Πίσω από κάθε δημιουργία υψηλής ραπτικής συνήθως απαιτούνται αμέτρητες ώρες εργασίας από εξειδικευμένους τεχνίτες της βιομηχανίας της μόδας, οι οποίοι κατασκευάζουν τις δημιουργίες εξ’ ολοκλήρου στο χέρι. Οι άριστες τεχνικές και τα υφάσματα υψηλής ποιότητας συναντούν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία σε ένα αποτέλεσμα που τις περισσότερες φορές δεν μπορεί να μετρηθεί σε χρήματα. Όσο για την Άνοιξη/Καλοκαίρι 2020 (20-23 Ιανουαρίου), οι μεγαλύτεροι οίκοι μόδας παρουσίασαν ευφάνταστα κόνσεπτ που έγιναν το επίκεντρο του ενδιαφέροντος.
Η Maria Grazia Chiuri ρωτάει το κοινό της μόδας στην επίδειξη SS20 Haute Couture SS20 του οίκου Dior «τι θα γινόταν αν οι γυναίκες κυβερνούσαν τον κόσμο;», ενώ τα μοντέλα που θύμιζαν θεές-πολεμίστριες ντυμένες στα χρυσά περνούσαν μέσα από ένα επιβλητικό σετ, σχεδιασμένο από τη φεμινίστρια καλλιτέχνιδα Judy Chicago. Από την άλλη πλευρά, η παρουσίαση του Giambattista Valli με θέμα την ενσωμάτωση και τη διαφορετικότητα στη μόδα εκφράστηκε μέσα από μια προσεγμένη έκθεση με αέρινες δημιουργίες και τούλινα φορέματα. Είναι εμφανές ότι η Haute Couture προσπαθεί να εδραιωθεί σε μια νέα εποχή, με αρκετές κολεξιόν να φέρουν κοινωνικοπολιτικά μηνύματα.
Σε αυτή την φανερά ανανεωμένη εβδομάδα μόδας, ο οίκος Chanel και η Virginie Viard μας μετέφεραν στον σημερινό κήπο του μοναστηριού Aubazine Abbey – σημείο-σταθμό στη ζωή της Coco Chanel – μεταμορφώνοντας εντελώς το Grand Palais. Ιδιαίτεροι κυματισμοί και πλισέ μανίκια μας σύστησαν τα «παράξενα» πλάσματα που περπάτησαν στο σόου της Iris van Herpen, με εντυπωσιακά φορέματα από οργάντζα, ψυχεδελικά μοτίβα και έμφαση στη διαφάνεια.
Και με την είδηση ότι ο Jean Paul Gaultier θα παρουσιάσει την τελευταία του συλλογή υψηλής ραπτικής μετά από μια καριέρα πάνω από 50 χρόνια στη μόδα, η τετραήμερη διοργάνωση μέτρησε ήδη πολλές αξέχαστες στιγμές. Ο φωτογράφος της Vogue, Jamie Stoker, βρέθηκε στα παρασκήνια για να καταγράψει όλες τις λεπτομέρειες από τα σόου υψηλής ραπτικής στο Παρίσι.