Φωτογραφίες: Inez & Vinoodh. Απόδοση: Νίνα Ζβε
Η Chemena Kamali, ντυμένη μ’ ένα ψηλόμεσο καμπάνα τζιν Chloé και μια ανοιχτόχρωμη μπλούζα, με καλωσορίζει με πλατύ χαμόγελο μπροστά στην πόρτα του γραφείου της στην Avenue Percier, αποκαλύπτοντας πίσω της έναν μακρύ, στρογγυλεμένο καναπέ, ένα βάζο με ροζ παιώνιες στο τραπεζάκι κι έναν ασημένιο δίσκο με τσάγια. Τους τοίχους στολίζουν διάφορες φωτογραφίες: μαγιό του Karl Lagerfeld απ’ όταν ήταν επικεφαλής της Chloé, ο Mick Jagger, ένα τσιγάρο σε σουφρωμένα χείλη… Η πρόσληψη της 42χρονης σχεδιάστριας ως Creative Director του γαλλικού οίκου τον Οκτώβριο του 2023, σε αντικατάσταση της Gabriela Hearst, δεν εξέπληξε κανέναν, καθώς, σε έναν κατά τα άλλα ανδροκρατούμενο τομέα στις μέρες μας, στην Chloé επιμένουν οι γυναίκες να φτιάχνουν ρούχα για γυναίκες. Είναι η τρίτη φορά εξάλλου που εργάζεται γι’ αυτήν, με πρώτη γύρω στα 20 της χρόνια, όταν έκανε πρακτική δίπλα στη Phoebe Philo. Αν και με διαβεβαιώνει ότι δεν απολαμβάνει να βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής, αναγνωρίζει ότι η φιλοσοφία του οίκου ταυτίζεται με τη δική της, που εστιάζεται στην ανέμελη και cool θηλυκότητα. «Εκφράζω την πιο ειλικρινή μορφή θηλυκότητας», μου λέει. Και το κάνει με αυτοπεποίθηση.
Η πρώτη επίδειξη της Kamali για την Chloé τον περασμένο Φεβρουάριο ήταν μία από τις πιο σημαντικές πρώτες εμφανίσεις στον χώρο της σύγχρονης μόδας. Αυτή περιλάμβανε διάφανες, κυματιστές δαντελωτές μπλούζες που συνοδεύονταν από τολμηρά κομμάτια, δημιουργώντας επιβλητικά σύνολα, αδιαμφησβήτητα θηλυκά. Τα μοντέλα περπατούσαν στην πασαρέλα με τα χέρια στις τσέπες και με ανάλαφρες μπούκλες στα μαλλιά υπό τους ήχους του Cloudbusting της Kate Bush. (Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι ο σύζυγος της Kamali, Konstantin Wehrum, Management Consultant, ο οποίος βοήθησε την Pfizer-BioNTech στο λανσάρισμα του εμβολίου κατά τη διάρκεια της πανδημίας, εργάζεται και ως μουσικός σύμβουλος για τον οίκο Chloé). Η ενέργεια ήταν έντονη, ενώ υπήρχαν και πολλές viral στιγμές, όπως η φωτογραφία των γυναικών καλεσμένων στην πρώτη σειρά (Liya Kebede, Sienna Miller, Pat Cleveland, Kiernan Shipka), οι οποίες φορούσαν τις ίδιες πλατφόρμες Chloé. Εικόνα που χαρακτηρίστηκε ως πανέξυπνο marketing, μια αυθόρμητη παρουσίαση του νέου it παπουτσιού, παρότι η Kamali ξεκαθαρίζει πως ήταν εντελώς τυχαίο. Η ιστοσελίδα RealReal, που πιθανόν αποτελεί το πιο ακριβές βαρόμετρο για τις τάσεις στη μόδα αυτή τη στιγμή, κατέγραψε αύξηση 37% στις αναζητήσεις για τον οίκο Chloé την επομένη του σόου, καθώς και αύξηση 130% στις πωλήσεις του τον επόμενο μήνα. Τι ήταν αυτό που έκανε τόσο θετική εντύπωση; «Η μόδα διανύει μια φάση πολύ πειραματική και avant-garde, και αυτή η επίδειξη με έκανε να σκεφτώ “Ευτυχώς μπορώ να είμαι και πάλι αυτό το κορίτσι”», είχε πει τότε η Miller. «Αυτό το κορίτσι» της Chloé, που καθιερώθηκε από σχεδιάστριες όπως η Stella McCartney και η Phoebe Philo, χαρακτηριζόταν από το διασκεδαστικό, ανέμελο –αλλά όχι αδιάφορο– στιλ και τα άνετα, μποέμ ρούχα. Αν δεν μπορούσες να είσαι εκείνη, ήθελες να είσαι κοντά της ή, τουλάχιστον, να ντύνεσαι όπως εκείνη.