Κατηγορίες για παιδική πορνογραφία, θεωρίες συνωμοσίας και έκλειση του κοινού για cancellation. Ο οίκος Balenciaga βρίσκεται να εμπλέκεται σε μια κρίση, παραδίδοντας ένα σκληρό μάθημα για το πώς το πάθος της μόδας για πρόκληση, μπορεί να πάρει διαστάσεις σκανδάλου, παγιδεύοντας τους πάντες, από τους influencers, μέχρι τους συνεργάτες και τα στελέχη. Στο επίκεντρο, δύο διαφορετικές Balenciaga διαφημιστικές καμπάνιες που κυκλοφόρησαν αυτή την εβδομάδα, οι φωτογραφίες των οποίων κατηγορήθηκαν πως υπαινίσσονται την παιδική κακοποίηση και πορνογραφία.
Στον απόηχο, οι διευθυντές του brand πρέπει να απαντήσουν τό βασικό ερώτημα: ποιος σκέφτηκε και ποιος ενέκρινε αυτές τις καμπάνιες.
Ο ιδιοκτησίας Kering Group οίκος Balenciaga, είναι γνωστό πως επιδιώκει την πρόκληση, έχοντας κερδίσει δημοφιλία με τις edgy, σατιρικές, anti-fashion ακόμα και πολιτικές θέσεις που προβάλλει ο creative director Demna Gvasalia. Μια σειρά από προκλητικές ενέργειες του οίκου, έχουν λάβει ανάμεικτες κριτικές, ακόμα και για το γεγονός πως ωραιοποιούν τον πόνο, όπως συνέβη με το show της σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνας 2022 που παρουσιάστηκε μια εβδομάδα μετά την εισβολή στην Ουκρανία, μια για πολλούς κακόγουστη αναφορά στην προσφυγική κρίση. Ή τα κατεστραμμένα Paris sneakers, για τα οποία πολλοί θεώρησαν πως ήταν μια μορφή φετιχοποίησης της φτώχειας.
Η μόδα έχει μια ιστορία στο να ξεπερνά τα όρια, σε μια προσπάθεια να προκαλέσει. Τα φυλετικά και σεξουαλικά μη ευαισθητοποιημένα προϊόντα, πηγάζουν από την έλλειψη συμπεριληπτικότητας στην αλυσίδα που παίρνει τις αποφάσεις αποφάσεων. Ωστόσο οι καμπάνιες του οίκου Balenciaga ξέφυγαν πολύ περισσότερο, καθώς όλοι γνωρίζουν πως η παιδική σεξουαλική κακοποίηση είναι ένα μεγάλο λάθος και τέλος.
Οι αντιδράσεις ήταν γρήγορες και εξαπλώθηκαν άμεσα. Μέσα από συνεργασίες με mainstream brands όπως The Simpsons, Adidas, Ikea, ο Demna έκανε τον οίκο Balenciaga πιο προσιτό σε σχέση με τα υπόλοιπα luxury brands, ωστόσο άνοιξε και μια πόρτα σε κριτικές από κύκλους που βγαίνουν πλέον εκτός των ορίων της μόδας. Σε δηλώσεις του τη Δευτέρα, ο οίκος Balenciaga είπε πως αναθεωρεί τη δομή και τον τρόπο λειτουργίας του, τη δημιουργική διαδικασία καθώς και πως θα στηρίξει οργανισμούς που εξειδικεύονται στην προστασία των παιδιών όσο οι έρευνες συνεχίζονται.