεταβαλλόμενες τάσεις και εξασφαλίζει ότι δεν θα μείνει ποτέ εκτός μόδας», λέει η Brigette Maseke.
Πραγματικά, η γαλλική ομορφιά δεν είχε ποτέ ίσως μεγαλύτερη απήχηση από σήμερα: με 15% μερίδιο στην αγορά, η Γαλλία είναι παγκοσμίως κυρίαρχος στον τομέα της καλλυντικής βιομηχανίας σύμφωνα με την FEBEA. Κι αυτό δεν είναι τυχαίο, καθώς οι κώδικες της γαλλικής ομορφιάς ανταποκρίνονται στις δύο ανησυχίες των καταναλωτών.
Από τη μία πλευρά, χρειαζόμαστε αυτοεπιβεβαίωση μέσα από το μακιγιάζ. Η Γαλλίδα υποστηρίζει τη φυσικότητα και την ελευθερία, κάτι που αντανακλά πλήρως την αντίληψη της Gen Z, η οποία δίνει ιδιαίτερη σημασία στην έκφραση της ταυτότητας της. «Τα κοινωνικά δίκτυα μας ενθαρρύνουν να αμφισβητήσουμε τις υπάρχουσες νόρμες και να εξερευνήσουμε νέους τρόπους για να αναδείξουμε τη μοναδική μας ομορφιά. Η νεότερη γενιά έχει τη δύναμη να αναδιαμορφώσει την εικόνα της Γαλλίδας, δίνοντας έμφαση στην αυθεντικότητα και όχι στην ιδέα της τελειότητας», εξηγεί η BrigetteMaseke. Το φαινόμενο οδηγεί σε μια ευρύτερη και πιο συμπεριληπτική αναπαράσταση της ομορφιάς και, κατά συνέπεια, νέα πρότυπα. Η Aya Nakamura που εξερευνά το Λούβρο ως μούσα της Lancôme αποτελεί ίσως ιδανικό παράδειγμα.
View this post on Instagram
«Οι Γαλλίδες ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για τα συστατικά που χρησιμοποιούνται και για τις πιστοποιήσεις που φέρουν οι επωνυμίες καλλυντικών», εξηγεί ο Eric Petitfils, διευθυντής της Klarnaστη Γαλλία. Έτσι, εξηγείται η άνθιση των γαλλικών φαρμακευτικών προϊόντων.
Τον Οκτώβριο του 2024, το hashtag #frenchpharmacy συγκέντρωσε 39,7 εκατομμύρια δημοσιεύσεις στο TikTok. «Εταιρίες όπως η La Roche-Posay, η Avène ή η Embryolisse τιμούν την παράδοση, με συνταγές που περνούν από γενιά σε γενιά και δίνουν έμφαση στην εμπιστοσύνη και τη σημασία της μινιμαλιστικής και φυσικής φροντίδας της επιδερμίδας. Η Γαλλία και η Ευρώπη επίσης φημίζονται για την προσφορά των ασφαλέστερων προϊόντων, χάρη στις πολύ αυστηρές ρυθμίσεις», προσθέτει η Brigette Maseke.
«Η βιομηχανία καλλυντικών στη Γαλλία προσφέρει ένα οικοσύστημα ιδιαίτερα ευνοϊκό για την εμφάνιση και ανάπτυξη καινούργιων brands ομορφιάς– αν όχι το πιο ευνοϊκό στον κόσμο», διαβάζουμε σε έκθεση της FEBEA. Εταιρίες όπως η Typology, η Yolaine Paris, η Aime ενσαρκώνουν το πρότυπο της «Γαλλίδας» που μαγεύει τον κόσμο». Η Jeanne Damas, Παριζιάνα επικεφαλής της μάρκας Les Filles enRouje, αποκαλύπτει: «Ακολουθούμε τη φιλοσοφία του «less is more». Το μακιγιάζ δεν είναι εκεί για να μεταμορφώσει ή να κρύψει, αλλά για να αποκαλύψει και να ομορφύνει. Απλώς μου αρέσει να προσθέτω χρώμα και φως στο πρόσωπο, διατηρώντας όλες τις ιδιαιτερότητες του».
Η Violette, makeup artist που εμφανίζεται τακτικά στις σελίδες της Vogue, μεταφέρει την εικόνα της γαλλικής ομορφιάς στη Νέα Υόρκη: «Δεν κάνουμε contouring, ούτε προσθέτουμε ψεύτικες βλεφαρίδες ή foundation. Διατηρούμε πάντοτε ένα πολύ φυσικό look. Το Bisou Balm, για παράδειγμα, επιτρέπει να αναπαραχθεί το εμβληματικό γαλλικό «bitten lip», σα να έχουμε δαγκώσει τα χείλια μας. Το κόκκινο κραγιόν και η φυσική λαμπερή επιδερμίδα θα αποτελούν για πάντα χαρακτηριστικό της ομορφιάς των Γαλλίδων, αλλά βλέπουμε ήδη κάποιες αλλαγές. Σήμερα, όλο και περισσότερες Γαλλίδες τολμούν να είναι πραγματικά δημιουργικές (η σκιά ματιών Yeux Paint Bleu Roi Électrique είναι Νο1 σε πωλήσεις). Αυτό είναι το πραγματικό μήνυμα που προσπαθώ να περάσω, γιατί το μακιγιάζ είναι πάνω από όλα ένας τρόπος να εκφραστείς και να έχεις περισσότερη ελευθερία».
Διαβάστε επίσης | 8 luxury πιτζάμες για τις πιο cosy εμφανίσεις στο σπίτι