Givenchy
Givenchy
Givenchy

Blinding Crystals: Η σημασία των αστραφτερών εμφανίσεων στο φετινό Super Bowl

Οι εμφανίσεις του The Weeknd και της Jazmine Sullivan στο Super Bowl είχαν κοινό τα λαμπερά κρύσταλλα, αλλά αποκάλυψαν δύο διαφορετικές προσεγγίσεις στον χώρο της μόδας. Παράλληλα, έριξαν φως σε πτυχές της ιστορίας μας και στα όνειρά μας.

O Kevin Costner βρίσκεται στη μέση του χωραφιού του με καλαμπόκια, όταν ακούει για πρώτη φορά μια φωνή-φάντασμα να του ψιθυρίζει “Αν το χτίσεις, θα έρθει”. Πρόκειται για μία εμβληματική σκηνή και ατάκα από την ταινία Field of Dreams, στην οποία ο Costner, ένας οικογενειάρχης αγρότης, αποφασίζει να απαντήσει στο κάλεσμα των φαντασμάτων μερικών ένδοξων παικτών μπέιζμπολ που θέλουν να τους χτίσει ένα γήπεδο στο χωράφι του για να παίξουν σε αυτό. Πρόκειται για μία ταινία φαντασίας που διαχειρίζεται τον πολύ ρεαλιστικό φόβο ότι τα όνειρά μας μπορεί να μη γίνουν ποτέ πραγματικότητα, μία ταινία για τη συμφιλίωση με το παρελθόν, τις ματαιώσεις και τον εαυτό μας, μία ταινία για την ελπίδα και την ίδια τη ζωή.

Την περασμένη Κυριακή πραγματοποιήθηκε ο τελικός του Super Bowl, του πρωταθλήματος Αμερικανικού ποδοσφαίρου, και ο σταρ που επιλέχθηκε φέτος για να απογειώσει το παραδοσιακό entertainment show κατά τη διάρκεια του ημιχρόνου ήταν ο The Weeknd. Ο The Weeknd έλαμπε κυριολεκτικά μέσα στο custom, χειροποίητο κόκκινο Givenchy σακάκι του διακοσμημένο με αμέτρητα κρύσταλλα. Από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας του άλμπουμ του Blinding Lights το 2020, κάθε ευρηματικό, εν μέσω πανδημίας, show του The Weeknd περιλαμβάνει την ίδια εμφάνιση-στολή για αυτόν: μαύρο παντελόνι, μαύρο πουκάμισο, μαύρη γραβάτα και κόκκινο σακάκι.


©Givenchy

Για την πιο εκτυφλωτική εμφάνιση από όλες, για το κόκκινο σακάκι που θα έβλεπαν στις οθόνες τους περίπου 100 εκατομμύρια τηλεθεατές παγκοσμίως, ο The Weeknd ζήτησε βοήθεια από τον Matthew Williams, τον φίλο του και νέο καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου Givenchy. Και έτσι, 4 έμπειροι τεχνίτες κεντήματος του ατελιέ Givenchy εργάστηκαν 250 ώρες για να δημιουργήσουν ένα κόκκινο σακάκι με blinding crystals, το οποίο ο The Weeknd ίδρωσε χορεύοντας για δέκα λεπτά, εκεί που οι παίκτες λίγο πριν και λίγο μετά ίδρωναν τις αθλητικές εμφανίσεις τους.

Οι λόγοι που ο The Weeknd επέλεξε τον οίκο Givenchy του Matthew Williams για να επιμεληθεί μία haute couture απαστράπτουσα εμφάνισή του στο πιο εμπορικό τηλεοπτικό entertainment event παγκοσμίως και στο πιο δημοφιλές αθλητικό γεγονός στην Αμερική είναι πολλοί: Είναι η στροφή που παρατηρείται τελευταία προς την υψηλή ραπτική, καθώς αφήνουμε πίσω μας το streetwear που μεσουρανούσε τα τελευταία χρόνια στις πασαρέλες ακόμα και μεγάλων οίκων μόδας.


©Givenchy

Είναι, επίσης, η δημιουργική έκρηξη που παρατηρείται στο menswear, με νέες εμπνευσμένες σιλουέτες και με μια ρευστή αισθητική προσέγγιση που απομακρύνεται από τον αυστηρό, άκαμπτο, ματ, παραδοσιακό ορισμό της αρρενωπότητας. Είναι όμως, σε μεγάλο βαθμό, και επειδή ο Matthew Williams φαίνεται να κυνηγάει αυτές τις στιγμές μεγάλης προβολής για να εδραιώσει τη θέση του στην αγορά. Μου μοιάζει σαν να είχε ήδη αποφασίσει από εκείνη τη μέρα του Ιουνίου 2020 που ανέλαβε τα καθήκοντά του ως καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Givenchy ότι “αν το χτίσει έτσι, θα έρθουν.”

