fileps-scrapbook-coperni-ένας-φόρος-τιμής-στο-νυχτεριν-197528

Οι σχεδιαστές Sébastien Meyer και Arnaud Vaillant, γνωστοί και ως Coperni, έκλεψαν κυριολεκτικά τις εντυπώσεις μέσα από μια φαντασμαγορική επίδειξη, τη μόνη με φυσική παρουσία στην πρόσφατη διαδικτυακή εβδομάδα μόδας του Παρισιού. 

Πώς προέκυψε η ιδέα πίσω από την χειμερινή σας συλλογή και ποια ήταν η δημιουργική διαδικασία που ακολουθήσατε; 

Arnaud: Η συλλογή που φέρει το γενικό τίτλο “Coperni, La nuit” είναι κατά κάποιο τρόπο ένας φόρος τιμής στη νύχτα, τις βραδινές εξόδους, τις βόλτες κ.λπ. και γενικότερα των καταστάσεων που μας έλειψαν λόγω της πανδημίας. Πρόκειται για μια πλήρη γκαρνταρόμπα που αποτελείται από μικρά μαύρα φορέματα, υπερμεγέθη παλτά από οικολογική γούνα, μπότες και τσάντες κεντημένες με faux διαμάντια, υπερβολικούς ώμους και μακροταλες σιλουέτες, κηρωμένες  φόρμες όπως και πολλές επιπλέον ιδέες από φτιαγμένες από ζέρσεϊ που δίνουν μια σέξι διάσταση στο όλο concept. Διατηρήσαμε το ύφος “techno chic” που χαρακτηρίζει τον οίκο Coperni ενώ δώσαμε έμφαση στον αισθησιασμό! Κατά τη διάρκεια της δημιουργίας της συλλογής, ο Sebastien φανταζόταν μια επίδειξη μόδας σε ένα χώρο drive-in με τους καλεσμένους μας να παρακολουθούν την επίδειξη από το κάθισμα ενός αυτοκινήτου, κάτι που τελικά έγινε πραγματικότητα!

©AVEUGLANCE, Coperni, La Nuit – Fall/Winter 2021
1/7
Native Share

Ήταν ένα πολύ τολμηρό βήμα αυτό το fashion show με τους φυσικούς καλεσμένους τη στιγμή που όλοι οι υπόλοιποι συνάδελφοί σας παρουσίαζαν τις συλλογές τους διαδικτυακά!

Arnaud: Ξέρετε, ενώ είμαστε παθιασμένοι ανέκαθεν με την ψηφιακή και την τεχνολογική διάσταση της δουλειάς μας, μια κανονική επίδειξη μόδας είναι εξέχουσας σημασίας. Είναι ο μόνος τρόπος για να διατηρηθεί η ανθρώπινη πλευρά της δουλειάς μας όπως και ολόκληρης της βιομηχανίας της μόδας! Η παύση των fashion showς λόγω της πανδημίας μας είχε επηρεάσει αρνητικά. Η ιδέα του Sebastien ήταν καταπληκτική και δεν ξέφυγε από τα όρια των κοινωνικών αποστάσεων που είχαν τεθεί. Για να το πετύχουμε κάτι τόσο επιβλητικό, νοικιάσαμε την αρένα του Bercy σε συνεργασία με την DS automobile που μας παρείχε 40 αυτοκίνητα και 40 οδηγούς. Στο χώρο υπήρχαν περίπου 80 καλεσμένοι.

©AVEUGLANCE, Coperni, La Nuit – Fall/Winter 2021
2/7
Native Share

Sebastien: Όταν άρχισαν να καταφθάνουν όλα τα αυτοκίνητα μαζί και ο χώρος φωταγωγήθηκε απο τα φανάρια τους, η ατμόσφαιρα που δημιουργήθηκε ήταν τουλάχιστον μαγική. Θύμιζε την ομορφιά και την ανεμελιά μιας νύχτας στους δρόμους του Παρισιού, όπως βιώνεται από τον καθένα μας. Η μουσική επένδυση της επίδειξης απο την Clara 3000 έπαιζε ταυτόχρονα και απευθείας από τα ηχεία των αυτοκινήτων! Ήταν τόσο διασκεδαστικό! Αξιζε το κόπο!  Στην πραγματικότητα, το να είμαστε η μόνη φυσική επίδειξη καθόλη την διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας μας έδωσε τεράστια προβολή σε ολόκληρο τον κόσμο. Τίποτα δεν μπορεί να ξεπεράσει μια φυσική επίδειξη μόδας!

©AVEUGLANCE, Coperni, La Nuit – Fall/Winter 2021
3/7
Native Share

Τι είναι αυτό που θέλετε να εκφράσετε μέσα από τα ρούχα σας; 

Arnaud: Θέλουμε να συμβάλουμε στο να νοιώθουν οι πελάτες μας υψηλή αυτοπεποίθηση και δύναμη! Η φορεσιμότητα αποτελεί εξίσου σημαντικό στοιχείο της φιλοσοφίας μας και έτσι αποφεύγουμε να δημιουργούμε ρούχα που είναι δύσκολα. Ένα ρούχο είναι εύχρηστο όταν το φοράς καθόλη τη διάρκεια της μέρας και μπορείς με αυτό να πας κατευθείαν για δείπνο ή ακόμα και για χορό.

