O καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Etro, Marco De Vincenzo, ενεργεί στο παρόν με σεβασμό στο παρελθόν. Διαβάστε την αποκλειστική συνέντευξη που έδωσε στον Filep Motwary.
Τον Ιούλιο του 2015, μου ζητήθηκε από τον κινεζικό κολοσσό Joyce να συνεργαστούμε για μια σειρά πορτρέτων σχεδιαστών της επικαιρότητας, τους οποίους θα φωτογράφιζα στο Παρίσι κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Υψηλής Ραπτικής. Στη λίστα περιλαμβάνονταν ο Craig Green, ο Βέλγος Walter Van Beirendock, ο Giambattista Valli και η couturiere Bouchra Jarrar. Τους συνάντησα διαδοχικά, κυρίως σε showroom από τη μία άκρη του Παρισιού μέχρι την άλλη, με εξαίρεση τον Marco De Vincenzo, το όνομα του οποίου προστέθηκε στη λίστα μόλις είκοσι λεπτά πριν από το ραντεβού μας στο Palais Royal, μετά από ένα επείγον τηλεφώνημα που έλαβα από το Χονγκ Κονγκ να φωτογραφηθεί άμεσα, γιατί κατέκτησε τους πάντες με το ταλέντο του. Θυμάμαι πως κανείς από την ομάδα μου δεν τον ήξερε φυσιογνωμικά και είχα μεγάλη αγωνία για το αν θα τον αναγνώριζα. Εκείνο το ηλιόλουστο απόγευμα, λοιπόν, βρέθηκα να κάθομαι σε μία από τις μεταλλικές κυπαρισσί καρέκλες του ειδυλλιακού πάρκου, περιμένοντας κάποιο σημάδι. Ξάφνου, μια γλυκιά φωνή με χαιρέτησε και, στρέφοντας το κεφάλι μου, αντίκρισα δύο μεγάλα γαλαζοπράσινα μάτια γεμάτα καλοσύνη. Λόγω έλλειψης χρόνου, οι συστάσεις έγιναν γρήγορα και άλλο τόσο γρήγορα η φωτογράφιση. Αποχαιρετιστήκαμε και δεν τον ξαναείδα μέχρι το 2022, όταν ο οίκος Etro ανακοίνωσε επίσημα τη συνεργασία του με τον Ιταλό σχεδιαστή ως Creative Director.
Γεννημένος στη Μεσίνα της Σικελίας, ο Marco De Vincenzo πήγε στα 18 του χρόνια στη Ρώμη για να σπουδάσει στο Istituto Europeo di Design. Αποφοιτώντας, το 2008, εντάχθηκε στον οίκο Fendi, βοηθώντας τη Silvia Venturini Fendi στον σχεδιασμό αξεσουάρ, θέση την οποία διατηρεί μέχρι σήμερα. Το 2009 δημιούργησε τη δική του επωνυμία, η οποία έκανε πρεμιέρα στην Εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής του Παρισιού, τον Ιούλιο του ίδιου έτους κέρδισε τον διαγωνισμό Who is on Next που εδραιώθηκε υπό την καθοδήγηση της τότε αρχισυντάκτριας της ιταλικής Vogue Franca Sozzani, ενώ τον Σεπτέμβριο που ακολούθησε έκανε το ντεμπούτο του στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου. Το 2014, ο όμιλος LVMH, αναγνωρίζοντας την αξία της υπογραφής του, συνήψε μαζί του μια συμφωνία για την από κοινού ανάπτυξη της επωνυμίας Marco De Vincenzo, η οποία όμως δεν υλοποιήθηκε μέχρι το 2020 και ο σχεδιαστής αποφάσισε να την εξαγοράσει δύο χρόνια αργότερα. Η πρόσφατη ανάληψη από μέρους του της θέσης του Creative Director στον οίκο Etro ήρθε ως αποτέλεσμα της απόφασης της οικογένειας να πουλήσει το 60% των μετοχών της στην αμερικανική L Catterton τον Ιούνιο του 2021. Αντικαθιστώντας τους Kean και Veronica Etro όχι μόνο στις γυναικείες αλλά και στις ανδρικές συλλογές καθώς και στα αξεσουάρ, ανέλαβε το έργο να οδηγήσει το brand στη νέα του εποχή. Είναι η δεύτερη φορά, δε, που κάνει κάτι τέτοιο.