Για την πρώτη συλλογή του και καμπάνια στον οίκο Givenchy, o Williams έστειλε τα ρούχα να φορεθούν με το hashtag #givenchyfamily από τους διάσημους φίλους του, όπως ο ράπερ Playboi Carti, η τραγουδίστρια Doja Cat, η Kylie Jenner με τον on-and-off σύντροφό της και τραγουδιστή Travis Scott, η Bella Hadid, η Kendall Jenner και πολλά ακόμα γνωστά ονόματα με εκατομμύρια followers στο instagram. To γήπεδο που ξέρει να παίζει καλύτερα μπάλα, εκείνο που ήθελε εξαρχής να χτίσει ο Matthew Williams για να έρθουν περισσότεροι πιστοί στον οίκο Givenchy, δεν είναι αυτό της υψηλής ραπτικής όπως γνωρίζαμε μέχρι τώρα, αλλά εκείνο της δημοσιότητας, της ευρύτερης απήχησης και της αγοραστικής δύναμης που μπορούν να του εξασφαλίσουν οι celebrities και φίλοι του.

Ο The Weeknd, λοιπόν, βρέθηκε να φοράει το υψηλής ραπτικής σακάκι του και να δίνει ένα υψηλής ποιότητας και ενέργειας show με ένα medley από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του μέσα σε ένα φωτεινό γήπεδο, οι κερκίδες του οποίου ήταν γεμάτες με φαντάσματα – τα φαντάσματα των θεατών που δεν μπορούσαν να βιώσουν το γεγονός από κοντά εξαιτίας της πανδημίας, τα φαντάσματα όλων εμάς που δεν έχουμε καταφέρει να ακούσουμε το άλμπουμ του σε ένα live ή να το χορέψουμε σε ένα κλαμπ όπως θα θέλαμε, τα φαντάσματα μιας ζωής που είχαμε ονειρευτεί ότι θα εξελιχθεί αλλιώς. Οι 25.000 θέσεις του γηπέδου ήταν γεμισμένες με χάρτινα ανθρώπινα ομοιώματα στολισμένα με LED φωτάκια σαν άψυχοι αναπτήρες σε μία υποθετική αρένα.


©Givenchy

Λίγο πριν το τέλος του show του, όμως, ο The Weeknd που δεν εξαντλείται στην λάμψη της δημοσιότητας και του custom Givenchy σακακιού του, χάρισε σε όλους τους φανς του μία αυθεντική και συναισθηματικά φορτισμένη στιγμή τραγουδώντας το “House of Balloons”, ένα κομμάτι από το πρώτο mixtape που είχε κυκλοφορήσει ο ίδιος ανώνυμα τον Μάρτιο του 2011, και το οποίο περιέχει sample από το τραγούδι “Happy House” των Siouxsie And The Banshees, του συγκροτήματος της underground 80ς goth σκηνής.

Τον Μάρτιο 2011 κανείς δεν γνώριζε ποιος κρυβόταν πίσω από το όνομα The Weeknd ή τα άλλα ψευδώνυμα που είχε υιοθετήσει προηγουμένως όταν ανέβαζε τα τραγούδια του στο YouTube και συζητούσαν για αυτά σε μουσικά μπλογκ ή στα μικρά κλαμπ του Toronto όπου ζούσε ακόμα και όταν το έσκασε από το σπίτι του στην εφηβεία.

Σχεδόν 10 χρόνια αργότερα, ο The Weeknd, ο πιο διάσημος τραγουδιστής παγκοσμίως, έχτισε ένα show για να έρθουν όλοι – όσοι ένιωθαν outsiders όπως εκείνος στην αρχή, όσοι τον γνώρισαν και τον αγάπησαν στην πορεία και όσοι φανατικοί του αμερικανικού ποδοσφαίρου ήταν μπροστά στις οθόνες τους για να δουν μπάλα και έβλεπαν έναν τραγουδιστή με haute couture σακάκι με κρύσταλλα. “We’re in a dream in the happy house” έλεγαν οι Siouxsie And The Banshees κι εμείς για 10 λεπτά, όσο κράτησε η εμφάνιση του The Weeknd, ζούσαμε σε ένα όνειρο μέσα στο σπίτι μας που είχε μεταμορφωθεί σε αρένα συναυλίας και θέλαμε να χορέψουμε και να τραγουδήσουμε σαν να μην υπάρχει κανένας φόβος και αύριο.


©Givenchy

Ο The Weeknd, όμως, δεν ήταν ο μόνος που γιόρταζε μία άτυπη επέτειο 10 χρόνων τραγουδώντας το “House of Balloons.” 30 χρόνια πριν, στις 27 Ιανουαρίου 1991 και στην ίδια πόλη της Florida όπου πραγματοποιήθηκε το φετινό Super Bowl, η Whitney Houston είχε ερμηνεύσει σε αυτό το γήπεδο συγκλονιστικά το “The Star-Spangled Banner”, τον Αμερικανικό εθνικό ύμνο για την έναρξη του τελικού. Η Whitney Houston εμπνεύστηκε τότε την εναλλακτική ερμηνεία της από τον τρόπο που είχε τραγουδήσει ο Marvin Gaye τον εθνικό ύμνο μερικά χρόνια νωρίτερα, ο οποίος έμοιαζε να παρασύρεται από τη μελωδία και να τονίζει κάθε συλλαβή και κάθε νότα σαν να κρύβουν από πίσω τους μία αλήθεια.

