viktor-rolf-άρωμα-μεσονυκτίου-100202
©Nathaniel Goldberg for Viktor&Rolf

Το 1993 οι Viktor Horsting και Rolf Snoer, απόφοιτοι της Arnhem Academy of Art and Design, αποφάσισαν να συνεργαστούν, προσεγγίζοντας αντισυμβατικά την υψηλή μόδα. Πέντε χρόνια μετά, οι σουρεαλιστικές δημιουργίες τους στην πρώτη Haute Couture κολεξιόν τους για την Άνοιξη/Καλοκαίρι 1998 κατέκτησαν την αποδοχή του κόσμου της μόδας. Αντίστοιχα αντισυμβατικοί υπήρξαν όταν επέκτειναν τη δραστηριότητά τους στον χώρο της ομορφιάς, παρουσιάζοντας το 2005 το άρωμα Flowerbomb, προκλητικό όχι μόνο ως σύνθεση αλλά και χάρη στο μπουκάλι του, μια «χειροβομβίδα» από ροζ γυαλί. Ένα νέο κεφάλαιο ξεκινούσε, καθώς η τεράστια επιτυχία του προϊδέαζε για τη συνέχεια – Flowerbomb La Vie en Rose, Flowerbomb Bloom, Flowerbomb Nectar. Φέτος επανέρχονται με το Flowerbomb Midnight, που «αποκαλύπτει μια διαφορετική ιστορία, ενώ εξακολουθεί να είναι μια λουλουδάτη έκρηξη», μας είπαν στην αποκλειστική συνέντευξη που μας παραχώρησαν. «Αυθεντικό chypre, “ανθίζει” το βράδυ, όπως το γιασεμί σκορπάει το άρωμά του, δίνοντας την ευκαιρία στις γυναίκες να αποκαλυφτούν», τόνισαν.

Viktor & Rolf: Άρωμα μεσονυκτίου-1
©Frits Schroeder

Παθιασμένοι μαζί του, το αντιμετωπίζουν ως ένα «μανιφέστο» για τη δύναμη που έχουμε όλοι μας να μετατρέψουμε το αρνητικό σε θετικό. Τους ρωτήσαμε αν η δημιουργία του συμβολίζει το άνοιγμα ενός νέου κεφαλαίου στη μόδα για εκείνους. «Με κάθε κολεξιόν προσπαθούμε να παρουσιάσουμε κάτι φρέσκο, μένοντας πιστοί στις αξίες μας. Η couture είναι μια πλατφόρμα πειραματισμού, αλλά την ίδια στιγμή μια έκφραση του στιλ μας, το οποίο έχει εξελιχθεί με γλυπτικές, ακριβείς σιλουέτες με μια σουρεαλιστική νότα. Κάπως έτσι αντιμετωπίσαμε το Flowerbomb Midnight. Είναι νέο, αλλά κοντά στις “ρίζες” του», μας είπαν.

Viktor & Rolf: Άρωμα μεσονυκτίου-2
©Viktor&Rolf

Η έμπνευση ήταν, φυσικά, το πρώτο Flowerbomb, και επιθυμία τους να παρουσιάσουν μια πιο μυστηριώδη εκδοχή του. «Παρασυρθήκαμε από τη δημιουργική ένταση και θελήσαμε να εντείνουμε τον αισθησιασμό με το να συνδυάσουμε αντισυμβατικά υλικά», τόνισαν. Με κυρίαρχο το γιασεμί, η σύνθεση στηρίχτηκε επίσης στις φρουτώδεις και όξινες νότες κορυφής, συμπληρωμένες από ένα μπουκέτο λευκών ανθέων και την ξυλώδη αίσθηση του πατσουλί. Από μόνη της η περιγραφή παραπέμπει σε μια εξαντλητική προσπάθεια για τη δημιουργία του, πράγμα που επιβεβαιώνουν, αποκαλύπτοντας ότι συνεργάστηκαν με τέσσερις αρωματοποιούς της International Flavors and Fragrances Inc (IFF), τους Dominique Ropion, Domitille Michalon-Bertier, Carlos Benaim και Fanny Bal. «Απολαμβάνουμε να δουλεύουμε με τους αρωματοποιούς. Στηρίζουν την ανάγκη μας να υπερβούμε τα όρια», ομολογούν. Η συζήτηση έρχεται στο μπουκάλι, αυτή τη φορά σε μαύρο με ασημένιες λεπτομέρειες. «Χρησιμοποιούμε το μαύρο πρώτη φορά, μια τομή στο κατά κύριο λόγο ροζ σύμπαν μας, για να εντείνουμε το μήνυμα του αρώματος: αισθησιασμός και μυστήριο», εξηγούν. «Θέλουμε οι γυναίκες, φορώντας το, να νιώθουν δυνατές και έτοιμες να εκφραστούν». Ταυτιζόμενες, ίσως, με τη μούσα τους, την ηθοποιό Anya Taylor Joy; Η απάντησή έρχεται ομόφωνα: «Η Anya εκφράζει το όραμά μας για τη γυναίκα που θα επιλέξει αυτό το άρωμα, αφού δεν ενδιαφέρεται για τη δημοσιότητα, αλλά κυρίως για τη χαρά που της προσφέρει η τέχνη της. Έχει τρομερή ενέργεια, αγαπά τη ζωή, διαθέτει χιούμορ, είναι προσγειωμένη, χαρισματική και όμορφη. Το να δουλεύουμε μαζί της αποτελεί ευχαρίστηση».

Viktor & Rolf: Άρωμα μεσονυκτίου-3
©ViktorRolf

Όπως και η συνεργασία με το δημιουργικό φωτογραφικό δίδυμο Inez & Vinoodh, φίλοι και συνεργάτες τους, που γνωρίζουν πώς να εκφράσουν το σύμπαν τους. «Είναι τρομερά δημιουργικοί και επιτυγχάνουν τους στόχους τους. Ήταν φυσικό ότι θα φωτογράφιζαν την καμπάνια». Νιώθουν, άραγε, πως η σχέση τους με τον κόσμο της αρωματοποιίας έχει αλλάξει μετά από τόσες επιτυχημένες συνθέσεις; Καθόλου, τονίζουν, ο στόχος τους ως fashion and fragrance artists είναι να παραμένουν αυθεντικοί και να κάνουν τολμηρές δηλώσεις.

Viktor & Rolf: Άρωμα μεσονυκτίου-4
©Viktor&Rolf

Πρόσφατα γιόρτασαν τα 25 χρόνια στον χώρο της μόδας και της ομορφιάς, μέσα από μια θεματική έκθεση με τίτλο Fashion Artists, την οποία ξεχωρίζουν ως σταθμό στην πορεία τους, καθώς συμπυκνώνει ολόκληρο το έργο τους. Όσο για τα νέα τους πλάνα, εργάζονται πάνω σε πολλά projects, μεταξύ των οποίων η περιοδεία της έκθεσης. «Νιώθουμε ότι πρέπει να τη δουν περισσότεροι άνθρωποι, γιατί μια έκθεση εστιάζει στην τέχνη της Haute Couture, κάτι που μπορεί να νιώσει κανείς μόνο σε ένα ζωντανό σκηνικό και όχι μέσω της μικρής οθόνης», καταλήγουν.