©AVEUGLANCE, Coperni, La Nuit – Fall/Winter 2021
4/7
Native Share

Πέρα από τη μόδα, με ποια απο τα τρέχοντα κοινωνικά και πολιτικά θέματα αισθάνεστε περισσότερο συνδεδεμένοι και γιατί; 

Sebastien: Προσπαθούμε πάντα για το καλύτερο. Για παράδειγμα, τα έσοδα απο την resort 21 συλλογή μας δόθηκαν στον οργανισμό One Laptop Per Child (ένα λάπτοπ για κάθε παιδί), προκειμένου να βοηθήσουμε τα παιδιά από τις υποανάπτυκτες  χώρες να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση και την τεχνολογία. Στη Νικαράγουα καταφέραμε να εξοπλιστεί με υπολογιστές μια ολόκληρη τάξη σε ένα σχολείο. Από την πρώτη κιόλας συλλογή Coperni, φτιάχνουμε κάποια χαρούμενα μπλουζάκια και ένα ποσοστό των πωλήσεων δίνεται στον οργανισμό Sidaction ενώ πρόσφατα κάναμε μια συνεργασία με τον καλλιτέχνη Marc Hundley και έργο του που έγινε  για να στηρίξουμε τα δικαιώματα της LGBTQIA+ κοινότητας. Επίσης, είμαστε ενεργοί υποστηρικτές της Amnesty and Sidaction, του οργανισμό κατά της νόσου του AIDS. Όλα τα παραπάνω αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του τρόπου σκέψης μας σε προσωπικό επίπεδο, της αφοσίωσης μας στη μόδα και της σκληρής δουλειάς που χαρακτηρίζει την επωνυμία μας.

©AVEUGLANCE , Coperni, La Nuit – Fall/Winter 2021
5/7
Native Share

Ποια είναι τα πράγματα που νιώθετε πως  πρέπει να αλλάξουν στη μόδα και προς ποια κατεύθυνση;

Arnaud: Αν και υπάρχουν πολλά πράγματα που θα μπορούσαν να βελτιωθούν, για κάποιο περίεργο λόγο, το σύστημα μόδας υπάρχει, αναπνέει και εξελίσσεται εδώ και εκατοντάδες χρόνια! Το καταπληκτικό αυτής της ιστορίας είναι πως σήμερα οι άνθρωποι της μόδας δεν φοβούνται να δημιουργήσουν τη δική τους ιστορία και πλέον επιλέγουν μόνο ότι είναι καλύτερο για αυτούς σε σχέση με τον τρόπο που παρουσιάζουν τη δουλειά τους,  την επικοινωνία της, τις πωλήσεις κ.λπ. Ωστόσο, αυτό που πρέπει να σταματήσει είναι η αντιγραφή!

Sebastien: Είναι κουραστικό να βλέπεις μεγάλα brands πολυτελείας να αντιγράφουν τους μικρότερους σχεδιαστές ή vintage κομμάτια που βρήκαν σε κάποια υπαίθρια αγορά. Ως κύριος στόχος της δουλειάς μας οφείλουν να παραμείνουν οι καλές ιδέες! Ένα άλλο σοβαρό θέμα της εποχής μας είναι η σχέση της μόδας με τη βιωσιμότητα. Ο οίκος  Coperni δημιουργεί όλο και περισσότερα ρούχα με στόχο την κοινωνική και περιβαλλοντική πρόοδο μέσα από  οικολογικά υλικά, οικολογικές συσκευασίες.

©AVEUGLANCE , Coperni, La Nuit – Fall/Winter 2021
6/7
Native Share

Πώς αντιλαμβάνεστε τη μόδα σήμερα σε σύγκριση με όταν πρωτοξεκινήσατε; 

Sebastien: Η αντίληψη μας παραμένει σταθερή αν και οι επενδύσεις που κάνουμε στη βιωσιμότητα, το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πλέον πολύ μεγαλύτερες.

Arnaud: Είναι γεγονός πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αλλάξει τη γενικότερη εικόνα της βιομηχανίας, όμως για εμάς αυτές οι αλλαγές δεν είναι τόσο σημαντικές αφού ανήκουμε στη γενιά του Instagram. Στην πραγματικότητα, η πρώτη μας συλλογή πριν από δέκα περίπου χρόνια δημοσιεύτηκε… στο Instagram! Και κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα.

©Arnaud Vaillant & Sébastien Meyer , COPERNI
7/7
Native Share

Διαβάστε επίσης | Filep’s Scrapbook: Farida Khelfa – Μπροστά & Πίσω Από Την Κάμερα