Η εκφραστικότητα της Whitney Houston, η ευλάβεια των gospel επιρροών στη χροιά της, τα powerhouse φωνητικά της και η ψυχή που έδωσε στην ερμηνεία του εθνικού ύμνου σε μία χρονική στιγμή που ο κόσμος δοκιμαζόταν από τον Πόλεμο του Κόλπου είναι αυτά που έκαναν την εμφάνισή της στο Super Bowl να γράψει ιστορία. Η Whitney Houston μετέτρεψε τον εθνικό ύμνο σε blues μουσική. Και βασική έννοια στην ιστορία των blues τραγουδιών είναι ότι, μπαίνοντας μέσα στη μελαγχολία της μελωδίας, ξορκίζεις τη μελαγχολία που νιώθεις.

Οι παίκτες που ετοιμάζονταν να αγωνιστούν στον τελικό του Super Bowl εκείνης της χρονιάς δεν ήξεραν αν την επόμενη μέρα θα τους έρθει το χαρτί για να παρουσιαστούν στον πόλεμο. Η Whitney Houston βγήκε φορώντας μία λευκή φαρδιά φόρμα, με κορδέλα στα φυσικά σγουρά μαλλιά της, με ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια Nike Cortez και για μερικά λεπτά ξόρκισε τον φόβο όλων με την απλότητα και την αλήθεια της παρουσίας, της φωνής και της ψυχής της.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by VERSE by RAPTV (@verse)

Για τον φετινό τελικό, η Jazmine Sullivan, η ανερχόμενη R&B τραγουδίστρια, τραγούδησε τον Αμερικανικό εθνικό ύμνο ντουέτο με τον country τραγουδιστή Eric Church. Στις πρόβες για την εμφάνισή τους, η Jazmine εμφανίστηκε με μία λευκή φαρδιά φόρμα, μία μνεία στην εμφάνισή της Whitney Houston 30 χρόνια πριν. Όταν ήρθε η Κυριακή, όμως, η Jazmine εμφανίστηκε με ένα Ready-to-wear total look από το αμερικανικό brand Area: λευκό corset blazer dress με κρύσταλλα, λευκό ασορτί παντελόνι και εντυπωσιακό hairpiece επίσης με κρύσταλλα.

Το αμερικανικό brand Area δημιουργήθηκε το 2013 από τους αποφοίτους του Parsons School of Design Beckett Fogg και Piotreck Panszczyk και φέτος παρουσιάσε την πρώτη Couture Spring συλλογή. Οι δύο σχεδιαστές δεν προώθησαν ποτέ τα ρούχα τους στέλνοντάς τα σε influencers ή σε διάσημους που δεν ήταν φίλοι τους, αλλά ακολούθησαν μία σταδιακή, οργανική διαδικασία βασισμένη στην τέχνη και τις ευφάνταστες ιδέες τους μέχρι να δουν να τα επιλέγει η Ariana Grande, η Indya Moore για το pride Parade στη Νέα Υόρκη και η Michelle Obama για το τουρ του βιβλίου της Becoming.


©area.nyc

Στον φετινό εθνικό ύμνο του τελικού Super Bowl, τα powerhouse φωνητικά σε συνδυασμό με τα blues στοιχεία στην ερμηνεία της Jazmine ήταν, πέρα από ένδειξη του αξιοθαύμαστου ταλέντου της, και αυτά που τράβηξαν μία νοητή γραμμή ανάμεσα στο τότε και στο τώρα. Ανάμεσα σε δύο χρονικές στιγμές που ο κόσμος είχε ανάγκη να ξορκίσει το φόβο, την αβεβαιότητα, τη μελαγχολία.

Απλώς, μαζί με όλα αυτά, ίσως τώρα να νιώθουμε και την ανάγκη να πετάξουμε από πάνω μας τις φόρμες που φοράμε παραμένοντας κλεισμένοι στο σπίτι. Γι’ αυτό και η Jazmine αντικατέστησε σε αυτή την επέτειο την αθλητική φόρμα της Whitney Houston με μία διακριτική εμφάνιση στα λευκά μεν, διακοσμημένη με κρύσταλλα δε. Γιατί, ποιος ξέρει; Αν το χτίσεις με ελπίδα και λίγη λάμψη, ίσως και να έρθει.

 

Διαβάστε επίσης | Τεύχος Δημιουργικότητα: Μια πρώτη ματιά στα εξώφυλλα των Vogue παγκοσμίως

Scroll to Top