το-lor-de-jadore-του-γαλλικού-οίκου-dior-είναι-ένα-cult-284817

Πριν αναλάβει τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή των αρωμάτων Dior το 2021, ο Francis Kurkdjian ξεκίνησε για τη Grasse με μια βαλίτσα γεμάτη coffee-table books και Post-its. Πίσω στο Παρίσι, κατευθύνθηκε στα αρχεία του οίκου για να ξεθάψει παλιές ηχογραφήσεις από ομιλίες του Christian Dior. Αναζητούσε κοινά σημεία μαζί του, έχοντας στο μυαλό του μια φράση του Karl Lagerfeld, ο οποίος είχε πει: «Αν δεν είσαι προορισμένος για κάτι, μην το κάνεις. Πρέπει να είσαι φτιαγμένος γι’ αυτό».

Ο Kurkdjian είναι, πράγματι, φτιαγμένος γι΄ αυτό που ανέλαβε. Από την αρχή είχε πλήρη συνείδηση του ρόλου του γενικότερα και ειδικότερα του τι σήμαινε να δημιουργήσει την πολυαναμενόμενη νέα έκδοση του αρώματος J’Adore του Dior, best seller για περισσότερα από 20 χρόνια. Η νέα αυτή εκδοχή, που φέρει την υπογραφή του, το L’Or de J’Adore, είναι εμπνευσμένο από τον χρυσό. «Νόμιζα ότι ο χρυσός 24 καρατίων ήταν καθαρός, αλλά όχι, για να αποκτήσεις την πιο καθαρή του μορφή πρέπει να θερμάνεις το μέταλλο μέχρι να υγροποιηθεί ώστε να μπορέσεις να απομακρύνεις όλες τις ακαθαρσίες. Όταν το έμαθα, αναρωτήθηκα τι θα γινόταν αν και το J’Adore θερμαινόταν», λέει. «Σκέφτηκα, αν φύγει αυτό που είναι περιττό, τότε τι μένει; Και αποφάσισα να μεταφράσω αυτό το όραμα σε μυρωδιά». Το αποτέλεσμα, διαθέσιμο από τις 14 Αυγούστου στο Dior.com, είναι μια στρογγυλεμένη, πιο απαλή εκδοχή του πρωτότυπου αρώματος. Ένα λαμπερό μπουκέτο από γιασεμί, τριαντάφυλλο, ylang ylang, κρίνο και βιολέτα σε μια πλούσια, κομψή συγκέντρωση. Όπως το θέτει ο Kurkdjian, είναι σαν ο ήλιος να χτυπά την καμπύλη ενός ώμου. Είναι ένα αριστούργημα οσφρητικού σχεδιασμού, πιστό στο πρωτότυπο J’Adore, αλλά εντυπωσιακά διαφορετικό.

Το L’Or De J’Adore του γαλλικού οίκου Dior είναι ένα cult μοντέρνο άρωμα-1

Το σήμα κατατεθέν του Kurkdjian, η μαγεία του αν θέλετε, είναι ότι μπορεί να δημιουργήσει αρώματα που ο χρήστης τα νιώθει εντελώς προσωπικά, ενώ στην ουσία είναι εμπορικά best sellers. Είναι μια δεξιότητα που έχει αποκτήσει στα 30 περίπου χρόνια της ενασχόλησης με την αρωματοποιία, έξι από τα οποία στον όμιλο LVMH με τον ομώνυμο οίκο αρωμάτων του, Maison Francis Kurkdjian. Φαίνεται ωστόσο ότι προοριζόταν πάντα για τον Dior, στον οποίο βρέθηκε στην αρχή της καριέρας του δουλεύοντας στο Givaudan στο πλάι της Calice Becker, master perfumer πίσω από το πρώτο J’Adore, που κυκλοφόρησε το 1999. Ο Dior, εξάλλου ήταν ανέκαθεν μέρος του κόσμου του, αφού ως νεαρό αγόρι θυμάται μια φίλη της μητέρας του -που με στοργή την αποκαλεί «Françoise B»- η οποία εργαζόταν στον οίκο και όταν τους επισκεπτόταν τους διηγούνταν ενδιαφέρουσες ιστορίες. «Μας έλεγε για το πώς ο Ζαν Κοκτό είχε ζητήσει να του φτιάξουν μια γκαρνταρόμπα γεμάτη λευκό βιζόν, μου έδειχνε πώς να καρφιτσώνω το ύφασμα…», θυμάται και αποκαλύπτει ότι εξακολουθεί να της τηλεφωνεί, τώρα στα 80 της, όταν χρειάζεται κάποια συμβουλή που δεν μπορεί να πάρει από κάποια άλλη πηγή. «Μου δίνει μια γεύση από κάτι διαφορετικό – αυτό δεν μπορείς να το εισπράξεις μόνο από την ανάγνωση ενός βιβλίου ή την παρακολούθηση μιας ταινίας. Είναι λεπτομέρειες από πρώτο χέρι», τονίζει.

Στο ερώτημα σε ποιον απευθύνεται το L’Or de J’Adore, απαντά: «Όταν ξεκινάς ως νέος αρωματοποιός, σου ζητούν να σκεφτείς ποιος θα φορέσει το άρωμα που σου ζητούν να φτιάξεις, λέγοντάς σου ότι είναι, για παράδειγμα, μια γυναίκα που μοιάζει έτσι, οδηγεί μια BMW κ.λπ. Κάποτε αυτό ήταν συναρπαστικό για μένα, αλλά τώρα πια δεν βγάζει νόημα. Ο Christian Dior είχε πει ότι «Τα μοντέλα μου είναι όλες οι γυναίκες του κόσμου» κάτι που μου προσφέρει μεγάλη ανακούφιση, γιατί το κάθε άρωμα που φτιάχνω απευθύνεται στο ευρύτερο δυνατό κοινό». Προφανώς, η αναζήτησή του για «κοινά σημεία» με τον μετρ απαντήθηκε. «Και με κάνει να σκέφτομαι… Ναι, το έχω», καταλήγει.