album | visualhellas.gr
album | visualhellas.gr
album | visualhellas.gr

Coyote Ugly: 20 χρόνια μετά παραμένει η απόλυτη στιλιστική αναφορά των 00s

Η ενδυματολόγος του Coyote Ugly μιλά για το πώς πάντρεψε rock and roll, western wear και «αμερικανικό όνειρο» σε μία ταινία που άφησε εποχή για το στιλ των πρωταγωνιστριών της.

Αυτή η ταινία είναι ο ορισμός του “cult-classic”. Cool κορίτσια, άγριες νύχτες, πολύ αλκοόλ, χορός και στιλ. Πρωταγωνίστρια η 43χρονη σήμερα Piper Perabo, μία φιλόδοξη μουσικός από τη Νέα Υόρκη που καταλήγει να δουλεύει σε ένα πολλά υποσχόμενο μπαρ μαζί με άλλα 4 «κακά» κορίτσια. Οι σκηνές που χορεύουν άφησαν ιστορία. Όπως και οι κανάτες με νερό που έριχνε πάνω της η Tyra Banks, αλλά και η φωτιά που έβαλαν η Bridget Monahan με την Izabella Miko.

Και όλα αυτά μέσα σε δεκάδες iconic σύνολα. Τη στιγμή των γυρισμάτων η ενδυματολόγος της ταινίας, Marlene Stewart, συνεργαζόταν με είδωλα όπως Madonna, Cher και Janet Jackson. H Stewart ήξερε όσο κανείς άλλος πώς να βρίσκει ρούχα φτιαγμένα για γυναίκες που χορεύουν μέχρι τέλους. «Τα χρόνια που πέρασα δουλεύοντας σε περιοδείες, ειδικά με τη Madonna, έμαθα πώς να φτιάχνω ρούχα στα οποία μπορείς να κουνηθείς», λέει τονίζοντας πως πρόκειται για «ρούχα δράσης».

Στην ταινία η Stewart πάντρεψε το rock and roll με το western wear και το «αμερικανικό όνειρο». Είδαμε πολύ κόκκινο, λευκό και μπλε (ξεκάθαρες αναφορές στην Americana), αλλά και ζώνες με χαρακτηριστικές αγκράφες, και κοντά τοπ, φορεμένα με όλους τους τρόπους, ακόμη και ανάποδα. Τα ρούχα έδιναν την αίσθηση του vintage, αλλά τα περισσότερα ήταν απλά custom made από την ίδια την Stewart. «Εγώ σχεδίασα τα tees και τα τύπωσα», θυμάται προσθέτοντας ότι το ίδιο έκανε και με τα στενά δερμάτινα παντελόνια που έμοιαζαν κομμένα και ραμμένα στα μέτρα των κοριτσιών (αφού ήταν!). «Θα έλεγα πως το 60-70% ήταν ρούχα που φτιάξαμε εμείς. Είναι πολύ πιο εύκολο μερικές φορές να τα φτιάξεις μόνος από το να τα αγοράσεις και να τα μεταποιήσεις στη συνέχεια», συμπληρώνει.

Για την Stewart η μεγαλύτερη πρόκληση ως ενδυματολόγος ήταν να διαφοροποιήσει τους χαρακτήρες μέσα στο πλαίσιο της «στολής». «Όταν φτιάχνεις ένα σύνολο δημιουργείς έναν μοναδικό χαρακτήρα. Πρέπει να διηγηθείς μία ιστορία, επομένως είναι σημαντικό να βρεις τα μέσα για να το πετύχεις», λέει, αναφέροντας πως την απασχόλησε και το ζήτημα της λειτουργικότητας. Ο έξαλλος χορός πάνω στη μπάρα απαιτεί σταθερά παπούτσια. «Είχαμε διάφορα ζευγάρια και τα χρησιμοποιούσαμε ανάλογα με τη σκηνή. Μερικά ήταν πιο λεία για να μπορούν να γλιστράνε, ενώ άλλα είχαν πιο τραχύ πάτο γιατί υπήρχαν παντού ποτά».

Η πρωταγωνίστρια προερχόταν από μία μικρή πόλη στο Νιου Τζέρσεϊ. Το στιλιστικό της απόγειο ήταν οι κοντές τζιν φούστες και τα off-the-shoulder τοπ. Μέχρι που ξεκίνησε να πηγαίνει στο ταραχώδες Coyote Ugly. Η Stewart βρήκε την αφορμή να δώσει στον χαρακτήρα της Perabo μεγαλύτερη στιλιστική ελευθερία: «Στην καρδιά της ήθελε να γίνει μουσικός, έτσι πάντα κατέληγε με κάτι rock and roll», αναφέρει. Για την Bello, από την άλλη, που διηύθυνε το Coyote Ugly, η Stewart προτίμησε ανδρόγυνα σύνολα, με biker αναφορές. Οι στιγμές που έντυνε την Banks ήταν από τις αγαπημένες της. Highlight, φυσικά, το μπλε τοπ με το δέσιμο στον λαιμό και το καφέ δερμάτινο παντελόνι.

Σήμερα, 20 χρόνια μετά την κυκλοφορία της ταινίας, η Stewart ακόμα δυσκολεύεται να πιστέψει πώς τα outfit αγαπήθηκαν τόσο πολύ. «Η σχεδιαστική μου προσέγγιση είναι να δημιουργώ πράγματα που θα κρατήσουν χρόνια ακόμα και αν δεν είναι super trendy», εξηγεί λέγοντας πως το Coyote Ugly δεν ήταν απλά ένα πρότζεκτ, αλλά ένα μεγάλο πάρτι, που τα κορίτσια ήξεραν πως να απογειώσουν.

Originally published on vogue.com

Διαβάστε επίσης | Netflix: 5 σειρές και ταινίες που δεν πρέπει να χάσεις αυτό το φθινόπωρο

Scroll to Top